4gb'da "Bilgisayarınızın bellegi azalıyor" hatası

NaSrOk
15-07-2009, 22:07   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

acer aspire 5536 laptop hediye geldi 1-2 gün önce. İlk günler iyiydi performansı fakat bugun içinde bisiler oldu cok işlemciyi kullanmaya basladı. Neyse eve geldim AC3 zone film indirdim yaklasık 3,5gb. Bs playerda actıgımda ses gelmiyo görüntü oldugu halde media playerda actıgımda "Bilgisayarınızın bellegi azalıyor. Diger programlardan cıkın tekrar deneyin" die hata alıyorum. Vistayı sahsi olarak ilk kullanısım yıllardır xp kullanırım ilk defa böyle bi hatayla karsılastım. Vistanın korumasından gelen bi uyarı mı bu yoksa 4gb ram yazmasına ragmen fos bi bilgisayar mı anlayamadım.

MSNerkiz
15-07-2009, 22:16   |  #2  
MSNerkiz avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
525 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

Laptop geldiğindeki işletim sistemini mi kullanıyorsun yoksa sonradan formatladın mı??Formatlamadıysan önce bi formatla.Sonra tekrar dene yine bi sorun varsa donanım hatasıdır.Ama sorun geçerse bil ki sana bilgisayarı hediye eden kişiler garip yazılımlar yüklemiş olabilirler.

NaSrOk
15-07-2009, 22:27   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

Format felan atmadım, vista home premiumla beraber geldi. bugun cok güncellestirme yaptı onla mı alakalı acaba diyorum her ne kadar reset atsamda.

MSNerkiz
15-07-2009, 22:38   |  #4  
MSNerkiz avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
525 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

Bazı insanlar bilgisayar hediye ettiklerinde içinde zararlı yazılımlar olabiliyor.Bundan kaynaklanıyor olabilir.Bir de acemi kod yazarlarının uyguladığı virüs mantığı vardır.Bilgisayarın herhangi bir yerinde bir notepad yani Metin belgesi dosyası oluşturur.Ve içine sürekli rasgele karakter yazdırırlar.Ve gittikçe bu dosyanın büyüklüğü içindeki yazılan karakter sayısı arttığı için artar.Böyle bir mantıklı bir program attılarsa senin bilgisayarına bu seni soz duruma düşürüyor olabilir.Ben illa da böyle demiyorum. Sadece tahmin yürütüyorum.Eee bu devirde babana bile güvenmicen demişler di mi??  :DD

NaSrOk
15-07-2009, 22:49   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

Zannetmiyorum teyzemin öyle bisi yapacagını kısa yoldan su döker üstüne ugrasmaz o kadar, en son kamerası olmadan msnde bizi nası görüyolar demisti bi laptop için sonrada fazla düsünmedim ne bildigi hakkında (:

Son Düzenleme: NaSrOk ~ 15 Temmuz 2009 23:05
MSNerkiz
15-07-2009, 22:55   |  #6  
MSNerkiz avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
525 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

:D yanlış anlama ama diyecek söz bulamıyorum.

NaSrOk
15-07-2009, 23:04   |  #7  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

40 küsür yasında gözünde gözlük olsada göremiyosun onu, biz o kadarını görelim onada sükür edicez gibi geliyo simdiden. Konuya dönersek durduk yerde işlemcinin %20-%50 arasında seyiretmesi sasırtıcı geliyo. Bu gösterişe harcıyo olabilir mi o kadarını mcafee kurulu ayrıca

MSNerkiz
15-07-2009, 23:13   |  #8  
MSNerkiz avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
525 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

Ya valla ben senin bilgisayarında olabilecekleri tahmin ettim bunların dışında ne sorun olduğunu anlamış değilim biliyo musun.sorunun mcafee den kaynaklandığını düşünmüyorum zaten.İmkanı yok bence.Bilgisayar bu bazı yerlerde beklenmedik performans gösteriyor.Bazı yerlerde de böyle tıkanıp kalıyor.Naparsın ne edersin.Değil mi?

NaSrOk
16-07-2009, 00:11   |  #9  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

2gblık 2 tane ram takılı gözüküyo everest programında fakat görev yöneticisinde 3197 olarak gözüküyo. Nedendir

Süleyman.
16-07-2009, 00:18   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
16,591 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009
Alıntı: NaSrOk  
2gblık 2 tane ram takılı gözüküyo everest programında fakat görev yöneticisinde 3197 olarak gözüküyo.
Bilgisayarınızın tam olarak özellikleri nedir? İşlemci, ekran kartı özellikleri? 3197 MB görünmesi 32-bit işletim sistemi yüklü olduğu için, normal bir durum.

NaSrOk
16-07-2009, 12:10   |  #11  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

CPU Türü   DualCore AMD Athlon X2 QL-64, 1556 MHz (10.5 x 148)  
   Anakart Adı   Acer Aspire 5536  
   Anakart Çipseti   AMD 780G/780V/790GX, AMD K11  
   Sistem Belleği   3200 MB (DDR2-667 Registered DDR2 SDRAM)  
   DIMM1: Micron 16HTF25664HY-667G1   2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 MHz) (4-4-4-12 @ 266 MHz) (3-3-3-9 @ 200 MHz)  
   DIMM2: Micron 16HTF25664HY-667G1   2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 MHz) (4-4-4-12 @ 266 MHz) (3-3-3-9 @ 200 MHz)
Görüntü Bağdaştırıcısı   ATI Mobility Radeon HD 4570 (512 MB)  
   Görüntü Bağdaştırıcısı   ATI Mobility Radeon HD 4570 (512 MB)  
   3D-Hızlandırıcı   ATI Mobility Radeon HD 4530/4570 (M92)  
64bit yol genisligi, ramdac saati 400mhz


Filmde bellek yetersizligi neyle alakalıdır. İzleyecegim film AC3 Zone 3.5 gb büyüklügünde. Bs playerda görüntü var fakat ses yok

_AFD_
16-07-2009, 12:16   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
596 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Bence Sanal bellek azlığındandır.

black_flood
16-07-2009, 12:42   |  #13  
black_flood avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 153
5,190 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

yok daha neler gülmekten karnım çatladı _afd_ 4gb ram takılı ikende sanal bellek yetmiyor ha sql server 2008 kurulu aynı anda 500 kişi makinaya bağlanıp işlemmi yapıyorda yetmesin. standartta ram miktarının 1.5 katı olur sanal bellek değeri. ama şunu söyleyebilirm o makinanın windows sorunlu olabilir bu 1. cisi 2. cisi makina 64 bit ve 4gb ram ile sorun çıkarması bence normal üretici firmaların hatası bu butip makinalarda 64 bit işletim sistemi olması lazım. 3.cüsü bu bs player en son güllenmiş haldemi güncellenmiş olanını sn sürümü kullanmalısın üstünde gelen en günceli değil normalde. 4.cüsü ise sistemde virüs var yada üstündeki sürücü yada başka bir yazılımın uyumsuzluk yaşamasından kaynaklanıyor.
 
en temiz çözümü dersen temiz bir format yine sorun yaratırsa 64 bit vista kurarsın sorun çözülür.

MSNerkiz
16-07-2009, 13:05   |  #14  
MSNerkiz avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
525 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

ya zaten bu sorunun sonu mutlaka format olacak da haydi hayırlısı bakalım

NaSrOk
16-07-2009, 13:13   |  #15  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

az sonra bi format atıcam makineye, bakalım nolucak. Ürün hosuma gitmedi acıkcası zaten degistirmeyi düsünüyorum. Core 2 duo 6600 ati 4650 olan bi üst makinesi varmıs. onunla degistirmek en mantıklısı gibi duruyo. Tüketici hakları service pack 2 saolsun (:

black_flood
16-07-2009, 14:33   |  #16  
black_flood avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 153
5,190 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

adamım bi vsplayer çalışmadı diye hemen ürünü suçlama biraz uğraş dene sonra gerçekten ürün sorunlu ise değiştirmeyi düşün. eğer bu şekilde düşünelecek olursa intel işlemcilide sorunlu modeller çıkabiliyor ne yapsın adam bu durumda gdip intel kötü amdmi alacam demeli yanlış düşünce. işletim sisteminin 64 olmasından yanayım bu arada.

MSNerkiz
16-07-2009, 14:39   |  #17  
MSNerkiz avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
525 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

Bence en iyisini yapacaksın.Formatla kurtul bence.

NaSrOk
16-07-2009, 14:40   |  #18  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

bana 128bit ddikleri ekran kartı 64bit cıkınca degistirme hakkına sahip oluyorum die düsünüyorum. Ayrıca memnunda diyilim. Benden 32bitlik isletim sisteminin prasını alıyolar ve 64bitte calısabileck bi makine veriyolarsa bu onların problemidir. Ayrıca problem bs playerda diyil diger programlardada sorun yasıyorum

Süleyman.
16-07-2009, 15:11   |  #19  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
16,591 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

İşlemciniz de oldukça zayıf. Vista'ya bakım yapmalısınız veya Windows 7 RC 7100 sürümünü deneyebilirsiniz.

cigdemm_urcar
16-07-2009, 21:12   |  #20  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
5 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

başka bir medya oynatıcısında açmayı deneyin derim ben