Acronis True Image v11.0 ;[Bootable Cd]hazırlama.

viking20
16-05-2008, 02:50   |  #1  
viking20 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 135
7,660 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

kısa hatırlatma:
Acronis True Image v11.0 ;[Bootable Cd]'si hazırlamak(için).
SORU:boot cd si nasıl oluşturabilirim? bootcd'si oluşturmuyo bu hata veriyo.diğer sürümleride oluşturmuyo sadece acronis 9 da boot oluşuyo.boot cd si nasıl oluşturabilirim biri bi anlatsın yav.
CEVAP:Denetim masasından Bölge ve dil seçeneklerine girin Türkçe dilini İngilizce (A.B.D) Yapın sorun kalkacaktır,kolay gelsin.
Acronis True Image Kullanımı Resimli Anlatım:
Öncelikle program hakkında biraz bilgi vereyim. Acronis True Image bir sistem yedekleme programıdır. Yani bilgisayarınız tertemizken,sorunsuz haldeyken bu programla yedek alıyoruz.
Program yedek alırken %50 sıkıştırma yapıyor(normalin de).
Yani 5 GB sürücünüzü yaklaşık 2.5 Gb olarak yedekliyor.
Daha sonra bilgisayara virüs girdiğinde ya da yavaşladığında format atmak yerine,bu programla bilgisayar 5 dk'da eski, tertemiz yedeğe dönüyor.
Kullanımı oldukça basit.Mümkünse tüm güncelleştirmeleri yapıp, sürücüleri yükleyip Virüs,Spy programını yükleyip\taratın.Tertemiz olsun.
Programın ana penceresi. Burda Backup yani yedek al tuşuna basıyoruz.Çıkan pencerede next tuşuna basıyoruz.Sonra bu ekran geliyor.

Yedeğini almak istediğimiz sürücüyü seçiyoruz:

Yedeği kaydediceğimiz sürücüyü ve klasörü seçip işaretlediğim yere basıyoruz.


Bitti...
Diyelim bilgisayarı Spylar, pop-up'lar, virüsler\trojanlar\solucanlar bastı, doğal olarak windows yavaşladı.
sadece 5 dk'da(bende 3 dk.) eski haline döndürücez.


Ve bilgisayar baştan başlıcak. Windows açılmadan bu program açılıcak aynı işlemleri tekrar yapıcaksınız.Hepsi bu kadar.
Son olarak çoğu arkadaş şunu sordu:"Ya bilgisayar çökerse açılmazsa o zaman yedeği nasıl geri alacağız?"
Şöyle arkadaşlar:

I-İşaretlediğin yere basarak boş bir CD'i takıyoruz ve boot CD'si oluşturuyoruz. Bilgisayar açılmadığı zaman bilgisayarı bu CD'den boot ediyoruz ve Acronis açılıyor,
II-Acronis True Image Home 2010 ==>Menage Acronis Secure Zone(Kurtarma Konsolu) seçeneği :
http://www.chip.com.tr/forum/acr ... id.kur_t165616.html
http://doctus.org/showthread.php?t=47428
http://www.rehberim.net/forum/re ... is-true-image.html#

Son Düzenleme: viking20 ~ 05 Haziran 2010 04:44
muratahmetbeyoglu
26-05-2008, 09:56   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
176 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2006

dostum acronis 10 kullanıyorum ve boot cd hazırlarken en son proceed e tıklayınca şöyle bir hata veriyor:

failed to build the bootable media
İCON3. PNG(0x400E)  Tag=0xABD2DB6B5A02A56B

ve cd yi oluşturmuyor

özel hazırlanmış mart 2008 li windows xp sp2 kullanıyorum ne yapmalıyım teşekkürler...

viking20
26-05-2008, 13:12   |  #3  
viking20 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 135
7,660 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

değerli kardeşim sorunun cevabını ben zaten yukarıdaki mesajımda en başta vermiştim:)okumadın galiba:)
neyse tekrar verelim:
kısa hatırlatma:
Acronis True Image v11.0 ;[Bootable Cd]'si hazırlamak(için).
SORU:boot cd si nasıl oluşturabilirim? bootcd'si oluşturmuyo bu hata veriyo.diğer sürümleride oluşturmuyo sadece acronis 9 da boot oluşuyo.boot cd si nasıl oluşturabilirim biri bi anlatsın yav.
CEVAP:Denetim masasından Bölge ve dil seçeneklerine girin Türkçe dilini İngilizce (A.B.D) Yapın sorun kalkacaktır,kolay gelsin.
---
kolay gelsin başarılar dilerim,Acronis ile ilg. bir sorunun olursa şayet sorabilirsin.Bildiğin gibi otomatiğe bağlayıp belirlediğin araliklarda yedekleme alıyor.
EDİT:
Haaa!! aman unutma işin bitince Denetim Masasından DİLİ tekrar türkçe ye getir,yoksa bu seferde diğer programların\işlerin\uygulamaların su koyabilir:)

Son Düzenleme: viking20 ~ 26 Mayıs 2008 13:22
muratahmetbeyoglu
27-05-2008, 23:24   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
176 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2006

dostum internetten araştırıp bu soruyu sordum ama genede hata bende çünkü bulduğumu yazmadım o da şu:
dil seçeneklerinden ingilizce abd yada england farketmez ikisini de denedim yazmaya başlıyor sonuna gelince bitmeden cd çıkıyor ve kötü medya diyor 4 cd zahiyatı oldu sonunda flash belleğe yazdım bende oldu.ama gelgelelim cd ye yazınca olmuyor ne yapmalıyım parlak bir fikrin varsa buyur teşekkürler...

muratahmetbeyoglu
27-05-2008, 23:27   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
176 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2006

ayrıca bende 1-2 sene önceden yazdırdığım boot cd var onunla yüklesem hata veriyor ama nedeni büyük ihtimalle kullandığım windows tan kaynaklanıyor.

Recep Baltaş
27-05-2008, 23:34   |  #6  
Recep Baltaş avatarı
CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 5
9,635 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Yeni sürümü kullanabilirsiniz.

minnoş_97
16-07-2008, 17:54   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,115 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

kızmayın ama çok önemli bu program ücretsiz mi ücretliyse ne kadar ve nerden alınır?Birde sistem yedeğini illa bilgisayaramı yükleyecem bir DVDye yüklense olmaz mı?

orkunleo
21-07-2008, 19:23   |  #8  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2005

Arkadaşlar, bir kaç gün önce acronisle anlatıldığı gibi yedek almıştım, bir de acronis boot cd si oluşturdum. Bugün bilgisayar çöktü. Format attım işletim sistemini yeniden kurdum. Bu noktadan itibaren, bilgisayarı eski haline (kullandığım programları ve güncellemeleri) nasıl getirebilirim?

Teşekkür eder saygılar sunarım...

Kapalı Hesap (34907)
03-09-2008, 08:45   |  #9  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 5
1,440 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

Arkadaşım
Forumda ara vermiştim henüz yeni okudum ,güzel bir çalışma teşşekkürler., devamını bekleriz.

soulmy
04-09-2008, 15:20   |  #10  
soulmy avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
1,948 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

Ben bu programı (deneme sürümü) internet cafeden flash diske indirdim eve geldim kuracaktım ama first name, e-mail bilgilerini falan doldurmamı istedi. Doldurdum ve hata verdi. Kurulum yapamadım. Sanırım internete bilgi göndermeye çalışıyordu. Bende de internet olmadığı için kurulmadı. Şimdi ne yapmalıyım?

Son Düzenleme: soulmy ~ 10 Eylül 2008 16:49
Ahmet_79
15-09-2008, 07:29   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
11,539 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

http://eu.acronis.com/homecomputing/download/trueimage/
bu adres kendi sitesi deneme sürümünü indirebilir yada satın alabilirsiniz, ayrıca güzel paylaşım eline sağlık viking.

viking20
15-09-2008, 13:06   |  #12  
viking20 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 135
7,660 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

önemli uyarı:Acronis Bootable CD si ile yedeği geri yükleme yaptığınızda son olarak DOS penc. benzeri bir ekran ile karşılaşacaksınız:önce ENTER e basın,daha sonra da PC kapa\aç(restart)yapın yeterli.

Son Düzenleme: viking20 ~ 15 Eylül 2008 13:20
orkunleo
19-09-2008, 20:52   |  #13  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
14 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2005

Arkadaşlar 200gb lık bir hard diskim var. Yedek D bölümün de, acronis cd si ile başlattım kurulumu c ye yaptım, başarılı oldu tekrar başlattım bootmgr eksik dedi bir baktım "C Bölümü" D olmuş "D Bölümü" C bunu nasıl eski haline getirebilirim. Teşekkür eder saygılar sunarım.

Acronis 11 sürümünü kullanıyorum, işletim sistemim vista ultimate.

recmet
19-09-2008, 21:15   |  #14  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
15 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

Arkadaşlar sistemi imajladıktan sonra c ye değilde d yada e ye kurabilirmiyiz?

ykb90
23-11-2008, 23:14   |  #15  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

tesk

alibyr
15-01-2009, 16:20   |  #16  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
12 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

Acronis'i defalarca kullandım.Bilgisayarımı birçok kez canlandırdım.
Hiç problem yaşamadım.Acronis 9 kullanıyordum.
Makinamı XP den Vista Ultimate çevirdim SP1 yükledim tüm güncellemelerini yaptım.
XP yedeğim hala D sürücümde mevcut.Vistaya geçtiğimde Acronis 10 kurdum.
Acaba Acronis yedeği ile Vistadan XP ye canlandırma yapabilirmiyim ?
Aynı Şekilde tekrar XP den Vistaya dönebilirmiyim?

Son Düzenleme: alibyr ~ 15 Ocak 2009 16:21
silici06
15-01-2009, 18:06   |  #17  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
702 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

herkes eline sağlık demişte yazının orjinali burda??
yazının girişindeki soru cevaplar bu forumdan


resimli anlatım ise buradan alıntıdır

lütfen paylaşımlarınız alıntıysa kaynağını da yazınız!!
Copy/paste'nin kaynak belirtilerek yapılmasında bir sakınca yoktur. Amaç bilgilendirmektir zaten... ama yok ben forumda diğer üyelere daha saygın daha bilgili görüneyim diye ordan burdan çaldıklarınızı kendiniz hazırlamış gibi paylaşmak hiç de hoş değildir...

Son Düzenleme: silici06 ~ 15 Ocak 2009 18:07
ANADOLU
16-01-2009, 14:42   |  #18  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
249 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2007


Ufak bir hatırlatma : 12 sürümde türkçe sorunu yoktur bilginize bizzat tarafımdan kullanılıyor.

viking20
16-01-2009, 16:19   |  #19  
viking20 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 135
7,660 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

sahi arada ne gibi fark(lar)var diye soracaktım bende kullanan arkadaşlara?

ANADOLU
21-01-2009, 13:11   |  #20  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
249 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2007

- En büyük fark artık işletim sisteminizin dilini değiştirmeden boot dan yedek alabilmenizdir.

Yani icon5 gibi hatalar tarih oldu.

- İkinci büyük fak artık yedeklemedeki sıkıştırmayı kendi belirliyor biz seçmiyoruz.

-Üçüncü fark yedekleme şekillerine yenisi eklenmiş. Hiç oynamayın derim orjinal ayarı ile kalsın.

Birde görsel olarak daha hoş vista gibi teması var göze hoş geliyor.

Son Düzenleme: ANADOLU ~ 21 Ocak 2009 13:18
viking20
21-01-2009, 13:30   |  #21  
viking20 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 135
7,660 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

ANADOLU
klavyene saglik sagol teşekkür.Yükledik,yedek aldık,bootable cd yi de hallettik.(11.0 dan 12.0 a geçişde eskiyi silmenize gerek yok))
-----
CEVAP:Denetim masasından Bölge ve dil seçeneklerine girin Türkçe dilini İngilizce (A.B.D) Yapın sorun kalkacaktır,kolay gelsin.
edit :v12.0 da buna gerek yok.

Son Düzenleme: viking20 ~ 10 Nisan 2009 00:10
ali67
08-02-2009, 09:05   |  #22  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
50 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

bu soruma yanıt vermenizi rica ederim.bu programla dvd-romkurtaırıcı olarak nasıl yapacağız.
şuan yeni dizüstü bilgisayarlarda dvd-recovery var.onun gibi nasıl yapacağızçşimdidien teşekkürler

AYKANUS
08-02-2009, 12:03   |  #23  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
329 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2007

Arkadaşlar Seagate marka hard diski olanlar Seagete'nin ücretsiz kullanıma sunduğu Seagate DiscWizard'ı kullanabilirler


İster kendi sitesinden programı çekip kullanın




İsterseniz

Rapidshare'ye yüklediğim boot dosyasını cd ye yazıp kullanın

Dip.not: Bu program Acronis firmasının yardımlarıyla hazırlanmıştır

Son Düzenleme: AYKANUS ~ 08 Şubat 2009 14:33
NewAge24
13-02-2009, 15:28   |  #24  
NewAge24 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
140 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

Arkadaşlar ben bu Acronics True İmage ' ya pek güvenmiyorum daha onceleri denemiştim Sistem yedeğini Geri yükledim, donanım sürücüleri karıştı. modemi Ağ kartı olarak gördü düzeltene kadarda az uğraşmadım. Bu tarz imaj alma programlarında en başarılı olanı Norton Ghost. Ben Norton ghost2003 versiyonunu kullanıyorum şu ana kadar belki 20-30 yedeği geri yükledim hiç bir sorun cıkarmadı..

black_eternity
13-02-2009, 20:12   |  #25  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
57 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2006

benim daha farklı bir sorum olacak..mesela benim harddiskimde 3 partisyon var c de tabiki xp kurulu, diger partisyonlar yedek amaçlı açmıştım..c nin imajını aldım acronis ile ayrıca bootable cd de oluşturmuştum oraya kadar herşey ok..fakat şimdi hardiske komple format atmam gerekirse ben c ye aldıgım yedegi nasıl geri yükleyeceğim??..zira c 51 küsur gb gözüküyo ama tam rakamı byte olarak tutturup nasıl formatliyıp bölüm açıcam hdd de onu bilemiyorum..böyle diyorum çünkü imaj aldıktan sonra imajı alınan bölüm degiştirilirse bir daha imajı o bölüme kurulamaz diye biliyorum...yardım edebilir misiniz

Son Düzenleme: black_eternity ~ 13 Şubat 2009 20:14