CHIP Forum
Haber
İnceleme
Makale
CHIP TV
Galeri
Kategoriler
Forum
Canlı Yayın
11
Konu Seçenekleri

apartman yönetimi hakkında

Üye
UID
76464
Mesaj
625
Kayıt
17 Haz 2008

Kişisel Sayfası
Engelle

27 Tem 2009 23:13     #1
arkadaşlar apartman yönetimi değişti bizim ama bir sorun var bilgisi olan arkadaşlar yazarsa çok sevinirim sorun şu daha önceki apartman yöneticisi temizliği merdivenlerin temizliğini bir kişiye vermiş yeni gelen yönetici de apartmanı kendisi temizlemek istiyor ama eski yönetici olmaz diyormuş ben onunla anlaşma yaptım ona söz verdim gibi laflar ediyormuş böyle bişi olabilirmi yeni yöneticinin tasarrufunda yani idaresinde olan yani kararında olan bir konu değilmi bu konu hem anladığım kadarı ile ortada bir sözleşme falan yok fasa fiso yalan talan peki böyle bir sözleşme var diyelim böyle bir şey olabilirmi sizce gerçi yok ta hadi diyelim neyse çok uzattım arkadaşlar yardım cı olan yol gösteren aradaşlara saygılarımı sunuyorum. çok teşekkür ediyhorum.
 
Bildir
Teşekkür et Yanıtla Alıntıla
Üye
REP: 977, 4,07
UID
61889
Mesaj
5619
Kayıt
12 Oca 2008

Blog Sayfası
Kişisel Sayfası
Engelle

27 Tem 2009 23:47     #2
Apartman yönetiminde kararlar yöneticinin keyfi ile değil, sakinlerin oy birliği veya oy çokluğu ile alınır ve APARTMAN KARAR DEFTERİNE yazılıp karar verenler tarafından imzalanır. Defter noter tastikine tabi olup sayfa azaltılamaz.  Aprtmanla ilgili tüm kararlar bu deftere işlenip imzalanmadıkça geçersizdirler.

    Eğer eski yöneticiniz bahsettiğiniz şekilde bir karar aldı ise bunun geçerli olası için deftere işli olması gerekir, eğer işlenmiş ise  ilgili karada şu vakte kadar veya şu kadar süre ile bu işler bu kişiye yaptırılacaktır diye yazmalıdırki yazıyorsa sürenin bitimi beklenmeli, yok süre belirtilmişse apartman toplantısı yapılarak o işin artık o kişiye değilde başka şekilde başka kişilere yaptrılması için karar alınmadır. Oy çokluğu alacağınız bu karar yasaldır ve ne eski yöneticinin lafları nede verdiği sözleri birşey ifaade etmez. Yönetici  apartmanın ücretli memurudur. O kimki komple bina adına sözler verebiliyor. Onun verdii sözler sadece kendisini bağlar.

Yukardaki bilgiler doğrultusunda karar defterini inceleyin, defter size yol gösterecektir.
 
Bildir Teşekkür et Yanıtla Alıntıla
Üye
UID
126775
Mesaj
951
Kayıt
01 Nis 2009

Kişisel Sayfası
Engelle

27 Tem 2009 23:48     #3
Apartman Yönetiminin notere tasdik ettirimiş bir karar defteri olur,ve toplantılarda heyetce alınan kararlar bu deftere yazılır ve kat maliklerince imzalanır.Alınan kararların resmiyet(kesinlik)kazanabilmesi için,kat malikleri sayısının yarısından bir fazlasının onayı(rızası) olması gerekir.Secilmiş olan yönetici tek başına keyfi kararlar alıp uygulayamaz.Yönetimi acilen toplantıya çağırıp,düşündüğü veya almak istediği kararı toplantıda açıklayıp ,kurulun onayına  sunmak zorunda dır.Yeni secilen yönetici,toplantı düzenleyip temizlik işini kurulda görüşmeye açması en doğrusudur.Yönetim kurulunca alınan karar neyse onu uygularsınız.Alınan her kararı apt.girişinde bir panoda yayınlamanız gerekir.
----------
khramn görmedim senin mesajını,1 dk.ara ile yazmışız.
----------
KAT MÜLKİYETİ KANUNU
http://www.hukuki.net/hukuk/index.php?article=50
 
 
Son düzenleme: zrgnlr04 ~ 27 Tem 2009 23:56
 
Bildir Teşekkür et Yanıtla Alıntıla
Üye
UID
127778
Mesaj
1629
Kayıt
05 Nis 2009

Blog Sayfası
Kişisel Sayfası
Engelle

27 Tem 2009 23:52     #4
eski yönetici yeni yöneteciyi keklemeye çaılışıyor büyük ihtimalle eski temizlikçi ile eski yöneticinin kafa kol ilişkisi var yeni yönetci tüm apartmanı toplayıp karar aldırmalı deftere işlemeli ki yeni bir temizlikçi atansın
 
Bildir Teşekkür et Yanıtla Alıntıla
Üye
REP: 380, 3,78
UID
109559
Mesaj
2752
Kayıt
10 Şub 2009

Blog Sayfası
Kişisel Sayfası
Engelle

27 Tem 2009 23:56     #5
eğer arada bir sözleşme varsa sözleşme gereği tazminat ödemek gerekebilir. tek taraflı fesih olabilir ancak bunun içinde ciddi ve kantılanmış suçların olması gibi sebepler. sözleşme yoksa yapılabilecek bir şey olmamasına karşılık belki bir süre verilebilir elemana kendine iş buluncaya kadar şeklinde iyi niyet anlamında. 

zaten hocalarım açıklamışlar yukarıda karar defteri vs. eğer ortada bir karar defteri varsa elemanın sgk primleri vs ortaya çıkacağına göre resmi nitelikli bir işlem olarak ta kabul edilebilir ve bu da kendiliğinden bir sözleşme sayılabilir. işi resmiyete dökersek eğer bir avukatla detaylı görüşmek gerekebilir.
 
Bildir Teşekkür et Yanıtla Alıntıla
Üye
UID
76464
Mesaj
625
Kayıt
17 Haz 2008

Kişisel Sayfası
Engelle

27 Tem 2009 23:56     #6
buradan sorunuma ışık tutupta yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum gerçektende çok memnun oldum ve aydınlandım eksik olmayın iyiki varsınız ayrıca böyle bir konuda diğer arkadaşlarında mutlaka istifade ettiklerini sanıyorum Allah razı olsun adalet adına saygılar
 
Bildir Teşekkür et Yanıtla Alıntıla
Yeni Üye
UID
148698
Mesaj
2
Kayıt
08 Eyl 2009

Kişisel Sayfası
Engelle

08 Eyl 2009 13:23     #7
Merhaba,

size
www.yonetimofisi.com
sistemini öneriyorum. Tam apartman ve site yöneticilerine göre bir site.
Umarım işinize yarar. Biz 64 dairelik sitemizin yönetimini buradan yapıyoruz. Ayrıca her türlü yönetim sorununu paylaşabileceğimi, dilekçe örneği bulabileceğimiz bir de doküman sistemleri ve forum uygulamaları var. Gerçekten çok güzel. Tavsiye ederim.

Kolay gelsin.
Eda Deniz
 
Bildir Teşekkür et Yanıtla Alıntıla
11