AVM'lerdeki müzikler nereden geliyor?

Çoğumuzun merak ettiği ancak merak etmekle yetindiği sorunun cevabını Canlı Yayında veriyoruz!

AVM'ler müziği nasıl çalıyor?

AVM'lerde, asansörlerde, marketlerde çalan müzikler nereden geliyor, nasıl hazırlanıyor, merkezden nasıl yönetiliyor? Çalan müziklerin telif hakları, sahiplerine nasıl ulaştırılıyor? Merak ettiğiniz tüm bu soruların cevaplarını Canlı Yayınımızda konunun uzmanından dinleyeceğiz. Yayınımıza her zaman olduğu gibi sorularınızla dahil olabileceksiniz.

Canlı Yayınımız yarın sabah (8 Ocak Cuma), saat 11:00'de başlıyor! CHIP Online ana sayfasından ve chip.com.tr/canli adresinden izleyebileceğiniz yayınımızı kaçırmayın.

SMG hakkında

SMG hakkında

Türkiye'de halka açık mekanlarda kapalı devrede yasal müzik ve reklam yayını yapan SMG, Deloitte'un Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirlemek amacıyla yürüttüğü, prestijli Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2015 Programı'nda ilk 10 arasına girdi. Kuruluşların 2011-2014 yılları arasında net satış gelirlerinde kaydettikleri büyümeye göre sıralandıkları programda SMG, % 441'lik büyüme hızı ile listede 6. sırada yer aldı.

SMG CEO'su Gül Gürer Alimgil, 2011-2014 yılları arasında cirolarında kaydettikleri muazzam büyümenin ardında lisansı kendilerine ait olan yazılımın ve müşteri memnuniyetini merkeze alan titiz çalışmalarının etkili olduğunu söyledi. Alimgil, değerlendirmesine "SMG olarak uzman kadromuzla alışveriş merkezleri, oteller, perakende satış noktaları, restoranlar, turistik tesisler, showroomlar, sağlık merkezleri gibi oldukça geniş bir yelpazede 240'ın üzerinde firmaya 4000'e yakın noktada, yasal müzik ve reklam yayını hizmeti veriyoruz" sözleriyle devam etti.

Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2015 Programı'nda 6. sırada yer almaktan gurur duyduklarını ifade eden Alimgil, "Müziğin ve teknolojinin hayatımızdaki etkisi yadsınamaz. Biz işimizi ileri teknoloji ile yüksek standartlarda gerçekleştirmek için teknolojiye ve insan kaynağına yatırım yaparak büyümeye devam edeceğiz" dedi.

Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2015 Programı'na katılmak isteyen şirketlerin 2011 yılında en az 50.000 Euro, 2014 yılında ise en az 800.000 Euro net satış geliri elde etmiş olmaları, merkezlerinin Türkiye'de bulunması ve bir "teknoloji şirketi" olması gerekiyor. Programda, faaliyet gelirlerinin önemli kısmını sağladığı bir teknolojiye sahip olan ya da gelirlerinin önemli bir bölümünü teknoloji araştırma ve geliştirme çalışmalarına ayıran firmalar, "teknoloji şirketi" olarak tanımlanıyor. Diğer şirketlere ait bir teknolojiyi farklı bir şekilde kullananlar ise bu başlık altında değerlendirilmiyor.

Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) bölgesindeki Deloitte Teknoloji Fast 50 programlarında sıralamaya giren firmalar, EMEA'nın en hızlı büyüyen 500 teknoloji şirketinin belirlendiği Deloitte Teknoloji Fast 500 EMEA Programı'na girmeye de otomatik olarak hak kazanıyor. Deloitte'un Teknoloji Fast 50 veya Teknoloji Fast 500 programları hakkında daha fazla bilgi almak isteyenler http://fast50.deloitte.com.tr/ adresini ziyaret edebilirler.

SMG hakkında

2009 yılında kurulan SMG, Türkiye'de halka açık mekanlarda kapalı devrede yasal müzik, anons ve reklam yayınları yapmaktadır. Yayınları, geliştirdikleri yazılım ile internet üzerinden değil de depola-çal yöntemiyle gerçekleştiren SMG, bu şekilde yayın yapan tek firma olup, sektöründe lider konumda bulunmaktadır. Müzik ile teknolojiyi birleştiren SMG, Türkiye'de ilk olarak dijital müzik yayını ileten firmadır. Müzik, bekleme müziği, anons, entegre ses-görüntü ve ekran yönetimi çözümleri ile hizmet verdiği markaların, müşterileriyle bağ kurmasını sağlayan SMG, tüm bu yayınları lisansı kendine ait olan yazılım üzerinden, firmaların kendi bilgisayarları veya SMG music-box üzerinden gerçekleştirmektedir. Uzman kadrosuyla alışveriş merkezleri, oteller, perakende satış noktaları, restoranlar, turistik tesisler, showroomlar, sağlık merkezleri gibi oldukça geniş bir yelpazede hizmet vermektedir. 240'ın üzerinde firmaya 4000'e yakın noktada hizmet veren SMG, Türkiye'de en hızlı büyüyen şirketlerin yer aldığı Deloitte Technology Fast50 Türkiye 2015 Programı'nda 6. sırada yer almaktadır.

Deloitte Türkiye hakkında

Deloitte, denetim, vergi, danışmanlık, kurumsal risk ve kurumsal finansman alanlarında, farklı endüstrilerde faaliyet gösteren özel ve kamu sektörü müşterilerine hizmet sunmaktadır. 150'den fazla ülkede yer alan global üye firma ağı ile Deloitte, müşterilerinin karmaşık iş problemlerini çözmek ve başarılarına katkıda bulunmak amacıyla yüksek kaliteli hizmetler sunmaktadır. Deloitte, dünya çapında 220.000'i aşan uzmanı ile kendini mükemmelliğin standardı olmaya adamıştır. Dünyanın en büyük şirketlerinin %79'undan fazlasına, ulusal kuruluşlara ve hızla büyüyen şirketlere hizmet veren Deloitte, birçok pazarda liderliğini sürdürmektedir. Türkiye'de ise 1986 yılında başladığı faaliyetlerini bugün İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana'da, 1.350'nin üzerinde profesyonel çalışanıyla sürdürmektedir. Tüketim ve endüstriyel ürünler, enerji, doğal kaynaklar, inşaat, finansal hizmetler, teknoloji, medya, telekomünikasyon, sağlık, ilaç ve kamu sektörlerindeki müşterilerine özelleştirilmiş çözümler sunmaktadır.

Okuyucu Yorumları