Bankalar Müşterilerini Halen Yeterince Korumuyor!

Son zamanlarda sıklıkla yaşanan banka hesabı veya kredi kartı hack olaylarına rağmen, bankalar yine bildiğiniz gibi...

Değişen bir şey yok!

Çevrimiçi güvenliğin artık giderek önem kazandığı günümüzde bankaların sağladığı güvenlik düzeyleri de ciddi bir biçimde tartışılmaya başladı. Konuyla ilgili yapılan araştırmalar bu alanda halen yeterince mesafe katedilmediğini de gözler önüne seriyor. Buna göre İngiltere'deki üst düzey bankaların büyük çoğunluğu henüz iki aşamalı kimlik doğrulama sistemine geçmiş değil. Bu da doğal olarak kullanıcıların banka hesaplarında çevrimiçi ortamda oturum açarken doğru bir biçimde korunmadıkları anlamına geliyor.

Konuyla ilgili araştırmayı gerçekleştiren güvenlik firması Which tarafından elde edilen bulgular incelenen 11 bankadan yalnızca beş tanesinin (First Direct, HSBC, Barclays, M&S Bank ve Nationwide) iki aşamalı kimlik doğrulaması sistemi kullandığını gösteriyor.

Birçok çevrimiçi hesapta halihazırda kullanılan iki aşamalı kimlik doğrulama sistemi kullanıcılara standart şifre girme aşamasının ardından ikinci bir aşama olarak telefonunuza SMS olarak gönderilen tek kullanımlık bir şifrenin ya da özel bir güvenlik anahtarının girilmesini gerektiriyor.

Okuyucu Yorumları