Bilgisayarım neden yavaş?

Ne kadar gelişmiş olursa olsun, her bilgisayar bir süre sonra yavaşlar. Ancak bu eski görkemli günlerine dönemeyeceği anlamına gelmez. İşte sisteminizin yüksek hızda çalışmasını sağlayacak ipuçları.

Basit bir senaryo düşünün: Evde kullandığınız internete bağlı bir bilgisayarınız var. Aile bireyleri de bu bilgisayarı e-posta kontrol etmek, internette sörf yapmak, oyun oynamak gibi amaçlarla kullanıyor. Bu da, bilgisayarınızın her biri farklı kullanım alışkanlıklarına sahip olan birkaç kişi tarafından kullanılması demek. İnternetteki sayısız reklam ve pop-up pencere sayesinde bilgisayarınız, kolayca casus yazılımlarla dolarak hemen bir hedef haline gelebilir.

Bir bilgisayarın yavaşlamasının farklı sebepleri vardır. Yetersiz disk alanı gibi basit bir problem olabileceği gibi, virüs veya casus yazılımlar gibi uç noktada problemler de olabilir. Bunu öğrenmenin en iyi yolu adım adım bu etkenleri elemek olacaktır.

Çok fazla yazılım

Çoğu PC’nin karşılaştığı bu problem, arka planda çalışan çok sayıda program yüzünden ortaya çıkar. Bu yazılımların her biri bellek ve işlemci gücü harcar. Bilgisayarınızın belleği ne kadar fazla olursa, programların yüklenme ve çalışması için gereken süre azalacaktır. Daha fazla programı aynı anda çalıştırabilmeniz de bu sayede mümkün olur.

PC’niz açıldığında bu kadar çok yazılım nasıl yükleniyor olabilir? iTunes, QuickTi-me Real Player, Microsoft Office veya Adobe Reader gibi bazı yazılımlar kurulurken, arka planda çalışan araçları da kurarlar. Bu araçlar asıl yazılımın bazı eklentilerinin bellekte saklanmasını sağlayarak daha hızlı yüklenmesini sağlar.

Bu araçların açılışta çalışmasını önlemenin üç yolu var. İlki en basit yol, fakat geçici bir çözüm sağlıyor. Görev çubuğundaki ikona sağ tıklayarak programdan çıkabilirsiniz. Ancak bunu PC’niz her açılışında yinelemeniz gerekiyor.

Diğer bir yol ise ikona çift tıklayarak programın çalışmasını sağlamak. Daha sonra Options, Preferences veya Settings adıyla erişilebilen seçeneklerden otomatik başlamayı kapatabilirsiniz. Böylece açılışta bu programlar sizi rahatsız edemez.

Okuyucu Yorumları

Toplam 64 Yorum

peki bu bilgisayarı nasıl hızlandırcaz benimki mynete hızl girmiyo...

Faydalandım ve bilgilendim. Yazarımıza teşekkür ediyorum.

biraz daha komplex seyleri anlatabilirsiniz sanırım :(

peki bunun alman casi yok mu ben almanya dayim okudum hic bir sey anlamadim yada resimlerle anlatilamzmi

bilgisayrıma her windows kurduğumda bilgisayaım yıne yavas yıne yavas içinde hiç birsey yuklu olmadığı halde bıle

Bilgisayar açılınca bildirim alanında saat çıkıyor diğerleri yaklaşık 5 dk. sonra geliyor ve tamamdı da gelmiyor. windows oturumunu kapatıp yeniden açınca düzgün açılıyor. ne yapabilirim?

benim bilgisayarımıda trojenler , solucanlar , cookies ler vebirçok kötü şeylerle doldu önerebilceğiniz en iyi virüs programı nedir acaba?

benim pc çok yavaş her program açılınca donuyor walla ne yapabilirim??? :(

nod 32 virus programıdır bıraz yavas ama tum vırusler sılınıyo ayrıca bırı mynete hzlı gıremıom yazmıs hızlı gırmesı ıcın 2 gun sıteye gırmemen gerek

Bilgisayara daha dün Format attım ama hayla çok yavaş 1 siteye girmeye çalıştığım zmn 5 dk kesin bekliyorum...:(

benim bilgisayarım neden yavas belli bir süre sonra yavaslıyor ltfn yardımcı olursanız sevinirim

benim bilgisayarımıda trojenler , solucanlar , cookies ler vebirçok kötü şeylerle doldu önerebilceğiniz en iyi virüs programı nedir acaba diyen arkadaşa çare olarak kaspersky internet güvenliği 7 yi önerebilirim. bu programı kullanırsan başın ağrımıcaktır ben bilgisayarımda çok virüs bulaştığında format atıyordum ama artık gerek kalmadı NOD 32 DE VİRÜS SİLMESİYLE FELAN HİÇ ALAKASI YOK .BEN PANDA SOFTWAREDE KULLANDIM KASPERSKY PANDANIN BULAMADIĞI 11 TANE TROJANI BULDU VE SİLDİ :)

bunlari yapamayan bilgisayar kullanmasin zaten afedersiniz.

bende acer aspire 5100 notbook var.alalı daha 6-7 ay kadar falan oldu ama nolduysa cok yavaşladı hatta resmen durdu dıyebılırım.bı kac defa format attım ama yine aynı seyı yapıyor 3 gun sonra...sizce ne yapmalıyım???:'(

slm benim pc de donuyodu ama reset atmadan kendine gelmiyodu artık reset atmıyorum çünkü reset atınca bilgisayar dahada yavaşlıyo ctrl+alt+delete görev yöneticisine girin açık olan programı kapatın (gamze)

Bilgisayarım yavaş ve video açarken bazen bozuk görüntü paneli çıkıyo ısrarla tamam dememe ramen kaybolmuyo ve pc yi yeniden başlat yapıyorum kayboluyo.Bu konuda bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim. Bide virüs programım kaspersky bunun yerine iyi bir virüs programıda tavsiye edebilirseniz sevinirim.

ARKADAŞIM VİRÜS PROGRAMINI DEĞİŞTİR BUNUN YERİNE AVAST PROGRAMINI İNDİR EN ETKİLİSİ BU.

Olurmu ya her bilgisayar yavaşlar çok program yüklersen...

formatı kendin atıyosan boşuna aynısı benim başımada geldi bi bilgisayarcıya git adam gibi format attır yavaş olduğunu anlat belli başlı ayarları nı yaptır birde ddep freeze programı gerkli o olunca bilgisayar ilk yüklendiği güne geri dönüyo onuda yükkletirsen arkana bakmazsın

windovs vista nasıl bir proğram_

en iyisi nod 32

intel core 2 dou 2.2 ghz işlemcim geforce fx 5500 ekran kartım ve 1.50 GB ram var nasıl bir bilgisayar olabilir sizce_? ama media player vb. bazı programları çok yavaş açıyor...

aman yha pc leri direk camdan aşağıyqa atın çok kafanızı bozuyosa:D:D

merhaba arkadslar hemen hemen herkesın sorunu aynı .. eger kendınız formatı cekıyorsanız once wındowsu kurun ondan sonra format cekın farkı goreceksınız.. wındows kurmak ayrıdır format atmak ayrıdır.. mesele ben once format atarım ondan sonra wındows kurarım. ılıskıyı ıyı kurmak lazım.. antıvurus olarak ıse kaspersty ınternet 7. kullanmanızı onerırım.. ıyı calısmalar

arkadasım "once windows kur sonra format cek" ben "once format cekerım sonra windows kurarım" demıssın:)

Bu yavaslama korsan Cd olmasından dolayı olabilir,format atmak o kadarda zor bir olay değildir,ha işletim sistemini kurduktan sonra ki kurulucak programlar ilgili şeyler ayrı tabii ki.

iyide arkadaslar format atarken elınızden gelen bıse yok sız evet dersınız o kurar zaten bastan asagı formatta kendısı kuruyor sız 1 kere tıklıyosunuz 30 45 dk beklıyonuz yoksa benmı yannıs bılıyorum :S benım pc cok yavas < ve format atıyorum halen yavas eskı performansı yok nedır cozemedım :S

benım bılgısayar çok yavaş ne yapabılırım

ARKADAŞLAR BİDE BANA YARDIM EDİN YA MSN YE ÇOKLU OTURUM İNDİRDİM ŞİMDİ MSN BAĞLANTI 1 DK İÇİNDE KOPUYO NE YAPABİLİRİM YARDIM EDİN

arkadaşlar pc formattan sonra cok ıyı calısıyor fakat bır sure sonra yıne yavaslamaya baslıyor ne yapmam gereklı

CHIP: Teknik sorularınıza Forum bölümümüzde cevap alabilirsiniz.

abi sen msn i onar.

ya benim bilgisayarımı her açtığımda belgelerim klasörü otomatik olarak açılıyo bir türlü çözemedim ve bilgisayar baya bi yavaşlıyo.bu durumu nası çözebilirim yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.msconfigde böyle bişi varmı ben baktım bulamadım ama olcanı sanmıyorum.

ark. pc yavassa ilkten virüs taramasından gecirin daha sonra oda olmadı kullanmadıgınız programları kaldırın oda olmadı formata basvurun ben bir bilgisayar ögrencisi olarak bunları sizlere öneririm msn baglantısı kopan ark. sende programı kaldır daha sonra int. den tekrar indir ve virüs taramasına gecirmeden kurma virüs programı olarak kaspersky öneririm sizlere

BİLGİSAYARIM 2 DAKKADA Bİ DONUYOR.LÜTFENNNN YARDIM.BU YAZARKEN BİLE DONUYOR.

ya benim bilgisayar çok yavaş belgelerimde kendiliğinden açılıyo birde internetteyken birden kazan melodi seç falan yazıyo onlardan nasıl kurtulabilirim????????????

arkadaşlar benim de pc açıldığında belgelerim otomatik olarak açılıyor ve bilgisayarım eskisine oranla daha yavaş çalışıyor bu sorun sadece bende değil sitedeki diğer arkadaşlarda da var bi yol yordam bilen birisi yok mu lütfennn?

belgeler klasörü otomatik açılan arkadaş yada pc başladığında herhangi bi klasör açılan arkdşlar ben vista kullanıyorum ama xpde azçık biliom kol diye bir klasör var xp de onun içindekileri silin
vistadada başlangıç var onun içindekileri silin

bılgısayarı ıkı ay once aldım hızlıydı bılgısayardafazla kayıtlı bıseyde yok formatmı atmalıyım ne yapcam bılemıyorum

benim bilgiasyarım çok hızlı fakat bir süre sonra yavaşlıyor abiler ablalar bi cvp yzın havamızı bulalım

bilgisayarım açılınca çok yavaş oluyor açıldıktan 1 dk beklersem pek yavaş olmuyor ne yapmalıyım

benimki orta hızda ne yapmalıyım???????

benimde otomatik açılıyor belgelerim klasörüm ama çözüm bulmadm bilende yok heralde

bilgisayarım çok yavaşladı vista kullanıyorum ekran donuyor ikide bir ne yapmalıyımmmmm

bilgisayarım çok ama çok yavaşladı sanırım pc ye virüs bulaştı napabilirim?

yaa arkdşlar bnm pc yi açıncaa belgelerim direk ckıyorr
neden öyle oluyor ylvarırım adam akıllı bi cvp verinn.! :S :'(

açılış dosyaları için quick startup iyi bir progam yada başlat - çalıştır - msconfig yazıp ta başlangıç ayarlarını değiştirebilirsiniz

böyle bilgisyar olmaz remek kaplumbağa gibi sitelere girmeye tırsıyorum

yaa arkdşlar bnm pc yi açıncaa belgelerim direk ckıyorr
neden öyle oluyor ylvarırım adam akıllı bi cvp verinn.! :S :'(

cvp:Başlat tüm programlar başlangıçdaki belgelerim klasörünü kaldır

benim vista starter cok yava oluyo gibi

bilgisayarına virüs grmıstir.vürüs taramasından geç karışma....

hiç bir seye gerek olmadan spy emergency i net ten indir kur .. ve taramadan geç ve hızlılığını gör.....

Değerli bilgisayar uzmanları arkadaşlar, biliyorumki içinizde bu işlerden çok iyi anlayanlar mevcut. Bir çok arkadaşımız aynı dertten müstarip öyle bir yazı yazınki en cahilimiz bile anlasın TANE TANE şöyle tarif ederseniz bizim gibi pc cahilleride biraz olsun pc sini hızlandırır. sizde cennete bir artı ile gidersiniz...

arkadaşlar bn vista kullnıcısıyım xp kullanıcılarınada xpsp3 var onu oneririm pc nın hızı için vistadada vista sp1 i kurmalarını öneriyorum kurun bakın hız farkına

abi vistalar neden kötü oluyo benim orjinal microsoft windows vista home basic 32 bit çok kötü güncelleme yüklerken yüklemiyo valla kim ne derse desin xp en iyi ve en güzeli budur abi

win 7 yukle en iyisi win 7 ama bios guncellmesi ister ve de canavar gibi calisir

abi ben sitedeki herşeyi yaptım halen cok yavaş yaw 2-3 programı aynı anda calıstırmıyo takılıyo PHİLİPS 105E modelindenmidir? eski baya 1990 lardan kalma

benim kide vista paket 1 ama benim bilgisayar çok yavaşlıyo format atıp yeniden yüklüyorum 1 ay geçiyo ondan sonra yine aynı bide program silmek bilgisayardaki kendi programlarıdamı gidiyo

bnm bir dizüstü bilgisayarım vr ne yüklersem yükleyim hep kasıyo

benim de vista home premium bilgisyarı yeni aldım çok güzelde özellileri var ama kasıyo

bilgisyarınızın yvaş olmasını sebebilerinden bir tanesi casus yazılım ve spywaredir 2.cisi ise registry hatalarinizdir registry hatalarini advenced registry optimizer 2010 ile tamir edebilirsiniz ama 100 hataya kadar izin veriyor full sürümü 30ş

benim pc w.vista sp 1 bn bilgisayar haqqında bi çok şey biliyorum vistalar çok yavaş ama ozeeliklericok... xp ler dandiktir ama oyun konusunda en ii sidir windows7 ler en ii sidir cok hızlıdır ama bazı program ve oyunlarda sorun cıkartabilir w.vista 1 gb ram sizce pc den en yuqseq performansı nasıl alırımm!!...

bir notebookum var kendinden vista kuruluydu ama bn ne akılsa işte xp yükledim. xp yükledikten sonra bilgisayara bişeyler oldu çok yavaşladı sağ tıklayıp yenile yapmak için bile yaklaşık 1 dk bekliyorum. sizce bunun sebebi ne?

slm arkadaşlar pc format atım ekran kartını yükleyemedimm

mrb arkadaşlar.casper nirvana laptopa sahıbım.bılgısayar normal işlerde gayet iyi ama nete girdiğimde çok yavaş.aynı modeme dığer pc'den baglandıgımda netten gayet iyi performans alıyorum.sizce bunun nedeni ne olabilir?yardım ederseniz sevinirim.

slm benimki ise dell ınspıron 256 mb ram var 512 mb ekran kartı o kadar yavaşki internete girince en az 1 saat bekliyom bunun çözümöü nedir ya :(

Sen de yorum yaz

Bu konuda okuyacaklarınız
1
Bilgisayarım neden yavaş?
2
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın

İlginizi çekebilir