Dünya benzeri yeni gezegenler bulundu!

Dünya'ya çok benzeyen 3 yeni gezegenin keşfi, bilim dünyasını heyecanlandırıyor!

Dünya benzeri yeni gezegenler bulundu!

NASA'nın Kepler uzay teleskopu, önemli hedefleme sistemlerinin kaybı ile zayıflamış olsa da, Dünya'dan biraz daha büyük olan üç gezegene sahip bir yıldızı keşfetti. En dıştaki gezegen "Goldilocks" bölgesinde yer alan bir yörüngeye sahip ve bu bölgenin yüzey sıcaklığı, sıvı su ve belki de yaşamın varlığını destekleyecek seviyede olabilir.

EPIC 201367065 isimli yıldız, Güneş'imizin yarısı boyutlarında. 150 ışık yılı mesafesinde bulunan bu yıldız, astronomlar tarafından gezegenlerin atmosferleri hakkında tahminlerde bulunulmasına olanak tanıyacak kadar parlak.

Yıldız etrafında keşfedilen üç gezegen, Dünya'nın 2.1, 1.7 ve 1.5 katı boyutlara sahip. En dış yörüngeye sahip olan gezegen Dünya'nın 1.5 katı boyutunda ve Dünya'nın Güneş'ten aldığı ışık miktarına yakın bir ışığı yıldızından alacak uzaklıkta bulunuyor. Gezegenleri bulan University of California, Berkeley'den Erik Petiguar'ın söylediğine göre, bu gezegenler sırası ile Dünya'nın 10.5, 3.2 ve 1.4 katı ışık yoğunluğuna sahip durumdalar.

Petigura: "Bu güne kadar bulduğumuz gezegenlerin çoğu yanmış durumdalar. Bu sistem, geçişli ılık gezegenlere sahip en yakın yıldız. En dışarıda bulunan gezegenin Dünya gibi taşlı olması oldukça gerçek bir ihtimal ve bunun anlamı da gezegenin sıvı su okyanuslarını destekleyecek doğru ısıya sahip olabileceği."

University of Hawaii'den Andrew Howard'ın söylediğine göre, Samanyolu Galaksisi'nde Dünya boyutlarındaki gezegenler oldukça yaygın durumdalar. Ayrıca, Dünya'ya benzer bir şekilde genellikle taş ve demirden oluşan gezegenler de bulunmakta.

Petigura'nın bu gezegenleri fark etmesi ile beraber, Şili, Hawaii ve Kaliforniya'da yer alan teleskoplar bu yıldıza çevrilerek, yıldızın kütlesinin, çapının, sıcaklığının ve yaşının hesaplanmasına başlandı. Bundan bir sonraki adım ise, Hubble Uzay Teleskopu da dahil olmak üzere diğer teleskopların da bu yıldız üzerinde incelemeye başlayarak gezegenlerin atmosferleri hakkında bilgi toplamaya çalışmaları olacak.

2013 yılında Kepler'in edindiği verilere göre istatistiksel bir hesaplama yapan bir araştırma ekibi, Samanyolu'ndaki Güneş benzeri her 5 yıldızdan birinin yaşanılabilir bölgede bulunan Dünya boyutlarında bir gezegene sahip olduğunu bulmuştu. Diğer türlerdeki yıldızlar da hesaplamaya dahil edildiğinde, galaksi genelinde Dünya benzeri 40 milyar gezegen bulunabileceği sonucuna ulaşıldı.

Levent Öztürk

bende çok heyecanlandım şimdi. 150 ışık yılı. şimdi gidip mangal yakasım geldi orada. ne güzel çöpleri de sağa sola atarız. kimsede olmaz değil mi ;)

çok uzakmış bence yeni dünya arayacaklarına bu dünyanın akmosferiyle oynamasınlar ozon tabakasının kapanması için uraşsınlar

yanlızlık Allaha masustur. buna göre henşey enaz çift yaratılmıştır olmalıdır üzerinde yaşam olan tek gezegen olamaz.

@21 Oca 2015 03:06 yanlızlık değilde tek olmak Allaha masustur desek daha doğru olur. buna göre herşey en az çifttir.

Ölümsüzlüğün formülü gibi zırt pırt yeni dünyalar keşfediyorlar, daha dibimizdeki marsa bile gitmekten caizken..