Firefox'un tartışmalı işlevi Nightly'de

Mozilla'nın Firefox'a getirmeyi planladığı tartışmalı yenilik, Nightly yapılarında kendini gösterdi!

Tartışmalı yenilik göründü!

Mozilla'nın yeni sekme sayfasında yapmayı planladığı reklam amaçlı değişiklik, tarayıcının Nightly yapılarında kendini gösterdi.

Directory Tiles adındaki yeni işlev, yeni sekme sayfasında gezinti geçmişinize göre gösterilen sitelerle sponsorlu siteleri bir araya getiriyor. Sponsorlu kutucuklar, sadece gezinti geçmişine sahip değilseniz gösteriliyorlar; aksi halde yeni sekme sayfası sadece en sık ziyaret ettiğiniz siteleri sıralıyor.

Directory Tiles'ın görünüm düzeni, Firefox'un şu anki sürümlerinden pek de farklı görünmüyor. Her zamanki gibi bir ızgara üzerine yerleştirilmiş kutucuklar karşımıza çıkıyor. Reklam amaçlı olan kutucukların altında, Firefox'un bu kutucuk için para aldığını gösteren "sponsored" etiketi beliriyor. Mozilla bu kutucuklara "Sponsorlu Kutucuklar" adını veriyor.

Nightly sürümünde yapılan testlerde Amazon, Facebook, Wikipedia, YouTube gibi siteler "sponsorlu" etiketiyle gösterilmezken, BBC, Booking.com ve Wired'ın sponsorlu olduğu fark edilmiş.

"Enhanced Tiles" ise Mozilla'ya göre sadece belirli ortak siteleri içeriyor ve tarama geçmişinizi temel alıyor. Enhanced Tiles, ortak siteler tarafından sağlanan bir logo simgesi içeriyor ve kutucuğun üzerine geldiğinizde farklı bir resim gösterebiliyor.

Mozilla, yeni deneyimden hoşlanmayanlar için Directory Tiles'ı kapatma olanağı sunuyor.

Okuyucu Yorumları