Google'dan tüm yasaklı sitelere giriş vizesi

Google'ın yeni DNS hizmetiyle YouTube ve diğer yasaklı sitelere girişin yolu ardına kadar açılıyor!

Google interneti hızlandırıyor, hem de yarın öbür değil; hemen! Sayfaların yüklenirken sürünmesine sebep olan sorun ortadan kalkıyor: Google DNS sistemini duyurdu!

Domain Name System yani alan adı sistemi internetin anahtar parçalarından birisini oluşturuyor. İnternet bağlantısında yaşadığımız çoğu sıkıntının sebebi de DNS sorunları. Yüksek bağlantı hızına karşın tıklanan internet sayfalarının bir türlü yüklenememesinin en büyük sebebi bu.

Google interneti bütün dünya için hızlandıracak bir hizmete imza atıyor ve DNS hizmeti sunmaya başlıyor. Google kendi DNS hizmetinin sorunları çözeceğini ve çok hızlı çalışacağını belirtiyor.

Bilgisayarlar için DNS ayarlarını yapmak ve Google DNS'lerini kullanmak çok kolay. Ayrıntıları adım adım burada bulabilirsiniz.

Okuyucu Yorumları

Toplam 43 Yorum

208.67.222.222'li olandan biraz daha hızlı sanki.

CHIP Online Ziyaretçisi yazmış:
208.67.222.222'li olandan biraz daha hızlı sanki.
------------------------------
Bu OpenDNS sunucularının adresi.Yıllardır OpenDNS kullanıyorum, çokta memnunum.Bir de google'ın adresini deneriz.

yasaklı sitelere vurgu var ama bazı yasak olan sitelere hala girilemiyor!

çatır çatır çalışıyor hem de daha hızlı diğerlerinden
www.richarddawkins.net i deneyebilirsiniz ..

internet yasakçılarına google dan güzel bir şamar oldu bu ! helal olsun kimlerin fezaya gideceği belli şimdiden !

Google bütün aramalarımızı izliyordu, şimdi de tüm girdiğimiz adresleri mi izleyecek yani, Google bir gün Umbrella(Resident Evil) olacak diye korkuyorum.

Yazdıgımızı şifreleri felanda clon luyordur belki nerden bilicez sonuç olarak sonsuz birşey gibi bu google text olarak pi sayisi gibi bir uzunlugu vardır. Güvenmedim ama genede kullanıyorum. Yukardaki yazıdan anlaşıldıgı gibi bize ayit bilgileri toplama ihtimalide VAR.

bu seferde google yi yasaklamasınlar

google da yasaklamasınlar bu ülkede bellimi olur:))

CHIP Online Ziyaretçisi yazmış:
Google bütün aramalarımızı izliyordu, şimdi de tüm girdiğimiz adresleri mi izleyecek yani, Google bir gün Umbrella(Resident Evil) olacak diye korkuyorum.
Bugün 01:48
---------
Google olmasa istediğin gibi cirit atacaksın yani ttnet de veya hangi iss kullanıyorsan orda nereye girip çıktığın naptığın görülmüyor öylemi?

dns kullanmıyordum fakat bunu yazınca sayfalara girme hızı neredeyse 2 katına çıktı. Umarım izleme gibi bir amaçları yoktur...

Google'ın iç bünyesindeki en büyük sorununun, kişisel bilgi toplamada elinin kolunun bağlı olması ve bilgi toplama yöntemlerinin yetersiz olması zaten bilinen bir gerçek. Gmail, youtube, ve bu DNS altyapısıyla insanlara daha çok reklam gösterebilmek ve demografik bilgi toplamak için büyük bir güç eline geçmiş bulunuyor. Örneğin DNS kayıtlarından daha çok bilişim alışverişi yaptığını tespit ettiği kişilere, bilişimle ilgili reklamları gösterecek ve daha efektif bir gelir elde edecek. Reklamı hedef kitleye ulaştıracak..

XP kullanıyorum yazılanları uyguladım ama bağlantı olmuyor
pekerol2707

DNS sunucuları interneti öyle çok hızlandırmaz veyahut yavaşlatmaz, bunu diyebilmek için sadece DNS'in açılımına bakmanız bile yeter ki oda "Domain Name Service"dir. Sizin yazdığınız adres diyelim ki; www.youtube.com fakat sitenin bizim göremediğimiz asıl adresi 74.125.39.139 gibi bir sayı yığınıdır (IP adresi). Bu sayıların hatırlanmasının zor olmasından ötürü her sitenin bir "domain"i yani ismi vardır. DNS'lerin amacı sitelerin IP adreslerini ve isimlerini eşleştirmekten ibarettir. DNS üzerinden herhangi bir veri alışverişi olmaz sizi sadece aradığınız siteye yönlendirir. Ha şöyle bir şey yapılabilir. Siz bir bankanın sitesine gireceksiniz ve adresini yazdınız, eğer kullandığınız DNS'te bankanın asıl adresi değil sahtesinin oluşturulup IP'si eklenmişse o zaman dolandırılırsınız orası ayrı bir mevzu. DNS üzerinden gecikme olmuşsa sebebi trafik almasından ötürüdür. Onun dışında hiç bir DNS öyle internetinizi 2 kat hızına çıkarmaz, sadece sunduğu geniş bant aralığı ile trafiği engelleyip size 1-2 milisaniye kazandırır.

Eğer DNS sunucuları neye benzer daha merak eden varsa şöyle bir yönlendirme yapayım ki sizler için açıklayıcı olsun. C:/Windows/system32/Drivers/etc klasörü içindeki "hosts" isimli dosyayı wordpad ile açarsanız içine yazdığınız IP adreslerine (sitenin Url adresini de yazarak tabii ki) herhangi bir DNS kullanmadan her türlü yasaklı siteye girebilirsiniz.

CHIP Online'ın notu:
Yazı içerisinde DNS'lerin ne olduğu ve nasıl hızlandırma vaat ettiği belirtilmiştir.

uydunet te olurmu bu dns ...çünkü uydunette IP statik IP ve DNS adreslerini otomatik alıyor....lütfen ilgilenirmisiniz?saygılar...

google dns :)) güzel open dns ye alternatif geldi

14:12 biz zaten internetin hızı iki katına çıkıyo demedik sayfalara giriş hızı iki katına çıkıyo dedik, bu arada uydunet kullanıcısıyım gayet güzel oluyo deneyin :)

uydunette de oluyor. ben youtube'a girdim. iyi bir hizmet. Chip editörlerine burdan öneride bulunacağım. Bu paylaşım önemli haberden daha değerli. Çünkü hem güvenli dns olması hemde istediğiniz siteye bağlanmayı sağladığı için siteyi daha az sıklıkla takip edenlerinde faydalanması için sitenin bir köşesinde yer oluşturulması ve haberin devamlı sayfada kalmasının sağlanması.

OpenDNS ile rahatça girebildiğim bazı sitelere google dns adresleriyle giremedim.OpenDNS'ye devam sanırım.Yılların alışkanlığı zaten :)

telekom, un ip adres banına başlamasına fırsat verdigin icin cok tesekkurler google..

Arkadaşlar, ha bilgisayarınıza keylogger kurmuşsunuz, ha bu google dnsyi kullanmışsınız çok çok büyük bir güvenlik açığı...
Girip çıktığınız her yer amerikan sunucularına rapor edilecek..

Ekleme yapayım, zaten facebookto, googleydi, gmail filan buralarda kişsel bilgilerinizi bolca kayıt altına alıyorlar..

Aam bu onları tatmin etmediği için olaya toptan el atmaya çalışmışlar, open dns kullanmaya devem edin derim ben..

Ayrıca ben antivirüs dahi kullamayan yani panik bir tip değilim, sadece olacakları söylüyorum, gerisi size kalmış.

Arkadaşlar, ha bilgisayarınıza keylogger kurmuşsunuz, ha bu google dnsyi kullanmışsınız çok çok büyük bir güvenlik açığı...
Girip çıktığınız her yer amerikan sunucularına rapor edilecek..
-------------------
1. si girdiğin siteler nasıl sitelerde korkuyorsun.
2. si başımızdaki hükümetin görmesinden iyidir bence, nede olsa youtube a girdiniz diyipte ergenekondan tutuklayabilirler :D:D

valla ben normal sitelere girerim, o yüzdende antivürüs dahi kullanmam.
ama googlenin bu işe el atması miğde bulandırıcı, open dns kullanmaya devam edin bana kalırsa..

CHIP Online Ziyaretçisi yazmış:
208.67.222.222'li olandan biraz daha hızlı sanki.
Dün 00:15
__________________________________________________________
az kullanılan dns herzaman hızlıdır az kullanımının nedenini ise rakamlarının çok olmasına bağlıyorum

internet özgürlüğü açısndan iyi ama bilgi kolonlanması açsından ise tereditlere düşüyorum

komplo teorisi üretmeyin, size bakarsak opendns de kolaylıkla depo edebilir, ttnet de kolaylıkla kayıt altına alabilir...

guvenli degil gibi :S

bence süper bişey ben kullanmaya başladım bile...

Google kişisel bilgileri izlemeyecek ama FBI ya da CIA bilgi istediğinde veriyor, eli kolu mahkum.

ınternette her sey kayıt altına alınıyor. google alsa ne olur

nerde kanun nizam :)

hela olsun aynısını türkiyeden bekyliyoz .bu memlekette bir tek çocuklar yok.Gençlerde var o yüzden biraz serbest olsun

Türklerin en çok aradığı kelemeyi öğrenmek istemiş olabilirler :)

ping süreleri telekom:
195.175.39.39 - 20ms
195.175.39.40 - 10ms

Google:
8.8.8.8 - 130ms
8.8.8.8 - 130ms

Eminim sunucu performansi olarak Google daha iyidir ve ping dezavantajımızı biraz telafi eder.

Asya ülkelerinden ragbet cok olacagi icin Google sunucusu zamanla daha da yavaslayabilir.

4.2.2.1(6'ya kadar) sunuculari ise 70-80 arasi ping ile bence daha kullanisli gibi duruyo. Güvenilirligi hakkinda bi bilgim yok malesef.

kullandıgınız dns serverı girdiginiz her siteyi kayıt altında tutuyor

oh be youtube açıldı ve hızlı açıldı tşk

nasıl indire biliyoz proğramı

ıp adresi ne ki bende youtubeyi açmak istiom olmuo

Sevgılı kardeslerım gecen bi kardesimizde ayni sorunla bana geldi gerekli DNS ayarlarinizi yaptiktan sonra C:\Windows\System32\drivers\etc uzantisindaki HOST dosyasini notepad ile acarak icerigini temizleyin. ve mutlaka ayarlari yaptiktan sonra baslat-calistir-CMD enter ipconfig /flushdns yazarak dns ayarlarınız guncelleyın sonrasında sızde goruceksınız acıldıgını.

Saygılarımla.

Turgay GULMEZ
System and Software Engineer.

BEN HALA DNS AYARLARINI NEREDEN DEGISTIREBILECEGIMI BULAMADIM YARDIMCI OLURSANIZ SEVINIRIM TESEKKURLER

@11 Haz 2012 03:41 kardeşim DNS yi ayarlamak için ag baglanılarıma tıkla ve özelliklere gir yerel ag baglantısın da da özelliklere gir gelen sayfada ufak bilg resimleri var onların en altında internet iletişim kuralları TCP/IP yazıyor ona gir oradaDNS sunucu otomatik olarak gir yazar sen onu asagıdaki DNS adresini kullana tıkla sonra oraya 8.8.8.8 8.8.4.4 yaz u kadar fazla deil:)

Sen de yorum yaz

E-Posta listemize katılın

İlginizi çekebilir