Google'ın arabalarına zorunlu ekleme...

Google, aslında hiç istemediği bu ekleri, sürücüsüz araçlarına monte etmeye başladı!

Google'dan "zorunlu ekleme!"

Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Departmanı'ndan (DMV) gelen yeni kural ile beraber, içerisinde kontrolü eline alabilecek olan "doğal bir insan" olmadığı takdirde sürücüsüz araçların kamusal yollarda kullanımına izin verilmeyecek. Tabii ki bu kuralın belirli bir hedefi olduğunu görmek zor değil: Google'ın sürücüsüz araçları. Google ise bu kurala uymak adına, yakın zamanda yola çıkması planlanan 100 adet sürücüsüz aracına direksiyon ve pedal ekleyeceğini duyurdu.

Her ne kadar Google'ın mühendisleri bu yeni kuraldan muhtemelen rahatsız olmuş olsalar da, yapılması gereken bu tasarım değişikliği Google için çok büyük bir zaman kaybı olmayacak ve her şeyin planlanan program süresince devam etmesi bekleniyor. DMV'nin kurallarına göre, "doğal bir insan" aracın kontrolünü alması gerekmesi durumuna (örneğin kaza öncesi saniyeler) direksiyonun başında durması gerekiyor ancak bu "çözümün" en kötü çözümlerden biri olabilmesi ihtimali var. Çoğu zaman direksiyonun başındaki kişi sürücüsüz arabanın yapması gereken şeyi (40kph'nin altında ve sakin bir şekilde ilerlemek) yapmasına izin verecektir. "Sürücünün" kontrolü eline alacağı tek zaman ise, bir panik halinde olacak ve bu durumda da refleksleri ve aldığı kararlar büyük ihtimal ile düzgün programlanmış bir makineden çok daha kötü olacaktır. Kaliforniya, kişilerin yoldaki kritik anlarda olaya dahil olmalarını isterken, Federal Hükümet bu durum tam tersinde yol alıyor.

Peki ama bu kuralın asıl sebebi ne? Haberimizin ikinci sayfasında!

Kazalarda suçlu kim olacak?

Kazalarda suçlu kim olacak?

Ancak bu yeni kuralın gösterdiği bir şey var. Google'ın otonom robotları insanlara günlük hayatta kabul ettirmek için büyük bir çaba harcaması gerekmekte. Büyük ihtimal ile Google'da çalışmayan kişileri tanımlayan "normal Kaliforniyalıların" sürücüsüz araçların içerisinde seyahat etmeleri için var olan planlar bulunmakta ancak en büyük test, araçların ne kadar uzun bir süre kaza yapmadan ilerleyebilecekleri olacak.

Tam olarak sürücüsüz araçlarla ilgili olmasa da, Kaliforniya DMV'nin "doğal bir insanın" direksiyon başında olmasını şart koşması, akıllarda olan bir sorunun kısa süreli çözümü oldu. Bir süredir tartışılmakta olan bir konu, sürücüsüz arabaların bir kazaya karışmaları veya kural dışında bir harekette bulunmaları durumunda kimin suçlu olacağıydı. Her ne kadar Google böyle bir durum karşısında sorumluğu üzerine almayı kabul etse de, görünüşe göre DMV bir "firma insanına" ceza yazmak ile ilgilenmiyor. Alınan bu karar ile beraber, arabayı kontrol eden bilgisayar, herhangi bir kolaylık sağlayan araç olarak görülüyor ve direksiyonun başındaki kişi, herhangi bir ceza durumda sorumlu tutuluyor...

Okuyucu Yorumları