Hyundai ve Kia'dan büyük geri çağırma!

Hyundai ve Kia, yüz binlerce aracı kapsayan, büyük bir geri çağırma operasyonuna başladı!

Yüz binlerce araçta sorun!

Otomobil üreticilerinin seri olarak araçları geri çağırması sık rastlanan bir durum değil. Geçtiğimiz Nisan ayında Ford, 300.000'den fazla aracı kapsayan beş ayrı geri çağırmayı aynı anda duyurmuştu. Hyundai (ve kardeş firması Kia) tarafından gerçekleştirilen son geri çağırma ise sadece dört geri çağırmadan oluşmakla kalmıyor, 400.000'in üzerinde de aracı kapsıyor. Ford'un geri çağırmasında olduğu gibi, bu geri çağırmada da araçların arasında bir bağlantı gözükmüyor. Ne yazık ki, Kia ve Hyundai geri çağırmalarında en azından bir yaralanma gerçekleşmiş durumda. Firmanın belirttiğine göre bu geri çağırmalar, satıcılar tarafından ücretiz onarım amaçlı.

İlk Geri Çağırma: Sedonas ve tuz

İlk Geri Çağırma: Sedonas ve tuz

Kia'nın ilk geri çağırması, üretim tarihleri 15 Haziran 2005 ve 14 Ağustos 2012 tarihleri arasında bulunan 2006-2012 model Sedona minivan (küçük minibüs) araçlarından oluşmakta ve yaklaşık olarak 98.000 aracı kapsamakta.

Buradaki sorun süspansiyonun bir parçası olan ön alt kontrol kolunda. Tuzlu su ile temas, bu parçanın aşınmasına ve hatta kırılmasına sebep olmakta. Bu durumda kontrol kaybına sebep olarak kazaların gerçekleşmesi kaçınılmaz hale gelebiliyor.

Kia, 2006-2007 modellerindeki kolları değiştirirken, 2008-2012 modellerindeki kollara ya ek aşınma koruması sunacak, ya da değiştirecek. Bu geri çağırma, 25 Temmuz tarihinde başlamakta.

İkinci Geri Çağırma: Sedona motor kapağı...

İkinci Geri Çağırma: Sedona motor kapağı...

Kia'nın ikinci geri çağırması, 15 Temmuz 2005 ve 4 Nisan 2014 yılları arasında üretilen 2006-2014 Sedona minivanlarından oluşmakta ve yaklaşık olarak 219.800 aracı kapsamakta, yani bazı minivanlar her iki geri çağırmadan da etkilenmekte.

Bu geri çağırmanın sorumlusu ise, aracın içerisindeki motor kapağını açan kol çekildikten sonra motor kapağını tutmaya devam eden ikincil kapak mandalından kaynaklanmakta. Bu ikincil mandal, araç hareket halindeyken yanlışlıkla kapak açma kolunun çekilmesi durumunda düzgün çalışmayarak, kapağın açılmasına sebep olabilmekte.

Onarım ise mandalın yenilenmesi veya var olan mandalın yağlanması ile çözülmekte. Bu geri çağırma da 25 Temmuz tarihinde devreye girecek.

Üçüncü Geri Çağırma: Tucson motor kapağı...

Üçüncü Geri Çağırma: Tucson motor kapağı...

Hyundai de ikincil mandal ile benzer bir sorun yaşamakta. Bu geri çağırma, 19 Mayıs 2015 ile 14 Mart 2016 tarihleri arasında üretilen Tucson modellerini içermekte ve yaklaşık olarak 81.000 aracı kapsamakta.

Burada da ilk mandalın yanlışlıkla serbest bırakılması durumunda ikincil mandal çalışmayabiliyor ve kapak, istenmeyen zamanlarda açılabiliyor. Eğer bu durum, araç yeterince hızlı giderken gerçekleşirse kapak ön cam ile temas ederek daha fazla hasar verebiliyor.

Hyundai'nin Automotive News'e söylediğine göre Tuscon, kapağın tamamen güvenli olmaması durumunda sürücüyü uyarmakta. Bu geri çağırma ise diğerlerinden daha erken bir tarihte, 15 Temmuz'da devreye girecek.

Son geri çağırma: Forte emniyet kemerleri

Son geri çağırma: Forte emniyet kemerleri

Dördüncü ve en küçük geri çağırma, 10 Temmuz 2012 ile 31 Ekim 2012 tarihlerinde üretilen sadece 5.245 adet 2013 Model Kia Forte'yi kapsamakta.

Bu geri çağırmanın sorumlusu ise emniyet kemerleri olarak gözükmekte. Bir kaza durumunda emniyet kemerini tutan parça kırılabilmekte. Bu durum gerçekleştiğinde de parça, koltukta oturan kişi ile temas edebilmekte ve Kia'nın bu soruna dikkatini çeken olay da tam olarak bu olmuştu.

Bu problemin çözümü ise her iki ön koltuk emniyet kemerinin incelenmesi ve gerekli olduğu durumlarda değiştirilmesini içermekte. En erken başlayan bu geri çağırma, 30 Haziran tarihine sahip...

Okuyucu Yorumları