Kelebeğin mucizevi evrimi

Bu kelebek inanılmazı başardı: Zor hayat şartları bakın bu gariban kelebeği nasıl evrimleştirdi...

Kelebeğin mucize evrimi
Mavi Adonis kelebeği inanılmazı başardı

Küresel ısınmanın ilk mucizesini mavi renkli bir kelebek gerçekleştirdi. Yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalan kelebek, türünün devamı için evrim geçirdi. Ancak soğuk bölgelerde yaşayabilen kelebek göç etmek için göğüs kafesi ve kanatlarını büyütmeyi başardı.

Küresel ısınmaya karşı verilen ölüm kalım savaşında insanlara nazaran çok çabuk uyum sağlayan canlılar da bulunuyor. Bunların ilk örneği İngiltere'deki canlı türü Adonis kelebeği.

Bu kelebeğin yaşam alanının daralması ve son dönemde nüfusundaki azalış iklim değişikliği ile güçlü bir bağlantı gösteriyor. Avrupa'da bulunan kelebek türlerinin yaşam alanlarının genişliği iklimin elverişli olmasına bakıyor. Bilim insanları kelebeklerin eskiden görüldüğü ancak artık rastlanmadıkları bölgelerde küresel ısınmanın etkilerini gözlemleyebiliyorlar.

baksana kelebek bile şartlara uyum sağlamış hele bi küresel ısınma tam olarak yerleşsin duruma göre yaparız bir şeyler artık tüylerimizin çıkmasını mı sağlarız derimizle mi oynarız orası belli olmaz.

Bunların hepsi evrimin varlığını kanıtlamak için ortaya atılan sansasyonel varyasyonlardır inanmayın. Elbet Allah izin verir ise evrimde olur ama eğer kişi inançlı bir kişi ise everimi zaten inkar etmiştir zaten doğrusuda bu bu çanlı evrim değil mutasyon geçirmiştir mutasyon her zaman sonucu kotü olucak diye bir şart yok mesela çinliler tamamiyen mutantlar ama bu mutasyonlar onlara günlük yaşamlarında zorluktan çok yarar soğlamıştır. Burada bahsedilen Adonis kelebeğide bu şekilde.

Kısacası Evrim değil MUTASYON

-----

Halka değil, fil!

Allah Allah, bütün bunları kelebek kendi mi yaptı, güldürmeyin Allah aşkına. Chip seni de kınıyorum böyle bir deli saçmasını haber yaptığın için.

Kelebeği de anlamamışlar! Survival Of The Fittest!:)

buna evrim değil adaptasyon denir. Adaptasyon canlının ortam şartlarına uyum sağlamasıdır ve kalıtsaldır. Bu evrim değildir.

bu arada "osmanefe" arkadaşım
1- Bu olay mutasyon değil adaptasyondur.
2- Dünya üzerinde yararlı mutasyon yoktur.
3- Çinliler mutant değildir. Sadece ortam şartları, iklim, beslenme çeşitleri onlarda adaptasyonu ortaya çıkarmıştır. Biz Türkler'de orta asyadayken çekik gozluyduk. Anadoluya geldiğimizde şimdiki halimizi aldık. Eğer tekrar orta asyaya dönersek yüzlerce yıl sonra tekrar çekik gözlü halimize dönebiliriz. Adaptasyon ve mutasyon aynı şey değildir. Ancak ikiside kalıtsaldır. Yani gen yoluyla aktarılabilir.

Evrim demekten neden kaçınalım ki, sonuçta mutasyon evrimin temellerinden birisi ve bu kelebeklerden mutasyon sonucu hatta hiç mutasyon olmadan sadece göç etmeyi başarabilmiş varyasyonları (nasıl insanların herbiri birdirinden farklı fiziksel özelliklere sahip olabiliyor ise bu şekilde bir farklılık) neslini devam ettirebilmiş ve böylece doğal seçilime uğrayarak ve baskınlığını sürdürerek evrimleşmiş oluyor. Bu durum ise zaten Allah'ın varlığına hiçte karşıt bir durum değildir...

çinlilerin tamamen mutant olduğuna dair belge getirene milka milkinis hediye edeceğim.

kelebeğin ömrü 1 gün diyenler için geliyor:kelebeğin ömrüyle ilgili google'a kelebeklerim ömrü yazdığınız zaman tübitak'ın sitesinde ufak bir yazı bulabilirsiniz. yazı Irmak Özferendeci'ye aittir.

chip dergisi benim bildiğim kadarıyla bir teknoloji dergisi.teknolojinin temeli ilmi araştırma gerektirir. 150 yıl önce ortaya atılan bir teoriye gerçeklik isnat etmek cehaletten başka bir şey değildir. mesela bir bilgisayarın düzgün çalışması için bütün parçalarının tam olması gerekir. bu da mühendislik ve tasarım gerektirir. şimdi siz küçücük ve zavallı diye tarif ettiğiniz bir kelebeğe tasarım ve mühendislik özelliği atfediyorsunuz. ilim bunun neresinde? ve bu size yakışmıyor.

""Yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalan kelebek, türünün devamı için evrim geçirdi. Ancak soğuk bölgelerde yaşayabilen kelebek göç etmek için göğüs kafesi ve kanatlarını büyütmeyi başardı."

Biliyor musunuz ki kelebeklerin ömrü 1 gündür. Ne ara karar verdi de bunları yaptı. O zaman kutuptaki hayvanlar da her kış evrim mi geçiriyor. Onların da tüy renkleri değişiyor. Lütfen yabancıların oyununa gelmeyin. Elimizdeki imkanları kullanalım." Bu yorumu yapan arkadaşın karşısında saygıyla eğiliyorum. İnsanoğlu ilim sahibi olmadan fikir sahibi olduğunu düşünüyor. Lütfen biraz gidin ve kalıtım, adaptasyon, modifikasyonla ilgili araştırma yapın.

Önce şuradan başlayalım. Bir hipotezin doğru olmadığını kanıtlayan bir şey belirlendiği anda hipotez çürütülmüş demektir. Evrim denilen saçmalığı çürüten o kadar çok delil var ki neden hala diretiyorlar. Doğru olmadığını kanıtlamak için bir sonuç yetiyorken hala doğru olduğunu kanıtlamaya çalışan deliller arıyorlar
İkinci olarak şunu ekleyeyim ki mutasyonlar canlıya hayatta kalmasını sağlayacak özellikler kazandırmaktan çok öteler. Mutasyonların genel olarak yaptığı şey canlıya zarar vermektir. Hiroşimaya bakın evrimleşen insan var mı? En çok mutasyon oranı orada olmadı mı?
Sonuncu olarak da şunu söyleyelim. DNA denen tasarım harikası bir moleküle yapılacak en ufak bir müdahele onun yapısını bozuyor. Bir DNA molekülü içinde yüzlerce, belki binlerce ciltlik kitap barındırıyor. Bu muhteşem kitabın kullanılması gerektiğinde hangi sayfası olduğunu kendi buluyor ve onu fotokopi çekiyor diyelim. O moleküle bu aklı kim veriyor? Neden sadece lazım olan sayfaların fotokopisini çekiyor hepsini çekmiyor?
Tarafsız bir araştırma yaparsanız evrimi çürüten birçok delille karşılaşacaksınız. Akl-ı selim sahibi olan herkesi kulaktan duyma bilgilerle oyalanmak yerine araştırmaya davet ediyorum
Saygılarımla...

Kelebeğin kalıtsal özelliğiniz değiştiğine dair bir kanıt yok, ki mavi Adonis kelebeği hala mavi Adonis kelebeği, türler arası bir geçiş söz konusu değil. Bu ancak yüzlerce canlının sahip olduğu bir adaptasyon örneğidir, evrim değil.

Yorumlara bakıyorum da bizim bilimsel düşünceden yoksun, araştırmayan, çocukluğundan itibaren dini masallarla büyümüş insanımız; 150 yıldır binlerce kez kanıtlanan, hakkında on binlerce makale yayımlanan, bütün dünyada tartışmasız kabul gören, yine 150 yıldır bütün testlerden başarıyla geçen evrim olgusunu hemencecik çürütüvermiş.
Daha gidecek çok yolumuz var. Gidin biraz biyoloji, genetik, jeoloji, moleküler biyoloji öğrenin. Gerçi evrimi anlamak için bunları bilmeden bilinçli bir gözle doğaya bakmak bile yeterli. (inançlarınızın, önyargılarınızın esiri olmadan)

klasik hikaye gene...

Adaptasyon ve Evrim anlaşılmazı....

Adaptasyon nedir?Evrim nedir? araştırın derim herkese

Şu resimde evrim geçiren bir canlı yok yeni doğal şartlara uyum sağlamış bir kelebek var tıpkı güneşte fazla kalınca oluşan derideki bronzluk gibi.

Evrim kelimesi yanlış olmuş düzeltilirse iyi olur düşüncesindeyim...

[Taylant]

O "150 yıldır binlerce kez kanıtlanan" teorinin kanıtlarından bizimle de paylaşırsan seviniriz.

Evrime bir din gözüyle bakarsanız eve bu bir "evrim"leşme değildir, ve ondandırki insanlar sanki "Allah"a küfrediliyormuş gibi davranıyor... Burda anlatılan mutasyondur... Kelebeklerin ömrünün 1 gün olduğunu düşündüğünüzde mutasyonun meydana gelme olasılığı dahada yüksektir çünkü daha çok üreme daha çok cross-over falan filan meydana gelecektir... Böylece mutasyona uğramış biraylerin ortaya çıkma ihtimali artacaktır. Ondan ömrünün 1 gün olması sağlıklı mutsayona uğramış bireylerin ortaya çıkmasını engellemez, daha çok yardımcı olur... Bunun dışında, din ve devlet işlerini belki pek ayıramıyoruz birbirinden ama burada da yapmayın bu işi, bu bilim... Adamlar "Olabilir mi?" sorusunun cevaplarını arıyorlar biz ise direk inkar edip araştırmaya bile tenezzül etmiyoruz... Hemen olamaz diyoruz...
Anladınız umarım neden geri kaldığımızı, geri kafalılığımızı... Böyle devam edelim afferin... Bişey kaybetmiyoruz nasıl olsa... Ama onlar bişey kazanıyorlar...

Bu arada mutasyonda evrimleşmedir... "Evrim" kelimesinden korkmayı bıraktığınızda çözersiniz...

Bu evrim de değildir mutasyon değildir ki bu canlının çevre koşullarına karşı ayak uydurması yani ADAPTASYONDUR. Mutasyon anormal şartlar altında (radyoaktivite vb...) dna da oluşan değişiklikler olup nesilden nesile aktarılan olumsuzluklar toplamıdır. Şu an günümüzde bu anormal şartların evrime katkı sağladığına dair tek bir örneği en tanınmış evrim profesörlerinin bile veremediği bir gerçektir.Yani bu anormal koşullar olumlu bir etki meydana getiremezler, ancak olumlu etki göstermişcesine, sanki böyle bir durum varmış gibi bize hep bu bilim kurgu filmlerinde sanki öyle oluyormuşcasına defalarca izlettirildi bundan sonrada izlettirilecektir. Uzun lafın kısası mutasyonlar canlılarda hep olumsuz etkilere yol açmıştır, bilim insanları evrimi açıklarken mutasyonları evrimin temeli olarak göstermelerini hala aklım almamakta.

Her canlı RNA DNA gibi onun biyolojik fiziksel unsurlarını belirleyen unsurlara sahiptir, hiç bir canlı genlerinde olmayan bir özelliği bulunduğu ortama göre geliştiremez.

Yani bir canlı çok soğuk bir yere göç etti ve aşırı kıllandıysa bu bilgi onun genlerinde vardır bu nedenle kıllanır, bu kelebekde göğüs kafesi ve kanatların uzaması da genlerinde önceden mevcut olan bilgiler sayesinde olmuştur.

Bunun dışında evrim de vardır fakat bu haberde verilen örnek evrim değildir. Ben şimdiye kadar ormandan çıkıp ''hey arkadaşlar ben insan oldum'' diyen bir maymun görmediğim gibi aynı şekilde ormandan çıkıp ''hey arkadaşlar beni allah az önce yarattı ben yeni bir canlı türüyüm'' diyen bir varlığada rastlamadım.

15 milyar yıldır evrenin oluşumu dahil hala şu anda sürmekde en basit evrim örneği budur evrenin big bangden itibaren içinde barındırdığı olaylar evrimdir, kurandada ''biz onu sürekli genişletmekteyiz'' diye ayet vardır ki bunu modern bilim adamları keşfedeli henüz 200yıl olmamıştır.

Evrime örnek olabilir, memeliler için milyon yıllar alan süreçler, kelebeklerde onlarca yıla tekabül edebilir.Artık yaratılıştan bahsetmeyin çağı bitti onun.

Bilim tarafsızdır ama her bilim adamı tarafsız olmayabiliyor, sonuçları yorumlarken kendi zanlarından ve tasavvurlarından etkileniyor, koskoca kainatı yaratan varlığa "sen şöyle dur bakalım kenarda bilim ve devlet işlerinden anlamazsın" diyebiliyor

Dedesi maymun olanlar lütfen evrimde bir sonraki safhaya geçmiş arkadaşlarınızı anlamaya çalışın yada hoşgörü ile bir asır daha bekleyin ki beyniniz evrimleşip bir sonraki safhada olan arkadaşlarınıza yetişebilsin. Belki bazı arkadaşlarınız biraz daha hızlı evrimleşip (beynen) sizden bir adım öndedir.

evrim bana o kadar saçma geliyor ki anlatamam. bir yerlerde bir şekilde atomlar oluşacak sonra bunlar birleşip molekülleri oluşturacak sonra hadi arkadaşlar dönelim bişeyler yapalım toz bulutu olup bir gezegen olalım diyecekler, daha sonra bazıları kalkıp isyan edecek ve ilk canlıları oluşturmaya karar verecekler:D hepsi şöyle diyecek ben beyni oluşturayım, bende anüsü oluşturayım diyecek:) daha detaya girebilirim ama evrim trilyon yıllar sürse bile bu kadar olasılık imkansız.
şimdi hadi hepimiz birleşip voltranı oluşturalım:D

koptum yaa..Allah iyiliğini versin

İnanç ağacı bilgi toprağında yetişir.Bilgisiz,bilimsiz inanç olmaz.

Bilmeyen insanlar ne çok konuşmuşlar yine her zaman olduğu gibi. Evrimi bilmeden atıyoruz bakıyorum da .

CHIP Online Ziyaretçisi yazmış:
Saygılarımla...
Dün 22:54

Dostum hiroşima'da olan yüksek doz radyasyona bağlı DNA harabiyetidir ve ölümcüldür . BUrada bahsedilen şey adaptasyon olup ,Afrika'da yaşayanların zenci olması ,daha iyi koşmaları ,fakat iyi yüzememeleri çünkü akciğer yapılarının uygun olmaması gibi bi şey .

kimse insan maymundan geliyor demiyor cahil cühala arkadaşlar eleştirdiğiniz şeyi önce bir öğrenin

"yazık ya adam bir saatte yok olan insanlar için (hiroşima) neden evrimleşmediler diyor."

Der tabi normal.Celeron işlemciyle anca o kadarı çıkar ağzından.Atomların parçalanmasıyla evrimi nasıl aynı kefede tuttuğunu anlamak ise ap ayrı bi olay zaten oO
Ölenlerin anılarına yazık saygı biraz !

Bu konuda okuyacaklarınız