Kendi DNA haritanızı satın alır mısınız?

DNA haritanızı çıkarttırmak son derece pahalı bir iş fakat şanslıysanız ucuza da mal edebilirsiniz..

Kendi DNA haritanızı satın alın!
DNA haritası sadece 68 bin dolardan başlıyor...

Tıpta çok önemli atılımlara yol açabilecek olan, DNA haritasını çıkartmak son derece pahallı bir işlem. Bunun için DNA'yı oluşturan tüm gen çiftlerini tanımlamak gerekiyor. Sadece bu amaç için hayata geçen Human Genome Project adlı bir proje 2003 yılından beri konu üzerine çalışmalarını sürdürüyor. 2003 yılında ilk kez oluşturulan DNA haritası için 13 yıllık bir çalışma ve toplam 3 milyar dolar masraf yapılmıştı. Bundan 6 yıl sonra DNA haritası çıkartmak için yaklaşık 100 bin dolar yeterli olabiliyor.

DNA haritanız tüm genetik bilgilerinizi içeriyor ve nasıl daha sağlıklı bir yaşam sürebileceğinizin ipuçlarını gösterebilir. Yani bir anlamda daha sağlıklı ve daha uzun bir ömrün sırlarını barındırıyor.

Fakat şimdi DNA haritanızı biraz daha ucuza mal etmek için çok özel bir imkan var. Bu hizmeti sunan Knome adlı özel bir şirket normalde 99,500 dolar karşılığında verdiği bu hizmeti eBay'de 68 bin dolardan başlayan bir açık arttırmaya çıkarttı. Bu satışın tüm geliri, kar amacı gütmeyen X Prize adlı organizasyona gidecek.

Yani eğer kimse eBay'de sizden daha yüksek bir teklif vermezse sadece 68 bin dolara (yaklaşık 110 bin TL) kendi DNA haritanıza sahip olabilirsiniz.

Ümit Öncel

Okuyucu Yorumları

Toplam 6 Yorum

genetik mühendisi diğilim eve asıcak değilim ya:D

şimdi bu 110 bin TL'yi verip DNA haritamızı çıkarttırırsak daha sağlıklı ve uzun ömürlü mü olacakmışız ?

her eve lazım:P Brad pit gibi olsak tamam çıkartalım dna haritamızı da bizden pek bi malzeme çıkmaz be abi:D:D:D

şu güzelim ülkemde bu asgari ücretle 110 bini veremem ya hadi biriktirdim alın parayı dedin bırakın dna yı dna portremi yapsalar daha sağlıklı olamam dna boş asgari ücretle coş (bu aralar iş yok)

Sadece 68.000$ mış! Hiç bişey değil. Bizim ailede herkezin DNA haritası var zaten. Mesela ben odama astım :))

cok sacma sapan bişey kendin bilim adamı değilsin doğrumu değilmi bilmiyorsun para tuzagından başka bişey değil..

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın

İlginizi çekebilir