PlayStation Home için yolun sonu!

Sony'nin PlayStation markasıyla başarısız olduğu ender hizmetlerden biri resmi olarak tarihe karıştı

Ve Sony, fişi çekti!

Sony'nin video oyunlarla ilgili şimdiye kadar yarattığı en iddialı ve belki de en garip şeylerden biri olan PlayStation Home, 1 Nisan tarihi itibarı ile kapandı. Bu hizmet, özlenmeyecek olabilir ancak hatırlanacağını söyleyebiliriz.

Hizmet, oyun, platform karışımı bir sistemden oluşuyordu; ilk olarak GDC 2007'de duyurulmuştu ve aşırı iddialı gözükmekteydi. Oyuncuların buluşabileceği, konuşacağı, beraber bir şeyler yapıp PlayStation oyunlarını oynayabileceği sanal bir ortam olarak tasarlanan bu mekan hakkında Sony'den Phil Harrison, o sıralarda "Game 3.0"ın doğumu olacağını ve yeni bir sosyal oyunculuk ve bağlantı çağının kapısını açacağını söylemişti.

Ancak hiçbiri olmadı. Hizmet, oldukça "kuruydu" ve bir yere ulaşmak çok zaman almaktaydı. Kullanıcıların arasındaki iletişim limitliydi ve oyuncuların bir araya gelmesi için sadece birkaç oyun tarafından kullanıldı. Bu oyunlar arasında en çok dikkat çeken Warhawk idi. Ne zaman Sony bu hizmete olan ilgiyi arttırmaya çalışsa, Helghan veya Chun-Li gibi giyinebildiğiniz temalı giysi paketleri veya E3'ün Home'un içerisindeki sinemada canlı yayını gibi, dünya sadece sisteme bakıp, daha hızlı ve daha eğlenceli olan hizmetlere yöneldi.

Ancak oyun topluluğunun gösterdiği ilgisizliğe rağmen Home, bir şekilde yıllarca hayatta kalmayı başardı ve başladığından farklı bir şeye dönüştü.

Herkes farklı bir hizmete yöneldikten sonra geride kalan ve Home'un neler yapabildiğini inceleyen kullanıcılar, bu hizmeti, insanların ucuz oyunları, oyun içi obje ve giysileri satarak biraz para kazanabilecekleri bir ortama dönüştürdüler. Tam anlamıyla "eşsiz" bir şeye dönüşen bu hizmet, 2007'de kimsenin düşünmeyeceği bir yola girmiş oldu.

2015 yılından geriye bakıldığında, Harrison'ın büyük planını bir başarısızlık olarak damgalamak kolay gözüküyor.

Okuyucu Yorumları