Vodafone ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı

Vodafone, 2015-16 mali yılı ilk çeyrek (Nisan-Haziran 2015) sonuçlarını açıkladı.

Vodafone sonuçları açıkladı

Vodafone, Türkiye'nin dijital dönüşümüne odaklı stratejik yatırım programıyla 2015-16 mali yılının ilk çeyreğinde de istikrarlı büyümesini sürdürdü. 23 çeyrektir** kesintisiz çift haneli büyüyen Vodafone Türkiye'nin servis gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre %15* artış ile 1,6 milyar TL'ye yükseldi.

Toplam 21 milyon abone

2015-16 mali yılı ilk çeyrek sonuçlarını açıklayan Vodafone Türkiye'nin toplam abone sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre 1,4 milyon net abone artışı ile 21 milyona yükseldi. Vodafone Red tarifeleri ile şirketin 1 Nisan 2015 tarihinde lanse ettiği "Akıl Küpü Tarifeler" ve "Kamu Akıl Küpü Tarifeler", faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi oldu. Böylelikle şirketin faturalı abone sayısı 8,9 milyona çıkarak toplam abone bazının %42,3'üne ulaştı. Öte yandan Vodafone Türkiye, mobil numara taşınabilirliği kapsamında bu çeyrekte en fazla net abone kazanarak*** lider operatör oldu.

Her iki Vodafone abonesinden biri akıllı telefon sahibi

Vodafone Türkiye'nin bu çeyrekte akıllı cihaz penetrasyonu geçen yılın aynı dönemine göre 14 puan artışla %50'ye yükseldi, böylece her iki Vodafone abonesinden biri akıllı telefon sahibi oldu. Vodafone Türkiye'nin veri gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre %82* arttı. Diğer yandan abonelerin toplam veri kullanımı geçen yılın aynı dönemine göre %171 artışla 35,602 terabayt'a yükseldi.

Kurumsal segment mobil gelirlerinde %16 büyüme

Türkiye'de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla Yarına Hazırım Platformu'nu hayata geçiren ve 1,3 milyon ziyaret sayısına ulaşarak 35 bin işletmenin Dijitalleşme Endeksi'ni hesaplamasını sağlayan şirket, kurumsal alanda istikrarlı büyümesini sürdürdü. Yarına Hazırım Platformu lansmanından bu yana Türkiye'de işletmelerin dijitalleşme endeksini %48'ten %52'ye çıkaran Vodafone Türkiye, kurumsal mobil servis gelirlerini 2015-16 mali yılının ilk çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre %16* artırdı.

Öte yandan 1 Ocak 2015 tarihinde "Vodafone SüperNet Telefonsuz ADSL" hizmetini lanse eden Vodafone Türkiye'nin sabit genişbantta hızlı büyümesi ise devam etti. Son çeyrekte 46 bin net abone artışı ile sabit genişbant abone sayısı 143 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise geçen yılın aynı çeyreğine göre %21* arttı.

Müşteri memnuniyeti ile "Türkiye'nin en çok tavsiye edilen mobil operatörü"

Vodafone Türkiye, müşteri memnuniyeti odaklı programı sayesinde Net Tavsiye Skoru'ndaki**** lider konumunu bu çeyrekte de sürdürdü. Vodafone Türkiye haziran ayı sonu itibariyle en yakın rakibinden 7 puan fazla net tavsiye skoru elde etti.

2015-16 mali yılı birinci çeyrek performansını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt şöyle konuştu:

"2015-16 mali yılının ilk çeyreği; bireylerden kurumlara, sosyal hayattan ekonomik yaşama kadar Türkiye'nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettiğimiz Dijital Dönüşüm Hareketi'nin istikrarlı büyümemize katkı sağladığı bir dönem oldu. Bunun en büyük göstergesi de veri gelirlerimizdeki %82'ye varan büyüme. Geçen üç ayda abonelerimizin geçen yılın aynı çeyreğine göre %171 artışla 35,602 terabayt veri kullandığını görüyoruz. Bu durum, tüketicilerimizin genişbant ihtiyaçlarının her geçen gün ne denli arttığını anlatması bakımından da anlamlı. Biz de Vodafone Türkiye olarak dünyadaki son genişbant teknolojilerini ülkemize getirme vizyonumuz doğrultusunda tüm tüketicilerimiz için yatırımlarımızı bu doğrultuda sürdüreceğiz."

* Büyüme oranları organiktir.

** 1 Temmuz 2013 tarihinde gerçekleşen mobil çağrı sonlandırma ücreti düşüş etkisi hariç tutularak hesaplanmıştır.

*** Mobil numara taşınabilirliği kapsamında kazanılan net abone sayısı Merkezi Referans Veri Tabanı sistemi kullanılarak hesaplanmıştır.

**** GFK Türkiye Pazar Araştırması şirketi tarafından sahası aylık olarak yapılan Net Tavsiye Skoru İzleme araştırmasından alınmıştır. Araştırma mobil operatör abonelerinin kendi operatörleri ile deneyimledikleri servis kalitesi doğrultusunda operatörlerini aile ve yakın çevrelerine tavsiye etme oranını ölçümlemektedir.

Okuyucu Yorumları