ASUS EN8500GT Silent incelemesi Gerçek sessizlik

CHIP ONLINE Notu
51
  • SLI desteği
  • Overclock'a açık
  • Uygun fiyat
Özetle

Sıfır dB gürültü seviyesi ve uygun fiyatıyla DirectX10 uyumlu bir ekran kartı.

Sıfır dB gürültü seviyesi ve uygun fiyatıyla DirectX10 uyumlu bir ekran kartı.

Bilgisayarımızda en büyük gürültü kaynakları fanlardır: Kasadaki büyük fanlar, işlemci fanı, güç kaynağı fanı ve ekran kartı fanı. Hepsi için ayrı ayrı çözümler üretildi. Test merkezimize gelen ASUS EN8500GT Silent ise bir ekran kartının gerçekten nasıl sessiz olabileceğinin en güzel kanıtı. Pasif soğutma sistemine sahip olan ekran kartının üzerinde fan bulunmuyor. DirectX 10 ve Open GL 2.0 destekleyen kart, Windows Vista işletim sisteminde sorunsuz olarak kuruluyor. Maksimum 2.048 x 1.536 çözünürlüğü destekleyen ürün, DVI çıkışına sahip. Ürünle gelen yazılımlar, özellikle son kullanıcının oldukça işine yarayacak özellikler içeriyor. Sessiz çalışmasının yanında ürün overclock yapıldığında %20'ye varan bir performans artışı gösteriyor. ASUS EN8500GT Silent'ı oyun meraklılarına değil fakat sessizliği sayesinde salonunda bir home PC bulundurmak isteyenlere rahatlıkla tavsiye edebiliriz.

  • ASUS EN8500GT Silent Teknik Özellikleri

  • Ürün Modeli ASUS EN8500GT Silent
  • Ürün Türü Ekran Kartı
  • CHIP Online Notu 51
  • Üretici ASUS
  • Teknik Detaylar
  • Yonga nVIDIA GeForce 8500GT
  • Bellek 256 MB DDR2
  • GPU frekansı 450 MHz
  • Bellek frekansı 800 MHz
  • Arabirim PCI Express
  • Diğer DVI
  • 01/06/2007 Tarihli Fiyatı 131 $ + KDV

Okuyucu Yorumları

Toplam 50 Yorum

iş yerleri ve evde calısma bilgisayarı için 10 numara ancak performans tutkunlarına cevap vermiyor

fiyatı uygunmu 8500GT ye hemde iyimisiniz? (131 USD)
PALİT ATİ RADEON 2600XT bunu 105 USD lik fiyatıyla yere serer be
sessizmiş yavaş çalışırsa tabi sessiz olur hadi ordan yürü.

Kuzenime 512 MB olan modeli aldık. Beklediğimden iyi çıktı. Next Generation Graphic Feature özelliklerini destekliyor.Orta seviye bir kart.Tabi 2600XT daha iyidir.

Gayet güzel duruyor neden CHIP Online Notu 3 ?

ev ve ofis icin ideal bi kart fiyatıda uygun, ancak grafik uygulamalar, kaliteli videolar veya uygulamalar icin cok cok kotu....

Performansına göre pahalı.

directx9 oyunlarını bile oynatamayacak bir direcx10 kartı daha.nVidia şaka yapıyor galiba.Bu kart anca 50$ eder.Orta sınıf kartların rezil performansından sonra çoğu directx10 oyununu en düşük kalitede dahi oynatamayacak directx10 destekli(!) kartlar çıkıyor.radeon2400 ve nvidia8500 8400 hatta 8600 gibi kartlar resmen fiyasko.Şu an elimde Colin mcrae dirt oyunu duruyor ve elimdeki kartlardan hiçbiri bu oyunu doğru düzgün oynatmıyor.(8800 hariç)(diğerleri=8600gts,1950pro ve bir sürü orta sınıf kart)Yani işin özü artık oyunlar ekran kartı sattırmak için çıkıyor.Blizzard gibi daha saygın firmalar önce oyunu sattırmak istiyor.Ama geri kalan firmaların çoğu nvidia ile işbirliğindeler ve böyle olunca oyunların recommended bölümünde 8800 ibaresini görüyoruz.Madem bu alt sınıf ve orta sınıf kartlar bu oyunları rezill oynatacak o zaman niye 150-200$'a satarsınız bu kartları.Bence bu gibi şeyler bilgisayar oyun piyasasına zarar veriyor.Ayrıca ev ve ofis için ideal diyenler de bence yanılıyor çünkü office2003 bu kartla daha hızlı açılmaz ayrıca onboard çözümler var ve 100küsür dolar ödemezsiniz ve bu pasif soğutmalı ama tamamen çöpten olmayan kartlar çok ısınır ve bir gün yanar.(bkz 5200,7300gt gibi).Bence 100$ civarı paranız varsa directx10 kartı almayın.7900gs var ve 110$ fiyatla bulunuyor.131$'a bu karta 10 üzerinden 1,5 puan veriyorum.

:) Silent modellerini piyasada çokça bulabiliriz ancak bunun gibi fahiş fiyatla satılan modelleri değil.

BöyLe özeLLikLi bir ekran kartı ancak performans için aLınabiLir, fansız bir ekran kartından da yüksek performans bekLenemez tabi. Yine de Asus a güvenerek 1 ay kadar önce bu ekran kartını aLdım ama a$ırı ısınma nedeniyLe (havaLarında etkisi var tabi) bekLediğim performansı aLamıyorum. SessizLik ve Dx10 desteği dı$ında bir artısı yok bence...

bu kart ancak oturma odası pc si için olur yoksa oyun falan oynanmaz. 100 dolara 2600xt alırım rahat ederim yoksa.

bence kullanmadığınız için bilmiyorsunuz.kart çok iyi ve üstelik dx10 destekli birçok oyunu 1024*768 full detail oynayabiliyorum.örnek vereyim callofduty2,hitman bloodmoney,pes6 dahabir sürü oyunu takılmadan oynuyorum

beş para etmez tek kelime ile rezalet ben asusun 8600 gt sini aldım oda bunun gibi dandik çıktı ertesi günü geri verdim, bukadar para vereceğime on board anakart alırım ofis için onuda alamıyosam bitane 2. el en ucuzundan ekran kartı alırım, bu kadar para verince o kartın en azından orta ayarlarda oyunları uçurması lazım, ama 8800 den aşağısı kurtarmıyo malesef, zaten ps3 800ytl bide chip fln olsa tadından yenmez:)

bende 512 si var ama daha bi problem yaşamadım
oyunlarıda çok rahat bi şekilde kasma falan olmadan ve en son seviye görüntü kaliteleri falan ama bi problem yok analayamadım yardımcı olyurmusunuz

en7600gs 8500 den çok daha verimli, ben bir internetcafeci olarak,en7600gs yi amd sistemle tavsiye ederimki verimini alasınız.pentium işlemcilerle bütün oyunları full çözünürlükle oynamak ( isterse 30 çekirdekli işlemci olsun) fermana mahsus...

Şu anda msi8600gts kullanıyorum ve olağanüstü memnunum.Eğer biraz daha paraya kıyarım derseniz 8600gts alın derim.

kimseye önermem.bence bir halt olmaz bu karttan

orta sınıfın kıralı halen radeon1950xt.(8600gts ve 8800gts arası bir kart çıkmadığı sürece bu böyle.)1950xt,8800gts(x) ve 2900xt dışındaki kartları almak şu an pek mantıklı değil.

asus un aslına bakarsak ekran kartı yok sadece yazılım ve referans oluyor mesala ati üretimini yapıyor asus ise ona öncülük ediyor.

çok ısınıyor yumurta pişirebilirsiniz

arkadaşlar Gigabyte P35 DQ6 da bu çalışmadı bu ekran kartı 8600 GTS de çalışmadı.

bende aldım vede çok ısınıyor acaba bu normal mi ?

Bu karta harcanan para yazıtır günahtır, eğer fiyat aralığı bu civarlarda istiyorsanız Sapphire x1600 pro 512 mb pci express, çok daha akıllı bir seçim olur.

çok ısınıyo diyen arkadaşlara tavsiyem heatsink'in üzerine fan takmalarıdır yoksa bu tarz kartlar birkaç senede yanar.piyasada değişik çapta fanlar var Ben zamanında fx5200'e prit'le (evet bildiğimiz yapıştırıcı) fanı heatsink'e tutturmuştum.Fansız böyle bir kart çok ısınır ve pek uzun ömürlü olmaz

x1600ler işe yaramaz.En azından 1950pro ya da 7900gs eğer biraz daha paranız varsa(200$ civarı) 7950gt ya da 1950xt derim ben.

bende 512 mb lığı var bide üzerine silikonla güzel bir fan tutturduk çok ta iyi çalışıyor tabiiki 8800 gibi değildir ama bence fiyat olarak uygun dx10 destekli 512 mb ekran kartı evet ısınma var ama fan sorunu ortadan kaldırıyor çok zor birşey değil ister minik isterseniz büyük bir fazı silikonla kolayca tutturun iş yapıyor kullanmayan arkadaşlar lütfen karalama yapmayalım hep yazmışsınız fiyasko diye daha iyisini siz üretin :D

SELAM ARKADAŞLAR BENCE ASUS ANAKARTDA GÜZEL AMA EKRAN KARTIDA DEİL BENCE AMA

bende de 512mblisi var ve medal of honor u 1440x900 çözünürlükte full grafik özellikleri ile oynuyorum tıkır tıkır çalışıyor.
Kaliteli bi kasa ile ısınma sorunu ortadan kalkıyor.

bu ekran kartı oyun için yetrli dilmi??

bu kartla oyun oynanmaz .gpu hızı en az 550 olmalı

arkadaşım ben kullanıyorum bu kartı tıkır tıkır çalışıyoo dx10 destekli üstelik nfs pro.. ve coli drit di full özelliklerde takılmadan hızlı bir şekilde oynuyorum.Bence iseal bir kasa sessiz olması da süperr...

Yazılan tüm yorumlar(olumsuz) bilgisayardan asla ama asla anlamayan asalaklardır.Bu kartı kullanmadan nasıl olurda böyle yorumlar yapabilirsiniz.Delinin biri kuyuya bir taş atar,ardından diğer deliler de atar gibi oldu...Kartla sistemi zorlyan bütün son çıkan oyunları en yüksek ayarlarda hızlı bir şekilde oynuyorum.(nfs pro str.call of duty 4, colin dritin son oyunu,vb...)hemde en son ayarlarda...Ne diyosunuz sizz...Kim dedi yavaş çalıştığınu üzerinde fan yerine ısı soğutmalı ızgaralar var.Bu yorumu lütfen ekleyin..

BENDE 512 SİNİ KULLANIYORUM HİÇ SORUN YAŞAMADIM ISINMA SORUNUN UFAK Bİ FANLA HALLETTİM HER TÜRLÜ OYUNU YONUYORUM, BİLENDE BİLMEYENDE KULLANMAYANDA KONUŞMASIN BOŞ BOŞ:)

bnce bu kart sadece oyun için geliştirilmiş mesela ati 512lik ekran kartı ile crysis iii oynanmıo ama bu ekran kartı iii kaldırıo

bence gayet güzel bir ekran kartı vista destekli dx10 desdekli gayet güzel hic sorun yaşamadım oyunlarıda canavar gibi rahatca oynayabiliyorum tavsiye ederim

bu ekran kartı fiyatın göre çok iyi bir erkan kartı herkese tavsiya ederim işte ekran kartı oyun açsın yeter neyi tartışıyosunuz .

bende bunu 2 hafta önce aldım eskiden ati x1600 pro kullanıyordum kartım yandı sonra bunu aldım ati kullanırken call of duty 4 ü en yüksek performansta oynuyordum bunu aldımda son peformansa gücü yetmedi ama medium seviyede de oyanabilir.bence parası olan 256 bitlik bir kart alsın kısıtlı olanda bunu alsın benim gibi :D

bence bu çok iyi bir kart sadece criysis ı kaldırmıyor ve criysis dısındaki bütün oyunları son seviyede en yüksek kalitede oynayabiliyorum herkese tavsiyede ederim fiyatıda ucuz ama aldıktansonra da bir fan tavsiye ederim ne kadar soguk o kadar ii performans demişle

birde lütfen bu kartı kullanmayanlar buraya yorum yazmasınlar lütfen

crysis, oblivion tarzı oyunlarda grafik kalitesini alt - orta arası tercih etmeniz gerekiyor ki zaten bu oyunların en düşük grafikleri bile yeterli. bunun dışında mafia, generals gibi geçmiş klasikleri aa dahil tüm özellikler açık oynayabiliyorsunuz. manyak ekran kartı alıp kasmaya gerek yok. (zaten kassan neye kasıyon bu iki oyunu max da oynayabilmek yetmeli :D ) sessiz olması ve hız aşırtma kabiliyetinden çok memnunum herkese tavsiye ederim.

arkadaşlar bence bu ekran kartı orta seviye fakat birçok populer oyun en ince detayına kadar oynuyor hiç abartmıyoru call of duty 4 te 4x anisotropic filtre bile açıktı performansını beğenmeyen arkadaslar içindeki programla(smart doctor)%20 ye kadar bi performans artışı sağlayabilir ben bu karla crysis i de bitirdim şu an assasins creed i 1024 çözünürlük ve shadows(gölgelendirme hariç)full detayda oynuorm hwerkese tavsiye ederim:)

arkadaşlar bende de aynı ekran kartı var çok memnunum oyunlarda kaliteyi yükseltsem bile çok az bir donma problemi var ama genede iyi oynuyor yani ati'nin bu seviyedeki ekran kartlarına 10 bastığına eminim:D

yalnız bi şey dicem arkadaşlar bu ekran kartının belleği 256 mb deil 512 mb

beyLer bu kart vistaya gecince 1.25 gb oluyo.kendinden 512 mb hafızası war vista da 768 mb de sistem belleğinden yiyor wlaa :D

Valla arkadaşlar bende biraz önce arkadaşa sipariş verdim ama ilk başta ki yorumları okuyunca ii dedim tercihte yanılmamışım. Fakat son bölümlerdeki yorumlarda çoğunluk ii dememiş oyunlarda sıkıntı çıkartıyorsa dicem ama kimiside oyunları ii oynuyo dedi kararsız kaldım.

512 MB + DDR2 + 128 bit + DirectX 10 + OpenGL 2.0 + Sessiz = 100 YTL.

Daha ne istiyorsunuz..

beyler alacaksanız sakın almayın derim.o parçayı 2 senedir kullanıyordum ve garantiye 3 sefer gitti geldi. 4.cüye gene bozuldu kartı ikiye böldüm sonunda bende şimdi palit 9600gt aldım.10numara.
8500gt gta4 açmıyor mesala.tv ye bağlayayım deme zaten anında yakarsın ramlerini dandik yani aman diyim almayın!!!! çok çektim...

slm arkadaslar bu 8500gt asus kısa bı zaman once aldım oyunda goruntu super ama bıraz kasma yapıyo ben pro. bı oyuncuyum counter strıke oynıyorum cok hafıf bı kasma var ama dıyer oyunalrda super ama da yıende derımkı maddı durumunuz ıyıse daha yuksek bı kart alın mesela be nfazla kartdan anlamam ama 512mb 256bit yada 256mb 256bıt bı akrt alırsanız leadtek gıbı kartlar daha ıyı ama bu asus en8500gt de ıyı bı kart :D by.hiz+ saygılarla

arkadaşlar 3 sefer servise gitti geldi az önce yine yöktüm kasadan boardın 256 mb grafik belleği bundan iyi çalışıyo yarın götürüp kafalarına atcam :@ sakın almayın

kart fiyatına göre ideal tabiki çok yüksek performans beklemek yanlış olur ama nfs serilerinin tamamını oynuyorum call of duty 5 şuan oynuyorum sorun yok ama nfs shift biraz sıkıntılı ama oynanıyor almak isteyenlere tavsiye ederim yalnız üzerine 50 lira daha koyup daha iyi bi kart alınırsa biraz geleceğe yatırım yapmış oluruz malum yeni oyunlar çıktıkça kartlar cevap vermemeye başlıyor

slm arkadaslar asus en 8500 gt ekran kartım diger anakartlarda calısıyor fakat biostar mcp6pb m2+ hiç birinde görüntü vermiyor ?

slm arkadaslar asus en 8500 gt ekran kartım diger anakartlarda calısıyor fakat biostar mcp6pb m2+ hiç birinde görüntü vermiyor ?

Sen de yorum yaz

İlginizi çekebilir