12 dakikada şarj: Ducati, katı hal bataryayı motosikletle tanıttı
Güçlü performans, yeni teknoloji
Zaten etkileyici bir elektrikli motosiklet olan V21L, 150 beygir gücüne sahip ve Mugello pistinde saatte 170 mil (yaklaşık 273 km) hıza ulaşabiliyor. Bu güçlü makineye katı hal batarya eklenmesi, teknolojinin uygulanabilir olduğunu kanıtlıyor.
Henüz seri üretime uygun ölçeğe ulaşamasa da, bu alanda Toyota ve Honda gibi devlerin de yıllardır çalıştığı biliniyor.
Elektrikli araç devriminde yeni bir dönemeç
MG’nin crossover modelinde bu teknolojiyi sergilemesiyle birlikte, elektrikli araç devriminde kritik bir aşamaya girilmiş durumda. VW’nin bir motosikleti tercih etmesi ise tesadüf değil. Daha küçük ve güvenli bir platform olması sayesinde yeni batarya sistemleri motosikletlerde daha kolay test edilebiliyor.
Projede Audi, Ducati, PowerCo ve
QuantumScape birlikte çalışıyor. VW’nin batarya
üretim ortağı PowerCo, aslında 2010’da Kaliforniya’da kurulmuş ve
uzun süredir VW için batarya hücreleri geliştiriyor.
QuantumScape CEO’su Siva Sivaram’ın sözleri şu şekilde:
“Bugün artık olasılıktan gerçeğe geçtik. Ducati ile yaptığımız iş birliği, teknolojimizi gigawatt-saat ölçeğinde üretime taşımamız için bir adım olacak.”