Airbus A320’nin başına gelenler, milyonlarca yıllık bir yıldız patlamasında mı gizli?
Dyer, kozmik ışınların yol açtığı tekil olay aksaklıklarının nadir olmakla birlikte, daha önce de yaşandığını düşünüyor. Uzman, 2008'de Quantas Havayolları'na ait bir Airbus 330 uçağının Pasifik Okyanusu üzerinde iki kez aniden burun daldığı ve birçok yolcunun ciddi şekilde yaralandığı olayın da muhtemelen böyle bir parçacık çarpması sonucu gerçekleştiğini iddia ediyor. O dönemde soruşturmaya danışmanlık yapan Dyer, olayın elektronik sensör arızalarına bağlandığını, ancak soruna yol açan temel nedenin tam olarak bulunamadığını belirtiyor.
Güneş'in son zamanlarda daha aktif hale gelmesi, gelecekte güçlü güneş patlamalarının yol açabileceği potansiyel tehlikeli radyasyon seviyelerinin de arttığı anlamına geliyor. Dyer, bu durumda Güneş'ten gelen parçacık radyasyonunun kozmik ışınların binlerce katına çıkabileceği ve birçok uçağı etkileyebileceği konusunda uyarıyor.
Uzmanlar, güvenlik açısından kritik birimlerde kullanılan elektroniklerin daha dayanıklı olmasının üreticilerin sorumluluğunda olduğunu vurguluyor. JetBlue olayına güneş etkisinin neden olmadığı düşünülse bile, Airbus'ın yaptığı yazılım güncellemesi, artan uzay hava durumu risklerine karşı atılmış önemli bir adım olduğu kesin.