Aracınızdaki gizli hazine: OBD-II girişi nedir, ne işe yarar?

OBD-II portu genellikle direksiyonun alt kısmında, sürücü koltuğuna yakın bir bölgede yer alır. Bu bağlantı noktası üzerinden araçtaki bilgisayar sistemine ulaşmak mümkün. Eğer motor arıza ışığınız yandıysa, bunun nedeni genellikle bu sistemin bir sorunu algılayıp sürücüye bildirmesidir.

OBD-II, araç içi verileri saklar ve gerektiğinde bu verileri dışarıdan bağlanan cihazlara iletir. Bu bilgiler Teşhis Arıza Kodları (DTC) olarak adlandırılır ve her biri belirli bir sorunu ifade eder.

OBD-II sistemleri genel olarak beş ana sinyal protokolünden biriyle çalışır. Bu protokoller araç üreticisine göre değişiklik gösterebilir. Örneğin:

  • SAE J1850 PWM (Ford).
  • SAE J1850 VPW (General Motors).
  • ISO 9141-2 (Chrysler ve bazı Avrupa/Asya araçları).
  • ISO 14230-4 (KWP2000) (Honda, Nissan, Subaru, Mazda gibi).
  • ISO 15765-4 (CAN) – 2008 sonrası tüm araçlarda zorunlu.

OBD-II portundaki pinlerden bazıları üreticiye özel amaçlar için ayrılmışken, bazı pinler evrensel olarak güç, topraklama ve veri aktarımı için kullanılır. En yaygın kullanılan pinlerden biri 16 numaralı pin olup doğrudan aracın bataryasından güç alır.

Forum