ChatGPT'yi işinizi kolaylaştırmak için işyerinde kullanmanın 7 pratik yolu

ChatGPT son zamanların en çok konuşulan konularından biri. Yapay zeka kimilerine göre insanların işini elinden alacak kimine göre ise işimizi kolaylaştıracak. Insider ise çalışanların ChatGPT'yi işyerinde kullanabilecekleri 7 örnek yolu sıraladı. Gelin inceleyelim...

Geçtiğimiz Kasım ayında piyasaya sürülen ChatGPT, kısa sürede yüzbinlerce kullanıcı çekti. ChatGPT emlak tavsiyeleri oluşturma, bir işe nasıl başlanacağına dair ipuçları vermek ve hatta bazı sanatçıların tarzında şarkılar yazmak gibi pek çok amaç için kullanıldı.

OpenAI Ceo'su Altman'ın Benzetmesi: Hesap Makinesi

ChatGPT'ye imza atan OpenAI'nin CEO'su Sam Altman, Ocak ayında StrictlyVC ile yaptığı bir röportajda "Hesap makinelerine adapte olduk. Bu şüphesiz bunun daha uç bir versiyonu, ama aynı zamanda faydaları da daha uç" diyor.

Brookings Enstitüsü'nden kıdemli bir araştırmacı Mark Muro da bu görüşe katılıyor ve ChatGPT gibi yapay zeka uygulamalarının çalışanların hayatlarını büyük ölçüde iyileştirebileceği kesinlikle doğru" ifadelerini kullanıyor.

Insider makalesinde şu uyarıyı da ekliyor: Çalışanlar yapay zeka araçlarını kullanırken dikkatli olmalıdır, çünkü teknolojide yanlış bilgilendirme olabilir. ChatGPT'nin ana şirketi Open AI'nin büyük bir ortağı ve yatırımcısı olan Microsoft gibi firmalar yakın zamanda çalışanlara, hassas bilgileri paylaşmadıkları sürece, sohbet robotunu iş amacıyla kullanmaları için yeşil ışık yakmış olsa da çoğu şirket, çalışanların yapay zeka aracını kullanmasına ilişkin resmi kurallar oluşturmamıştır.

Peki, çalışanlar için ChatGPT iş yerinde nasıl kullanılabilir? Insider'ın 7 örneği şöyle:

Forum