Elektrikli arabalar ve radyasyon: Sanıldığı gibi çok fazla radyasyon yayıyorlar mı?
Almanya Federal Radyasyondan Korunma Ofisi tarafından sipariş edilen bu araştırmada, on bir elektrikli otomobil ile birlikte birkaç hibrit ve bir adet geleneksel benzinli model test edildi.
ADAC mühendisleri, araçlar sürülürken ve şarj edilirken manyetik alanların gerçekçi koşullar altında ne kadar güçlendiğini görmek istedi. Bu amaçla bir koltuk mankenine on farklı prob yerleştirildi ve manken en az iki farklı oturma pozisyonunda hareket ettirildi. Araştırmacılar, ölçülen değerlerin bilim insanlarının riskli kabul ettiği eşiklere yaklaşıp yaklaşmadığını belirlemeye çalıştı.
Yolda yapılan testler sırasında, sert hızlanma ve frenleme anlarında veya elektrikli bileşenler devreye girdiğinde manyetik alan gücünde kısa süreli yükselmeler gözlemlendi. Ancak bu zirveler, yüksek voltajlı devrelere ve elektrik motorlarına dayanan bir araçta alışılmadık bir durum oluşturmuyor.