Ferrari Ailesi'nin yeni modeli: 849 Testarossa
Ferrari, bu ay yeni plug-in hibrit berlinetta modeli 849 Testarossa’yı dünyaya tanıttı. Açıklamaya göre adını Ferrari tarihinin en ikonik otomobillerinden birinden alan 849 Testarossa, 70 yıllık bir mirası yeniden yaşatıyor.
İtalyan otomobil devi bu ay en yeni spor otomobili olan 849 Testarossa’nın uluslararası basın tanıtımını gerçekleştirdi. SF90 Stradale’nin yerini alan yeni otomobil, orta-arkaya konumlandırılmış çift turbo V8 motorunun yanı sıra üç elektrik motoruna sahip hibrit plug-in yeni süperspor berlinetta olarak öne çıkıyor. Toplam 1050 beygir güç üreten otomobil, selefinden 50 beygir daha güçlü.
Model, Maranello tarihinin ikonik isminin dönüşünü de simgeliyor: Testa Rossa. İlk kez 1956’da 500 TR modelinde kullanılan bu isim, Ferrari’nin en ekstrem, yüksek performanslı ve ikonik yarış motorlarından bazılarında yer alan kam kapaklarının kırmızı rengini tanımlıyordu. Daha sonra 1984 yılında markanın en ünlü yol otomobillerinden biri olan Testarossa’da yeniden kullanıldı.
Yeni 849 Testarossa’nın kalbinde 8 silindirli çift turbo içten yanmalı motor yer alıyor. Açıklamaya göre yeniden tasarlanan bu ünite, 830 beygirlik bir maksimum güç vadediyor ve motor sporları deneyiminden türetilmiş bir hibrit sistemle birleştiriliyor. En dikkat çekici yeniliklerden biri, şimdiye kadar bir Ferrari üretim aracında kullanılan en büyük turbo. Hibrit grup, arka akstaki bir elektrik motoru ve ön aksta yer alan iki üniteden oluşuyor ve 220 beygir güç üretebiliyor. İhtiyaca göre dört tekerlekten çekiş sistemi ve tork yönlendirme teknolojisi devreye giriyor.
Açıklamaya göre 849 Testarossa, 830 cv’lik çift turbo V8 motor ile üç elektrik motorunu, yüksek voltajlı bir bataryayı ve 220 cv güç üreten bir invertörü birleştiren plug-in hibrit (PHEV) sistemine sahip. 849 Testarossa’nın içten yanmalı motoru (proje kodu F154FC) ise Ferrari’nin çift turbo V8 ailesinin en yeni üyesi.