Oyun dünyasında isyan çıktı: Yapay zekaya karşı altın dişli mühür
AI meraklıları, teknolojiyi gizli yaratıcı potansiyeli ortaya çıkarmanın ve video oyunu üretiminin maliyetli süreçlerini hızlandırmanın bir yolu olarak görüyor. EA, Stability AI ile ortaklık duyuruyor; Microsoft oyun deneyimi oluşturmak için AI kullanıyor.
Özellikle Ubisoft, AI'yi sektör için 3D'ye geçiş kadar büyük bir devrim olarak nitelendiriyor. Şirketin Ghostwriter aracı kısa diyalog parçacıkları üretiyor ve oyuncular artık AI destekli Neo NPC'lerle sohbet edebiliyor. Subnautica 2 ve PUBG yayıncısı Krafton, çalışanlarına yeni "AI odaklı" yeniden yapılanmaya ayak uyduramamaları halinde istifa etmelerini bile önerdi. AI üretimi varlıklar artık Call of Duty: Black Ops 6, Anno 117: Pax Romana ve The Finals gibi oyunlarda da kendine yer buluyor.
Video oyunu geliştirme bütçeleri hızla artıp, oyunların piyasaya sürülme süreleri uzayınca, daha hızlı ve ucuza üretim vadeden AI, cazip bir teklif haline geliyor. Ancak Kanaris-Sotiriou gibi bağımsız geliştiriciler, karşılaştıkları kısıtlamaların onları yaratıcı çözümlerle geliştirmeye teşvik ettiğini söylüyor.
Battle Suit Aces geliştiricisi Tom Eastman de aynı görüşte: AI'nın çözdüğü iddia edilen sorunlar, oyun geliştirmeyi bu kadar ödüllendirici yapan şeyin ta kendisi. Eastman, kendi yollarında ilerlemeye devam edeceklerini belirtiyor: "Böylesi daha eğlenceli."