Tesla katili olacaktı, şimdi var olma savaşı veriyor

Şirketin kuruluşu ve ilk hedefler

Lucid, 2014 yılında eski Tesla mühendisi Peter Rawlinson tarafından kuruldu. Amacı, amiral gemisi Air sedan ile Tesla Model S’ye doğrudan rakip olarak lüks elektrikli araç pazarında yer edinmekti.

Başlangıçta oldukça iddialı üretim hedefleri koyuldu:

2022 için 20.000 araç,
2023 için 49.000 araç,
2024 için 90.000 araç.

Ancak bu hedefler gerçekleşmedi. Şirket, 2024’te yalnızca 10.200’ün biraz üzerinde araç teslim edebildi.

Finansal tablo ve zorluklar

Lucid’in gelirleri 2024’te %36 artışla 808 milyon dolara yükselse de, net zarar 3,1 milyar dolara çıktı. Bu tablo, satılan her araç başına yaklaşık 299.000 dolar zarar anlamına geliyor.

Rekabet, fiyatlandırma ve üretim sorunları

Air sedan modelinde fiyat indirimi yapılarak yaklaşık 80.000 dolardan 71.400 dolara düşüş sağlandı. Ancak yüksek üretim maliyetleri, fiyat artırımı için şirketin elini kolunu bağlıyor.

Lucid’in yaklaşık 4,8 milyar dolarlık nakit rezervi bulunuyor ve hem Arizona hem de Suudi Arabistan’daki fabrikalarını genişletiyor. Buna rağmen Tesla ve diğer güçlü otomobil üreticileriyle yoğun rekabet, büyüme planlarını tehdit ediyor. Şirketin en çok merak edilen yeni modeli olan Gravity SUV’un lansmanı da gecikmiş durumda.

Forum