Xiaomi'de zorlu süreç: Elektrikli araç satışlarında güven krizi derinleşiyor!
Tartışmaların Ardından Güven Krizi Derinleşiyor
Şirket şu anda, birden fazla tartışmanın tetiklediği ciddi bir güven kriziyle mücadele ediyor:
Karbon Fiber Kaput Tartışması: SU7 Ultra'nın 42.000 yuan (5800
USD) fiyat etiketine sahip opsiyonel karbon fiber kaputu, "hava
akışını tekerlek göbeklerine yönlendirerek soğutma sağlayan çift
hava kanalı"na sahip olarak pazarlandı. Ancak araç sahipleri,
kaputta ne hava yönlendirme işlevi ne de standart alüminyum kaputa
kıyasla gelişmiş bir soğutma performansı olduğunu, yalnızca 1.3 kg
ağırlık azalttığını tespit etti.
Güç Sınırlaması Sorunu: Mayıs ayında yayınlanan bir OTA
güncellemesi, maksimum beygir gücünü 1548'den 900 hp'ye düşürdü ve
kullanıcıların tam gücü açmak için belirli pist performansı
metriklerine ulaşmasını şart koştu. Bu durum, Xiaomi'nin SU7
Ultra'nın gücünü temel bir satış noktası olarak vurgulayan, 350
km/s azami hız iddiasında bulunan ve onu "dünyanın en hızlı dört
kapılı seri üretim otomobili" olarak konumlandıran ilk pazarlama
stratejisiyle çelişti.