37 yıl önce Samsung'un dalga geçtiği fikir, bugün nasıl milyar dolarlık bir endüstri oldu?

Çevrimiçi flörtün utanç verici kabul edildiği bir dönemde, Samsung'un "Date Disk" reklamı, 2025 yılına dair bir vizyon sunuyordu. O günlerdeki teknoloji meraklılarının bile kabul etmekte zorlandığı bu niş fikir, bugün romantik partner arayışımızın ana akımı haline geldi.

1980’lerde, bir bilgisayar yardımıyla flört etme fikri son derece niş bir alandı. Ancak 1988 yılında Samsung, her ne kadar o dönemin bakış açısıyla biraz alaycı bir yaklaşımla sunulmuş olsa bile, disketlerin romantizmin geleceğinin ayrılmaz bir parçası olacağını öngördü.

Samsung, 1988 boyunca dergi ve gazetelerde, geleceğin 1980’lerden tamamen farklı olacağını, ancak neye ihtiyaç duyulursa duyulsun Samsung’un yine yanımızda olacağını anlatan bir reklam kampanyası yürüttü. Bu kampanyadaki reklamlardan birinde, üzerinde “Date Disk, Single Women, Rochester, N.Y.” (Buluşma Diski, Yalnız Kadınlar, Rochester, N.Y.) yazan mavi bir disket yer alıyordu. Alt kısımdaki daha küçük fontlu yazıda, disketin içeriği Rochester metropol alanı için kapsamlı bir liste olarak tanımlanıyor ve yakınlardaki Elmira kasabası için “65 dolarlık ek ücret” listeleniyordu.

Disket fotoğrafının altındaki metinde de “Kadınlarla nasıl tanışılır. 2025 M.S.” yazıyordu. Reklamın o bölümün altında Samsung markasını gösteren bir grafik ve “Onlarla tanışacağınız monitör. 2025 M.S.” yazısı yer alıyordu. Reklam metni “Samsung. Elektroniğin geleceği.” cümlesiyle bitiyordu.

Dalga geçilen fikir nasıl gerçeğe dönüştü?

New York dergisinin 28 Kasım 1988 tarihli sayısında yayınlanan bu reklam, oldukça ileri görüşlü görünüyor. Bugün, romantik bir partner arayan neredeyse herkesin flört uygulamalarını kullanması veya internet üzerinde tanışması oldukça doğal bir durum. 2000'li yıllarda bile partnerinizle internette tanıştığınızı itiraf etmek hafif utandırıcı bir şeydi.

Peki Samsung'un çevrimiçi flört fikrini şakayla karışık bir şekilde sunduğunu nereden anlıyoruz? 1988 kampanyasındaki diğer reklamlar, gelecek için saçma ve pek olası görünmeyen fikirler hakkındaydı. Birinde, 2008 yılının başkan adayı olarak gösterilen, 1980'lerin “boş TV” yıldızı ve talk show sunucusu Morton Downey Jr.'ın fotoğrafı vardı. Downey, agresif sağcı talk show’uyla tanınıyor, Wrestlemania'da görünüyor ve Tales from the Crypt dizisinin bir bölümünde rol alıyordu.

1988 perspektifinden bakıldığında, Downey başkanlık için pek olası bir aday değildi. Samsung’un reklam serisindeki başka bir reklam da bifteğin 2010 yılına kadar sağlıklı yiyecek olarak ilan edileceğini tahmin ediyordu. Bu da 1988'de saçma kabul edilen bir fikirdi. Ama şimdi biliyoruz ki saçma değildi.

Robert F. Kennedy Jr. ve MAHA hareketi gibi kişiler sayesinde biftek, 21. yüzyılda gerçekten de sağlıklı yiyecek olarak lanse ediliyor. Downey hayatta olsaydı ve 2020'lerde aday olsaydı, muhtemelen saçma bir aday olarak görülmezdi.

Sonraki Haber

Forum