Apple TV+, rakiplerinin yolundan gitmiyor: Reklamlı model reddedildi
Apple TV+ yöneticileri, reklamlı abonelik modeline geçmeyi düşünmediklerini açıkladı. Eddy Cue, “Reklamsız deneyim kullanıcı için daha iyi” derken, Apple orijinal içerik üretimine odaklanıyor.
Apple TV+ yöneticileri, rakiplerinin başarıya ulaştığı reklam destekli yayın modeline şimdilik kapalı olduklarını açıkladı.
Apple Hizmetlerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Eddy Cue, Screen International dergisinin Kasım 2025 sayısında, Apple TV+’ın reklamlı bir abonelik planı başlatma ihtimali sorulduğunda şu yanıtı verdi:
“Şu anda böyle bir planımız yok. Sonsuza kadar ‘hayır’ demem ama şu anda gündemimizde yok. Fiyatlandırmada rekabetçi kalabilirsek, kullanıcıların reklamsız içerik izlemesi daha iyi olur.”
Reklam modeli planları rafa kaldırıldı
Cue’nun bu açıklamaları, Apple’ın son yıllarda reklam odaklı yayın modeli üzerine araştırmalar yaptığı yönündeki haberlerin ardından geldi.
Örneğin The Telegraph, Apple TV+ yöneticilerinin İngiltere’nin televizyon reyting kurumu BARB ile reklam takibi üzerine görüşmeler yaptığını bildirmişti. Ayrıca Apple, 2023 yılında reklam satışlarından sorumlu yönetici Lauren Fry’ı video ve Apple News reklam ekibinin başına getirmişti.
Fiyat artışları ve rekabet
Apple TV+, 2019’daki çıkışından bu yana üç kez fiyat artırarak şu anda aylık 13 dolar abonelik ücretiyle hizmet veriyor. Karşılaştırmak gerekirse, Netflix reklamsız planı 18 dolar, Disney+ reklamsız planı ise 19 dolar seviyesinde.
Yine de Apple, “agresif fiyatlandırma” politikasını sürdürmeyi tercih ediyor. Çünkü Apple TV+’ın halihazırda kâr getirmediği ve yılda yaklaşık 1 milyar dolara mal olduğu iddia ediliyor. The Information’ın haberine göre, platformun 2025 itibarıyla yaklaşık 45 milyon abonesi bulunuyor.
Odak: Orijinal içerikler
Apple yöneticileri, platformun büyümesini yeni abonelerden ziyade orijinal içerik üretimine dayandırmak istiyor. Screen International röportajında Cue, Warner Bros. Discovery’nin satılabileceğine dair söylentilere rağmen lisanslı içerik satın alma niyetleri olmadığını vurguladı:
“Şu anda düşündüğümüz zaman diliminde başka stüdyolardan içerik lisanslama veya kütüphane ekleme planımız yok.”
Apple Worldwide Video eş başkanı Jamie Erlicht de bu yaklaşımı şöyle özetledi:
“Tamamen orijinal bir hizmet inşa ediyoruz. Mevcut fikri mülkiyetlere veya eski içerik kütüphanelerine dayanmıyoruz.”
Büyük satın almalara mesafeli
Apple’ın genellikle küçük ölçekli satın alımlar yaptığına dikkat çeken Cue, Warner Bros., A24 ya da Disney gibi büyük stüdyoları satın alma planlarının olmadığını da belirtti:
“Genellikle küçük alımlar yapıyoruz, Apple TV+’la da ilgisi yok. Şu an yaptığımız işten memnunuz, bu nedenle büyük satın almalar düşünmüyoruz.”
“İnsan merkezli hikâyeler”
Apple TV+’ın yalnızca bir “gösteriş projesi” olup olmadığı sık sık tartışma konusu oluyor. Ancak Cue ve ekibine göre platformun temel amacı, insan merkezli, duygusal derinliği olan hikâyeleri izleyiciyle buluşturmak.
Apple Worldwide Video eş başkanı Zack Van Amburg, markanın yaklaşımını şöyle açıklıyor:
“Apple’da her şeyin merkezinde insan vardır. Uygulama tasarımından donanım mühendisliğine kadar her alanda bu anlayışı koruyoruz. Dizilerimiz ve filmlerimiz, ister dram ister komedi olsun, daima duygusal deneyim ve karakterlerin yaşadığı riskler üzerine kurulur.”