Destiny 2’nin düşüşü Sony’ye pahalıya patladı
Sony, Bungie’nin Destiny 2 performansının beklentilerin altında kalması nedeniyle 204 milyon dolarlık değer düşüklüğü kaydetti.
Halo ve Destiny gibi efsane oyun serilerinin arkasındaki stüdyo Bungie, 2022 yılında Sony Interactive Entertainment tarafından 3.6 milyar dolara satın alınmıştı. Ancak o dönem büyük umutlarla yapılan bu yatırım, görünüşe göre beklenen getiriyi sağlayamadı.
Bungie’nin yeni projesi Marathon hâlâ geliştirme aşamasındayken, Destiny 2 de oyuncu ilgisini kaybediyor. Sony, yaptığı son açıklamada Destiny 2’nin satış ve etkileşim oranlarının, satın alma sürecindeki tahminlerin altında kaldığını duyurdu.
Sony’den 204 milyon dolarlık kayıt
Sony’nin 2025 mali yılının ikinci çeyreğine ilişkin finansal raporuna göre, şirket Bungie’nin Destiny 2 varlıkları üzerinden yaklaşık 31.5 milyar yen (yaklaşık 204 milyon dolar) tutarında değer düşüklüğü (impairment) kaydetti.
Sony her ne kadar Helldivers 2 sayesinde canlı servis oyunlarında önemli bir başarı elde etmiş olsa da, Bungie kaynaklı bu zarar, şirketin genel kârını olumsuz etkiledi.
“Beklentilerin altında kaldı”
Sony Mali İşler Direktörü Lin Tao, finansal sunum sırasında yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Destiny 2’nin satışları ve kullanıcı etkileşimi, satın alma dönemindeki beklentilerimize ulaşamadı. Rekabet ortamındaki değişikliklerin de bu durumda payı büyük. Geliştirmelere devam edeceğiz ancak şimdilik iş projeksiyonumuzu aşağı yönlü revize ettik ve Bungie varlıklarının bir kısmı için değer düşüklüğü kaydettik.”
Bungie’de işten çıkarma endişesi
Bu gelişmeler, Sony’nin Bungie’de yeni bir küçülmeye gidip gitmeyeceği sorusunu gündeme getirdi. 2023 yılında stüdyoda yaşanan toplu işten çıkarmaların, oyuncu ilgisinin azalması ve gelirlerin düşmesi nedeniyle yapıldığı öne sürülmüştü.
Bungie’den resmi bir çoklu platform verisi paylaşılmasa da, Steam verileri Destiny 2’nin tarihindeki en düşük oyuncu sayısına işaret ediyor.
Marathon belirsizliği ve CEO değişimi
Bungie şu sıralar tüm ekibini Marathon adlı yeni bir “extraction shooter” projesine yönlendirmiş durumda. Ancak oyuncu geri bildirimleri ve yaşanan eser hırsızlığı (plajiyazm) skandalı sonrası, oyun Haziran ayında süresiz olarak ertelendi.
Tüm bu olayların ardından, Bungie CEO’su Pete Parsons da Ağustos ayında görevinden ayrıldı.