Güncellenmeyen cep telefonu, bir kişinin ölümüne nasıl sebep oldu?

Sidney'de yaşanan trajik olay, eski cep telefonu yazılımlarının acil durum ağlarıyla uyumsuzluğu sorununu gündeme getirdi. TPG Telekom, ölen müşterinin cihazının uyarılara rağmen güncellenmediğini ve bu durumun 000'ı arama yeteneğini engellediğini açıklayarak, eski cihaz kullanıcılarını uyardı.

Avustralya’nın Sidney kentinde yaşayan bir kişi, kullandığı Samsung cep telefonunun ülkenin birincil acil durum numarası olan 000’ı arayamaması sonucu hayatını kaybetti. Bu trajik olay, telekomünikasyon şirketi TPG’den, güncel olmayan mobil yazılımların hayati tehlikeye sebep olabileceği yönünde sert bir uyarıyı beraberinde getirdi.

TPG Telekom, Salı günü Avustralya Menkul Kıymetler Borsası ASX'e yaptığı bildirimde, ağını kullanan Lebara markalı bir hizmet müşterisinin geçen hafta acil arama yapamadığı için öldüğünü doğruladı. 17 Kasım'da bu ölümcül olaydan haberdar olan TPG, olayın yaşandığı sırada kendi ağının tamamen çalışır durumda olduğunu ve ilk incelemelerin, kullanıcının Samsung cihazının acil arama için artık uyumlu olmayan bir yazılımla çalıştığını gösterdiğini vurguladı.

TPG, Samsung’un “bazı eski cihazlarda” sorunu kısa süre önce tespit ettiğini belirtiyor ve Samsung da ağ ortakları ile bu sorunları gidermek için sıkı bir şekilde çalıştıklarını söylüyor. Ayrıca Samsung’un web sitesinde, kullanıcıların Acil Durum aramalarını yapabilmesi için güncellenmesi veya değiştirilmesi gereken düzinelerce cihaz listeleniyor.

Taşıyıcı şirket TPG’ye göre, arızalı telefon, kendilerine gönderilen birden fazla uyarıya rağmen güncellenmemişti. TPG, aralarında Galaxy S7 ve Note 5 serisi telefonların da bulunduğu sorunlu Samsung modellerinin kullanıcılarıyla iletişime geçtiğini ve en son 7 Kasım’da olmak üzere onları güncelleme yapmaya çağırdığını belirtiyor.

Federal Acil Durum Çağrısı Belirlemesi uyarınca, tüm operatörler, ilk uyarıdan 28-35 gün sonra hala düzeltilmeyen ve 000 aramalarını tamamlayamayan cihazları engellemek zorunda. TPG, bu kurala uyduğunu belirtiyor.

TPG CEO’su Iñaki Berroeta, “Müşteri güvenliği en yüksek önceliğimiz olmaya devam ediyor” diyor ve devam ediyor: “Bu trajik bir olay... Güncel olmayan yazılıma sahip tüm müşterilerimizi cihazlarını derhal değiştirmeye veya güncellemeye çağırıyoruz.

Telekom şirketi, ASX bildiriminde, acil durum çağrılarının güvenilirliği konusundaki artan kamuoyu endişesi nedeniyle olayı ifşa ettiğini belirtti. Telstra da geçen ay yaptığı bir uyarıda, eski, güncellenemeyen Samsung cihazlarının 000 aramalarını gerçekleştiremeyebileceğini ve bu tür cihazların çözülmemesi halinde tüm Avustralya ağlarından zorunlu olarak engellenme riskiyle karşı karşıya olduğunu belirtmişti.

TPG, trajik olaya ilişkin soruşturması devam ederken federal iletişim bakanını, eyalet yetkililerini, Avustralya İletişim ve Medya Otoritesini ve Acil Durum Numarası Sorumlusunu bilgilendirdiğini söylüyor.

Bu yılın başlarında, Avustralyalı telekom şirketi Optus da bir güvenlik duvarı güncellemesinin müşterilerin 14 saat boyunca acil servisleri arayamamasına yol açtığını itiraf etmişti ve bu olay da üç kişinin ölümüyle ilişkilendirilmişti.

Sonraki Haber

Forum