Honda, Yeni Prelude'da Type-R yol tutuşunu hibrit verimlilikle birleştiriyor
Geçen yılın sonunda Honda'nın Prelude'u geri getireceğini öğrenmiştik. Ve şimdi, heyecanla beklenen yeni Prelude ortaya çıktı.
Honda yeni Prelude modelini 2026 yılında hibrit güç aktarma sistemine sahip bir spor coupe olarak yeniden piyasaya sunuyor.
Bu model, sürüş keyfini artırmak amacıyla Civic Type R’dan ödünç alınan şasi ve süspansiyon altyapısına odaklanıyor. Type R’daki gelişmiş süspansiyon sistemi olan çift eksenli ön süspansiyon, Prelude’da da yer alarak daha iyi yol tutuşu ve hassas direksiyon tepkisi sağlıyor.
Ayrıca araçta Type R’dan gelen geniş ön ve arka tekerlek iz genişliği (wide tracks) ile güçlü fren performansı sunan Brembo ön frenler de bulunuyor.
Alçak ve geniş oranlara sahip olan aracın bazı detayları sportifliğini vurgularken, diğerleri sürtünmeyi azaltmaya ve verimliliği en üst düzeye çıkarmaya odaklandığını gösteriyor.
Kaputun altında ne olduğunu bildiğinizde bu mantıklı geliyor. Honda Civic'in aynı 2.0 L Atkinson çevrimli motoru ve hibrit sistemi, doğru ellerde 100 km'de 4,7 L'ye (50 mpg) kadar yakıt tüketimi sağlıyor. Kesin EPA yakıt verimliliği verilerini, sonbahar sonlarında satışa sunulacak araca yaklaştıkça öğreneceğiz. Kombine güç 200 beygir (150 kW) ve tork 315 Nm olacak.
Type-R parçaları arasında, ön süspansiyonun çift eksenli destekleri ve hibrit sistem üzerinden rejeneratif frenlemenin artık yeterli olmadığı durumlarda devreye giren Brembo frenler yer alıyor.
Güç aktarma sistemi ise, S+ Shift adı verilen bir özellik sayesinde manuel şanzımanı simüle ediyor. Bu özellik, "vites küçültme, devir eşleştirme ve vites tutma gibi motor ve yüksek güçlü motor arasında kusursuz koordinasyon sayesinde hızlı simüle edilmiş vites değiştirme tepkileri sağlıyor."
Fiyatlar için aracın piyasaya sürülmesini beklememiz gerekecek ancak Prelude'un başlangıç fiyatının 38.000 ila 40.000 dolar arasında olmasını bekliyoruz.