Honda’dan Tokyo’da üç yeni elektrikli

Honda, Tokyo’daki Japan Mobility Show’da üç çarpıcı yeni elektrikli model tanıttı. Ancak şirketin ABD pazarı için EV iştahı, siyasi rüzgârların etkisiyle belirgin şekilde azalmış görünüyor.

Honda, Japan Mobility Show’da üç yeni elektrikli model tanıtarak gelecekteki vizyonunu ortaya koydu. Ancak şirketin ABD elektrikli araç planları siyasi koşullar nedeniyle yavaşlama sürecine girdi. CEO Toshihiro Mibe, Trump yönetiminin ABD’deki EV büyümesini yaklaşık beş yıl geri ittiğini belirtti. Bu durum, Honda’nın düşük maliyetli elektrikli araç stratejisini askıya almasına ve daha temkinli bir yaklaşım benimsemesine yol açtı.

Uygun fiyatlı fakat ABD’ye uzak: 0 Series α ve Super-One

Tokyo’da görücüye çıkan modellerin ilki, kompakt boyutlarıyla öne çıkan 0 Series α oldu. 0 SUV konseptine benzeyen bu model, özellikle Hindistan için tasarlanıyor. Japonya ve Avrupa’da da satış ihtimali bulunsa da ABD pazarı için fazla küçük olduğu açıkça ifade edildi. CES 2024’te sergilenen 0 Saloon ve 0 SUV’un 2026 sonu veya 2027’de piyasaya çıkması planlanıyor, ancak satış beklentileri artık daha düşük tutuluyor.

Fuarda ilgi çeken bir diğer model Super-One Prototype oldu. Küçük gövdesi, anlık torku ve eğlenceli sürüş karakteriyle dikkat çeken bu elektrikli hatchback, Japonya ve Birleşik Krallık pazarlarını hedefliyor. Avrupa’da talebe göre genişleme ihtimali bulunsa da ABD’nin küçük araçlara ilgisizliği nedeniyle oraya gitmeyecek. Honda’nın ABD’deki elektrikli araç çalışmalarının yavaşlamasının temel nedeni, uygun fiyatlı EV üretebilmek için gerekli üretim hacmini sağlayacak politik ortamın oluşmaması.

GM ortaklığı bitti, pil üretiminde yalnız ilerliyorlar

Bu noktada GM ile yapılan pil ortaklığı önemli bir rol oynayacaktı. Ancak ortaklık yalnızca Prologue ve Acura ZDX’in çıkışının ardından sonlandı. Böylece Honda, pil üretiminde geçici olarak yalnız kaldı. Bu durum, şirketin 2050 karbon nötr hedefini daha zor hale getirse de Honda gelişmiş hibrit motorlara odaklanarak geçiş dönemini güçlendirmeyi planlıyor. Ayrıca atmosferden CO₂ çekmeyi amaçlayan DAC teknolojileri üzerinde çalışarak karbon ayak izini azaltmayı hedefliyor.

Honda, ABD’deki politik gelişmeleri yakından izliyor ve elektrikli araç stratejisini seçim sonuçlarına göre güncellemeye hazırlanıyor. 0 Serisi modeller ABD için hâlâ gündemde, hatta 2030 sonrasında daha büyük bir elektrikli model planlanıyor; ancak tüm bunlar EV karşıtı siyasi tavrın değişmesine bağlı.

Akira ruhu taşıyan elektrikli motosiklet: EV Outlier

Fuarda tanıtılan EV Outlier isimli elektrikli motosiklet ise Akira’daki ikonik tasarımı andıran çizgileriyle dikkat çekti. Çift göbek motoruyla çalışan bu motosikletin 2030’a kadar üretime hazır hâle gelmesi hedefleniyor, ancak bunun için Honda’nın katı hal pillerinde önemli ilerleme kaydetmesi gerekiyor. Şirket prototip üretim hattında bu piller üzerinde çalışıyor, fakat seri üretim için aşılması gereken mühendislik engelleri hâlâ büyük. Genel olarak Honda’nın elektrikli geleceği, teknoloji kadar küresel politik rüzgârlara da bağlı görünüyor.

Sonraki Haber

Forum