Kafalar iyice karışacak: Apple’dan herkesi şaşırtan isim değişikliği

Apple, yayın hizmeti Apple TV+’ın adını sessiz sedasız değiştirdi. Ama bu değişim ve seçilen tartışmalı isim, çok fazla kafa karışıklığını da beraberinde getirecek gibi görünüyor.

Apple’ın yayın hizmeti, sektördeki herkesi şaşırtan önemli bir kimlik değişimine gitti. Abonelik hizmeti Apple TV+, artık resmi olarak sadece Apple TV olarak adlandırılacak.

Bu isim değişikliği, şirketin 12 Aralık'ta platformda yayınlanacak olan "F1 The Movie" filminin küresel lansmanıyla ilgili yaptığı bir basın açıklamasının en altındaki küçük bir notta duyuruldu. Böylesine önemli bir marka değişikliğini bu kadar sessiz bir şekilde duyurması ise dikkat çekici.

Kasım 2019’da piyasaya sürülen ve "Apple Originals" markalı orijinal içeriklere odaklanan Apple TV+, artık daha kısa bir isme sahip. Ancak bu değişim, Apple’ın TV ekosistemindeki mevcut kafa karışıklığını artıracak gibi görünüyor. Zira Apple’ın TV kutusunun adı da Apple TV. Ayrıca kullanıcıların iTunes’tan aldıkları filmleri, TV şovlarını ve abone oldukları diğer yayın hizmetlerinden gelen içerikleri tek bir yerde toplayan merkezi uygulamanın adı yine aynı.

Yani Apple, abonelik hizmetinin adını, halihazırda uygulamasına ve donanımına verdiği isimle aynı yaparak pazarlama açısından riskli bir hamle yapıyor. Şirketin, hizmetin logosunu güncelleyip güncellemediği ise bilinmiyor.

"F1 The Movie" başarısıyla gelen değişim

Bu isim değişikliğinin duyurusu, "F1 The Movie" filminin yakaladığı büyük başarının hemen ardından geldi. Joseph Kosinski'nin yönettiği ve Apple Studios'un ilk büyük sinema gişe rekortmeni olan bu yapım için şirket, büyük bir tanıtım kampanyası yürüttü.

Filmin gerçekçiliğini artırmak için Apple mühendisleri, özel bir kamera sistemi geliştirdi. Bir iPhone kamera sensörü ve A serisi çipin modifiye edilmesiyle oluşturulan bu sistem, gerçek zamanlı çekimler için doğrudan F1 araçlarına monte edildi.

Her şeye rağmen, tüm bu çaba ve harcamalar sonuç vermiş görünüyor. Film, vizyona girdiğinden bu yana dünya çapında 629 milyon doların üzerinde hasılat elde ederek, tüm zamanların "en yüksek hasılat yapan spor filmi" unvanını kazandı.

Sonraki Haber

Forum