Mark Zuckerberg Meta’nın yeni akıllı gözlüğü Ray-Ban Display’i tanıtırken gözlük arızalandı

Meta, ekranlı ilk akıllı gözlüğü Ray-Ban Display’i tanıttı. Tanıtım sırasında gözlük arızalanınca Zuckerberg zor anlar yaşadı.

This browser does not support the video element.

Meta Platforms, Çarşamba günü ilk kez dahili ekranla donatılmış tüketiciye hazır akıllı gözlüğünü duyurdu. Şirket, Ray-Ban iş birliğiyle piyasaya sürdüğü yeni modelle yapay zekâ döneminin dikkat çeken ürünlerinden birine imza atmayı hedefliyor.

Meta CEO’su Mark Zuckerberg, Meta Ray-Ban Display adını taşıyan gözlükleri ve el hareketleriyle kontrol sağlayan yeni bileklik aksesuarını şirketin Menlo Park’taki merkezinde düzenlenen Meta Connect etkinliğinde tanıttı.

Gözlük arızalandı

Etkinlik sırasında gözlükte yaşanan kısa süreli arıza Zuckerberg'e zor anlar yaşattı. Mark Zuckerberg defalarca denemesine rağmen görüntülü aramayı Meta Ray-Ban Display ile gerçekleştiremedi. Demo sürümünde yaşanan bu sorunlara rağmen Zuckerberg alkış topladı.

Arıza sırasında Zuckerberg "Boz WhatsApp görüntülü araması. İşte başlıyoruz." dedi. Daha sonra arama gerçekleşmeyince "Peki şimdi ne olduğuna bakalım." diyerek tekrar denedi ve işlemi yine gerçekleştiremedi.

"Bu çok kötü ne olduğunu bilmiyorum. Belki Boz beni yeniden aramayı deneyebilir. Şimdi bunu Neural bilekliğimle açacağım. Bilirsiniz olur böyle... Dördüncü kez deneyelim... Tekrar deneyin, ben bunu berbat etmeye devam ediyorum. Eğer olmazsa daha az eğlenceli seçeneği uygulayacağız. Size ne söyleyeceğimi bilmiyorum çocuklar. Boz'un buraya gelmesini sağlayacağız ve bir sonraki özelliği göstereceğiz."

Zuckerberg’ten “süper zeka” vizyonu

Zuckerberg, akıllı gözlüklerin yapay zekânın sunduğu “süper zekâ” vizyonuna ulaşmak için en uygun cihaz olduğunun altını çizdi.

“Gözlükler, insanı anın içinde tutarken aynı anda daha akıllı iletişim kurma, hafızayı güçlendirme, duyuları geliştirme gibi pek çok yapay zekâ özelliğini erişilebilir kılıyor” dedi.

Yeni Display gözlüklerin sağ camında küçük bir dijital ekran bulunuyor. Bildirimleri görüntüleme gibi temel işlevleri yerine getirebiliyor. 799 dolardan satışa çıkacak ürün, 30 Eylül’de mağazalarda yerini alacak. Fiyata, el hareketlerini mesaj yanıtlama ya da çağrı cevaplama gibi komutlara dönüştüren bileklik de dâhil.

Meta, yapay zeka yarışında hızlanıyor

Meta, akıllı gözlük alanında öncü olsa da, gelişmiş yapay zekâ modellerinde OpenAI ve Google gibi rakiplerinin gerisinde kalmış durumda. Bu açığı kapatmak için Zuckerberg, mühendis transferleriyle teknoloji savaşını kızıştırıyor ve milyarlarca doları son teknoloji yapay zekâ çiplerine yatırmayı planlıyor.

Ancak şirket, sosyal medya platformlarında çocuk güvenliği konusundaki eleştirilerle de karşı karşıya. Reuters’in raporlarına göre, Meta’nın sohbet botlarının çocuklarla tartışmalı içerikler üzerinden konuştuğu ve araştırmacıların sanal gerçekliğin çocuklara etkilerini incelemesinin engellendiği iddia edildi.

Sporcular için Oakley Vanguard ve güncellenen Ray-Ban

Meta, aynı etkinlikte sporculara yönelik Oakley markalı Vanguard gözlüğünü de duyurdu. 499 dolarlık fiyat etiketiyle 21 Ekim’de satışa çıkacak bu model, Garmin ve Strava gibi fitness platformlarıyla entegre çalışarak antrenman sırasında gerçek zamanlı veriler sunuyor ve 9 saate kadar pil ömrü sağlıyor.

Şirket ayrıca mevcut Ray-Ban serisini de yeniledi. Dahili ekrana sahip olmayan bu model, önceki nesle göre neredeyse iki kat pil ömrü ve geliştirilmiş kamera sunuyor. Yeni fiyat ise 379 dolar olarak belirlendi.

2027 için hedef: “Orion”

Analistler, Display gözlüklerin yüksek satış rakamlarına ulaşmasını beklemese de, ürünün 2027’de piyasaya sürülmesi planlanan “Orion” gözlüklerinin öncüsü olabileceğini düşünüyor. Zuckerberg, geçen yıl prototipini tanıttığı Orion için “geleceğe açılan zaman makinesi” ifadelerini kullanmıştı.

Forrester analisti Mike Proulx ise Display’in piyasaya çıkışını, Apple’ın akıllı saatini tanıtmasına benzetti. Ona göre gözlükler gündelik kullanım için pratik olsa da, tüketicilerin fiyat-performans dengesine ikna edilmesi gerekiyor.

Meta’nın hedefi: Pazar payını büyütmek

Meta’nın yeni ürünleri, şirketin yapay zekâ asistanı, kamera, eller serbest kontrol ve Facebook ile Instagram’da canlı yayın yapabilme gibi özellikleri destekliyor. Ancak yazılım tarafında hâlen geliştirmeler gerekiyor.

IDC verilerine göre, 2025 yılında artırılmış ve sanal gerçeklik başlıklarıyla ekransız akıllı gözlüklerin dünya çapındaki sevkiyatlarının %39,2 artarak 14,3 milyon adede ulaşması bekleniyor. Bu büyümede, Meta’nın uygun fiyatlı Ray-Ban modellerinin büyük rol oynayacağı öngörülüyor.

Etkinliğin tam halini aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz:

Bu yazımız da ilginizi çekebilir: Meta, yeni akıllı gözlüklerini erken sızdırdı: Ray-Ban Display ve Oakley Sphaera geliyor

Sonraki Haber

Forum