Mercedes-Benz AMG GLC: 900 beygir gücüyle elektrikli güç canavarı

Mercedes-Benz’in yeni AMG GLC SUV modeli, üç motorlu 900+ beygir gücü, ileri batarya teknolojisi ve pist odaklı soğutma sistemiyle performans tutkunlarını bekliyor.

Mercedes-Benz’in yeni elektrikli GLC SUV modeli, gelecek yıl güçlü bir AMG versiyonuyla karşımıza çıkacak. Affalterbach’tan çıkan en güçlü modellerden biri olması beklenen bu araç, standart GLC’den ciddi teknik farklılıklar sunacak.

AMG GLC, AMG.EA teknolojisi ile güçleniyor

Yeni AMG GLC, eylül ayında Münih Motor Show’da tanıtılan elektrikli SUV ile aynı platformu paylaşsa da teknik anlamda büyük bir sıçrama yapıyor. Araç, AMG.EA tahrik sistemini kullanacak; bu sistem ilk olarak rekor kıran 1341 beygirlik GT XX prototipinde tanıtılmıştı.

Üç motor, 900 beygir güç

AMG GLC’de üç aks-flux motor bulunacak: biri önde, ikisi arkada. Bu sayede aracın toplam gücü 900 beygirin üzerine çıkacak ve standart modelin 489 beygirlik performansını neredeyse iki katına çıkaracak. Böylece yeni GLC, yakında çıkacak Porsche Cayenne Turbo ile doğrudan rekabet edecek; Cayenne Turbo, launch control açıldığında 980 beygir güç sunacak.

AMG GLC, AMG SUV’ler arasında zirvede

Araç piyasaya çıktığında, AMG tarihindeki üçüncü en güçlü model olacak ve en güçlü AMG SUV unvanını alacak. Ancak 2027’de BMW XM ile rekabet edecek 1000 beygirlik GT SUV bu unvanı alacak. AMG kaynakları, 0-100 km/s hızlanmanın 3 saniyenin altında olmasını ve hızın elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılacağını belirtiyor.

Yeni batarya teknolojisiyle maksimum performans

GLC’nin yüksek performansında en kritik etken, AMG’nin geliştirdiği yeni batarya teknolojisi. Standart GLC EQ’de kullanılan prizmatik hücreler yerine silindirik hücreler tercih ediliyor. Bu hücreler, daha yüksek enerji yoğunluğu ve daha iyi ısıl verimlilik sunuyor.

Yeni 800V batarya paketi, her silindirik hücrenin etrafında dolaşan soğutucu sıvı ile doğrudan soğutma sağlıyor. AMG’ye göre bu sistem, üç motorlu güç setinin yüksek enerji taleplerini karşılamak ve 400 kW şarj kapasitesini korumak için hayati önemde. Standart modele göre bu, 70 kW’lık bir artış anlamına geliyor.

Yüksek performans için ileri soğutma

Gelişmiş soğutma sistemi, pist kullanımında hızlı ısı dağılımı sağlayarak performans odaklı elektrikli araçlardaki temel sınırlamaları ortadan kaldırıyor. Ayrıca, Hyundai Ioniq 5 N’deki gibi simüle edilmiş vites değiştirme modu ve V8 motor sesi simülatörü de AMG GLC’ye eklenecek.

Sonraki Haber

Forum