Spotify tarihinde bir ilk: İşte parmak ısırtan son veriler
Spotify, üçüncü çeyrekte aylık aktif kullanıcı sayısını inanılmaz seviyeye taşıyarak rekor kırdı. Gelirde %12 artış ve 582 milyon avro faaliyet geliri getiren "Hızlandırılmış Uygulama" stratejisiyle başarıya ulaşan şirket, ücretsiz kullanıcı kısıtlamalarını gevşeterek amacına ulaşmış gibi görünüyor.
Dünyanın en büyük çevrimiçi ses yayın platformlarından biri olan Spotify, yılın üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, hem gelir hem de abone sayısında hedeflerine ulaşarak sağlıklı bir büyüme ivmesi yakaladığını bildirdi ve aylık aktif kullanıcı sayısının ilk kez 700 milyon barajını geçerek 713 milyona ulaştığını resmen duyurdu.
CEO Daniel Ek, açıklamasında şirketin "Hızlandırılmış Uygulama" adını verdiği stratejiye odaklanarak ilerlediğini ve bunun hem kullanıcı hem de karlılıkta çift haneli büyümeyi mümkün kıldığını belirtti.
Spotify'ın üçüncü çeyrek sonuçları, platformun operasyonel verimlilikte kaydettiği başarıyı ve kullanıcı tabanındaki büyümeyi net bir şekilde gösteriyor. Şirketin toplam geliri, bir önceki yılın aynı dönemine göre %12 artışla 4,3 milyar avroya ulaşırken, bu rakam önceki çeyrek sonuçlarının da yaklaşık 100 milyon avro üzerinde gerçekleşti. Karlılık göstergelerinden biri olan brüt kar marjı, geçen yıla göre 56 baz puan artarak %31,6'ya yükseldi. Tüm bu süreç sonucunda şirketin rapor edilen faaliyet geliri 582 milyon avroya ulaşarak operasyonel başarıyı kanıtladı.
Kullanıcı cephesinde de rekorlar kırıldı. Aylık aktif kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre %11 artarak 713 milyona ulaştı ve platform tarihinde ilk kez 700 milyon eşiği aşıldı. Reklam geliri yerine daha istikrarlı bir gelir kaynağı olan Premium abone sayısı da güçlü bir yükseliş gösterdi; abone sayısı geçen yıla göre %12 artarak 281 milyona ulaştı.
Platform etkileşimini artıran yenilikler
Spotify, kullanıcı ve içerik üreticileri için müzik, podcast ve sesli kitap alanlarında sunulan güncellemelerle etkileşimi artırmaya odaklandığını söylüyor. Platform, keşfedilebilirliği artırmak adına, kişiselleştirilmiş müzik ve podcast önerileri almayı sağlayan ChatGPT entegrasyonunu devreye aldı. Ayrıca, içerik keşfini ve kullanıcı sadakatini güçlendirmek amacıyla uygulamaya mesajlaşma özelliği eklendi ve Premium aboneler için yüksek ses kalitesi vadeden Kayıpsız Ses özelliği kullanıma sunuldu.
Bunların yanı sıra, etkileşimi ve gelecekteki Premium dönüşümlerini artırmak hedefiyle ücretsiz katmanındaki bazı kısıtlamalar gevşetildi. Dünya genelinde kullanıma sunulan bu yeni güncellemeler sayesinde, ücretsiz kullanıcılar bile artık herhangi bir şarkıyı arayıp dinleyebiliyor ve arkadaşlarının paylaştığı bir şarkıya doğrudan geçiş yapabiliyor.
Dördüncü çeyrek için iddialı hedefler
Spotify, yılın son çeyreği için de iddialı finansal ve kullanıcı hedefleri belirlediğini söylüyor. Şirket, aylık aktif kullanıcı sayısını 745 milyona, Premium abone sayısını 289 milyona çıkarmayı hedefliyor. Finansal olarak ise gelirin 4,5 milyar avroya ve işletme gelirinin 620 milyon avroya ulaşması hedefleniyor.