Tesla’da LG batarya alarmı: “Felaket seviyesinde arızalar”

Tesla Model 3/Y araçlarda kullanılan Çin üretimi LG NCM811 bataryaların yüksek arıza oranları ve kısa ömrü hakkında uzmanlardan kritik uyarılar.

Avrupalı önde gelen bir elektrikli araç tamir uzmanı, Çin’de üretilen LG batarya hücrelerine sahip Tesla Model 3 ve Model Y araçlarda “felaket seviyesinde” arıza oranları gözlemlediklerini duyurdu. Uzmanlara göre bu bataryalar, Panasonic tarafından üretilen paketlere kıyasla çok daha kısa ömürlü.

LFP paketlerinde başarı, NMC paketlerinde soru işaretleri

Tesla’nın Çinli batarya üreticilerine yönelmesi yıllardır olumlu bir hamle olarak görülüyordu. Özellikle CATL imzalı LFP bataryalar dayanıklılığıyla öne çıkmıştı.

Ancak şirket, Avrupa ve Asya’da satılan Model 3 ve Model Y’nin Long Range ile Performance versiyonlarında LG Energy Solution’ın Nanjing tesisinde üretilen NMC hücrelerini de kullanıyor.

EV Clinic: “LG NCM811 paketlerinde kritik sorunlar var”

Hırvatistan merkezli bağımsız araştırma ve tamir merkezi EV Clinic, LG’nin NCM811 batarya paketleriyle ilgili kapsamlı bir uyarı yayımladı. Merkezin verilerine göre, Tesla’nın yüksek enerji yoğunluklu iki batarya tipi arasında ciddi kalite farkı bulunuyor:

  • ABD üretimi Panasonic NCA paketleri

  • Çin üretimi LG NCM paketleri

EV Clinic, LG bataryalarda arıza oranlarının çok yüksek olduğunu ve kullanım ömürlerinin belirgin şekilde daha kısa kaldığını ifade ediyor.

  • Panasonic 250.000 mil dayanıyor, LG 150.000 milde tükeniyor

  • Merkezin açıklamasına göre Panasonic bataryalar genelde tamir edilebilir yapıda ve yaklaşık 250.000 mil kullanım sonrası hücre arızası gösteriyor.

  • LG bataryalar ise 150.000 mil civarında kullanım süresi sonunda kullanım dışı hale geliyor.

En büyük sorun: Hücresel tamirin neredeyse imkânsız olması

EV Clinic’in verilerine göre LG paketlerinde yaşanan arızaların %90’ından fazlasında hücre bazlı tamir mümkün olmuyor. Sorun çoğunlukla tek bir hücrede değil, tüm modüllere yayılan genel bir bozulma şeklinde ortaya çıkıyor.

Merkez, LG hücrelerinde olağanüstü yüksek iç direnç tespit ettiklerini bildiriyor:

  • Arızalanan Panasonic hücrelerinde iç direnç yaklaşık 28 mΩ seviyesinde.

  • LG hücreleri ise daha yeni iken aynı değerde başlıyor.

  • Bir modülde 46 hücre incelendiğinde, 15 hücrede 100 mΩ üzerinde, kalanlarda ise 50 mΩ’un üzerinde direnç ölçülebiliyor.

Bu durum, modül değişiminin dahi sürdürülebilir olmadığını gösteriyor çünkü geri kalan hücreler kısa süre içinde domino etkisiyle arıza verebiliyor.

Tamir merkezleri ayda 20.000 euro zarar ediyor

EV Clinic, LG bataryalarda tamirin neredeyse imkânsız hale geldiğini ve her ay bu paketleri incelemek için harcadıkları operasyon sürecinde 20.000 eurodan fazla zarar ettiklerini belirtiyor. Bu nedenle artık bu batarya türleri için yalnızca “tamir edilebilirlik kontrolü” amacıyla özel bir ücret almaya başladıklarını açıkladılar.

Merkezin açıklaması şöyle özetleniyor:

“Panasonic bataryalarda 250.000 km civarında görülen tek hücre arızaları tamir edilebilir durumda. Ancak LG bataryalarda çoklu hücre arızaları yaşanıyor ve genel durum, nazikçe söylemek gerekirse, ‘felaket’.”

Uzmanlardan tavsiye: Kullanılmış Panasonic Pack ile değiştirin

EV Clinic, LG bataryası arızalanan kullanıcıların bu paketler için tamir peşinde koşmak yerine iki seçeneği olduğunu söylüyor:

  • Kullanılmış Panasonic NCA batarya ile değişiklik yapmak,

  • Tesla’dan komple yeni batarya paketi almak.

Sonraki Haber

Forum