Türkiye’de toplam kaç şarj istasyonu var, en çok elektrik tüketen marka hangisi?
Türkiye'nin şarj altyapısı beklenenin çok ötesinde bir hızla büyüdü; şarj noktası sayısı iki yılda 36 bini aştı. Ekim ayı boyunca 2,3 milyondan fazla şarj işleminin yapıldığı sistemde, zirvede İstanbul var.
Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte şarj altyapısı da Türkiye genelinde hızla büyüyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu EPDK, ülke çapındaki şarj noktası sayısının artık 36 bin 984'e ulaştığını açıkladı. Bu sayının yanı sıra, tüm şarj istasyonlarının konum, fiyat ve müsaitlik gibi hayati bilgilerinin EPDK tarafından geliştirilen Şarj@TR mobil uygulaması üzerinden anlık olarak görüntülenebildiği de belirtildi.
EPDK'nın yaptığı açıklamalar, şarj istasyonlarının elektrikli araç sahipleri tarafından ne kadar yoğun kullanıldığını kanıtlar cinsten. Kurumun ekim ayı verileri, elektrikli araç pazarındaki hareketliliği somut rakamlarla ortaya koyuyor:
Toplam şarj işlemi: Ülke genelinde 36 bin 361 şarj noktasında (soketinde) toplam 2 milyon 328 bin 190 adet şarj işlemi gerçekleşti.
Toplam tüketim: Bu işlemler sonucunda, 2 milyon 134 bin 864 saate karşılık gelen şarj süresiyle birlikte, 47 bin 429 megavat düzeyinde elektrik tüketimi oldu.
Yeşil enerji payı: Gerçekleşen toplam elektrik tüketiminin yaklaşık yüzde 61'i, kullandığı enerjinin tamamını yenilenebilir kaynaklardan sağladığını belgeleyen (YEK-G Sertifikalı) yeşil şarj istasyonlarında gerçekleşti.
Ekim 2025 verilerine göre, şarj istasyonlarında en yüksek elektrik tüketimi 14 bin 438 megavat ile İstanbul’da yaşandı. İstanbul'u Ankara, İzmir ve Bursa illeri takip ederken, toplam tüketim içinde en yüksek payı yüzde 30,25 ile yine İstanbul aldı. Markalar bazında bakıldığında ise Trugo, 11 bin 292 megavat ile en yüksek elektrik tüketimini gerçekleştiriyor; onu 8 bin 463 megavat ile Zes izliyor. Eşarj, Astor ve Tesla da tüketim sıralamasında ilk beş marka içinde yer alıyor.
Altyapı hızla güçleniyor: Yüzde 300'den fazla büyüme
EPDK, serbest bir piyasanın tesisi ve sürdürülebilir bir elektrikli araç şarj altyapısının kurulması hedefiyle düzenleme faaliyetlerini sürdürüyor. Şarj ağı işletmecisi lisansı alan şirketlerin yaptığı yatırımlar sayesinde altyapı adeta patlama yaşadı.
2024 yılı başında Türkiye genelindeki şarj noktası sayısı 12 bin 84 idi. 2025 yılı başında bu sayı 26 bin 462'ye yükseldi. Bugün itibarıyla ise şarj noktası sayısı 36 bin 984'e ulaşmış durumda.
Bu noktaların 15 bin 857 tanesi DC (Hızlı şarj), 21 bin 132 tanesi ise AC (Yavaş şarj) niteliğinde. Diğer yandan, enerjinin tamamının yenilenebilir kaynaklarla üretildiğini gösteren YEK-G belgeli yeşil şarj noktalarının sayısı ise 16 bin 586 adede ulaştı.
Kurum, ülkemizdeki şarj hizmeti sunan tüm istasyonların coğrafi konum, şarj ünitesi ve soket tipleri, güçleri, ödeme yöntemleri ve hatta müsaitlik durumu ve fiyatları gibi kritik bilgilerin Şarj@TR mobil uygulaması üzerinden anlık olarak görüntülenebildiğini de hatırlattı. EPDK’nın öncelikli hedefleri arasında, elektrikli araç pazarında yaşanan hızlı gelişmeye paralel olarak şarj ağının coğrafi kapsayıcılığını genişletmek ve bu altyapıda güçlü, istikrarlı bir büyüme sağlamak yer alıyor.