Ubisoft’tan görsel algıya sahip ses kontrollü yapay zekâ takım arkadaşları

Yeni Ubisoft prototipi Teammates, doğal dil anlayan ve oyuncunun bakış açısını algılayan gelişmiş yapay zekâ NPC’leriyle dikkat çekiyor.

Ubisoft, görsel bağlamı anlayabilen ve doğal dilde verilen komutlara tepki verebilen yapay zekâ destekli takım arkadaşlarını içeren yeni bir oyun prototipi duyurdu. “Teammates” adı verilen bu çalışma, şirketin 2024’te Nvidia ile birlikte sergilediği Neo NPC teknolojisinin gelişmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkıyor. En büyük fark ise bu kez prototipin kapalı bir test sürecinde, “birkaç yüz oyuncu” tarafından aktif olarak oynanıyor olması.

Distopik dünyada yapay zekâ destekli takım yönetimi

Her ne kadar Ubisoft bu projeyi “deneysel ve araştırma amaçlı oynanabilir bir çalışma” olarak tanımlasa da oyun, temelde bir birinci şahıs nişancı mantığıyla ilerliyor. Oyuncular, distopik bir gelecekte direniş üyesi olarak, düşman üssünde kayıp beş takım arkadaşını bulmakla görevlendiriliyor. Başarı için oyundaki yapay zekâ karakterlerini doğru yönetmek kritik bir rol oynuyor.

Bu kapsamda Ubisoft üç farklı AI karakteri tasarlamış:

Jaspar: Oyun içi evren hakkında bilgi sahibi, sesli komutlarla ayarları değiştirebilen rehber bir asistan.

Pablo ve Sofia: Oyunun içinde fiziksel olarak bulunan ve oyuncunun komutlarına anında tepki veren robotik takım arkadaşları.

Yapay zekânın görsel farkındalık yeteneği

Ubisoft

Paylaşılan görüntüler, bu NPC’lerin yalnızca sesli komutları anlamakla kalmayıp oyuncunun baktığı nesneleri de analiz edebildiğini ortaya koyuyor. Örneğin “fıçıların arkasına geç” talimatı verildiğinde Sofia, oyuncunun görüş açısını değerlendirip doğru konuma yerleşiyor.

Kapalı test sürümünde Jaspar, oyunun temel mekaniklerini öğretmek için kullanılıyor. Bazı NPC’ler zaman zaman fazla konuşkan görünse de Ubisoft, Pablo ve Sofia için farklı kişilik paketleri geliştirmeyi deniyor. Hatta “Kötü Kedi ve İyi Çocuk” gibi ilginç bir seçenek bile bulunuyor.

“Gerçek zamanlı tepki” vurgusu

Ubisoft’un Veri ve Yapay Zekâ Direktörü Rémi Labory, Teammates’in duyurusunda şunları söylüyor:

“Bu teknoloji, oyuncuya özel deneyimlerin kapısını aralıyor. Oyuncunun verdiği komutlara anında uyum sağlayan karakterler, klasik oyun geliştirme yöntemleriyle mümkün olmayan bir etkileşim sunuyor. Ayrıca oyuncunun oyuna girişinden değerlendirme aşamasına kadar uzanan tam bir deneyim zinciri sunuyoruz; bu bizim için bir ilk.”

Ubisoft’un geliştirici süreçlerinde YZ kullanımı

Ubisoft daha önce de üretken yapay zekâyı geliştirme aşamasına entegre etmeye başlamıştı. 2023’te tanıtılan Ghostwriter aracı, oyun içi diyalogların ilk taslaklarını yapay zekâ ile oluşturuyor. Şirket, yakın zamanda çıkardığı Anno 117: Pax Romana oyununda bazı yükleme ekranı görsellerinin de yapay zekâ ile üretildiğini kabul etmişti.

Teknolojinin geleceği: Diğer oyunlarda kullanılabilir

Teammates’in arkasındaki teknolojinin gelecekte farklı Ubisoft oyunlarında da yer alması bekleniyor. Şirket, kapalı testlerden gelen geri bildirimleri araştırmalarında değerlendirecek. Ayrıca geliştirilen ara yazılımın hem Snowdrop hem de Anvil oyun motorlarıyla uyumlu olduğu belirtiliyor; bu da gelecekte birçok Ubisoft ekibinin bu aracı kullanabileceği anlamına geliyor.

Sonraki Haber

Forum