Yüzde 67'si yerli: Türkiye'nin en hızlı elektrikli yarış aracı geliyor

Türkiye'nin köklü Formula SAE ekibi Uludağ Racing, tamamen yerli imkanlarla ürettiği elektrikli yarış aracı UR-06E ile Çin dahil üç farklı ülkede piste çıktı. En büyük hedefleri ise, aracın 0'dan 100 km/s hızlanma süresini 2.04 saniyenin altına çekerek Türkiye rekorunu kırmak.

Türkiye'de Formula SAE (Mühendislik Öğrencileri Yarışması) sahnesinin en köklü ekiplerinden olan Uludağ Racing Formula SAE takımı, tamamen öğrenciler tarafından geliştirilen yerli elektrikli yarış araçları UR-06E ile uluslararası pistlerde adından söz ettiriyor. Ekip, bu yıl katıldığı Türkiye, Romanya ve Çin yarışlarında önemli dereceler elde etti ve Çin'de piste çıkan ilk Türk takımı olarak tarihe geçti.

Şimdi ise hedeflerini daha da yukarıya taşıyan genç mühendis adayları, yeni araçlarıyla Türkiye'nin en hızlı Formula SAE aracı unvanını almayı planlıyor.

Uludağ Üniversitesi öğrencilerinden oluşan Uludağ Racing, bu yıl ürettikleri elektrikli yarış aracı UR-06E ile zorlu parkurlara çıktı. Türkiye’de düzenlenen yarışlarda Elektrikli Araç Genel Klasmanında ikincilik elde eden ekip, yurt dışı deneyimleriyle mühendislik kapasitelerini kanıtladı. Takım Kaptanı ve Otomotiv Mühendisliği öğrencisi Berkay Karakurt, Uludağ Racing’in İngiltere ve Avrupa'da yarışlara katılan ilk Türk takımı olma özelliğini taşıdığını vurguluyor.

Karakurt, "2020 yılının ardından yaşadığımız pandemi ve deprem felaketlerinden sonra tekrar ayağa kalkarak elektrikli bir araçla pistlere döndük. Bu yıl UR-06E ile 3 farklı yarışmaya katıldık ve Çin’de yarışmalara katılan ilk Türk takımı olduk. Seneye Türkiye'nin yarışmalardaki en hızlı aracı olma hedefiyle yola çıkıyoruz" diyor.

Yüzde 67 yerlilikle üretildi

UR-06E'nin yaklaşık yüzde 67'lik yerlilik oranı, aracın asıl başarısı olarak öne çıkıyor. Motoru yurt dışından temin edilse de, piller, akü, şase ve aerodinamik kanatlar tamamen öğrenciler tarafından tasarlanıp atölyede üretildi.

63 kişiden oluşan takım, Elektrik-Elektronik, Makine, Otomotiv ve Bilgisayar Mühendisliği başta olmak üzere üniversitenin birçok farklı bölümünden öğrencileri bir araya getiriyor. Karakurt, aracın üretim sürecinin, üniversitenin sağladığı imkanlar, sektörden alınan destekler ve öğrenci arkadaşlarının gece gündüz atölyede geçirdiği zamanla ortaya çıktığını belirtiyor.

UR-06E, mevcut performans verilerine göre 0’dan 100 kilometre hıza 3.06 saniyede ulaşıyor. Ancak takım, bu başarıyla yetinmiyor ve daha iddialı bir hedef belirledi.

Teknik Departman Süspansiyon Sorumlusu Furkan Avcı, hedeflerinin bu süreyi 2.04 saniyenin altına indirmek olduğunu kaydediyor. Avcı, "Şu anda zincir aktarımı kullanıyoruz. Zincir aktarımından en büyük verimi alıp aracımızı en hızlı şekilde piste sürmeye hazırlanıyoruz. Yarış sezonu bitmeden bir sonraki sezon için Ar-Ge çalışmalarına başlıyoruz" diyor. Bu yoğun Ar-Ge süreci, araçta kullanılan zincir aktarma sisteminin verimliliğini artırarak pist performansını üst seviyeye taşımayı planlıyor.

Sanayi - Üniversite iş birliği gelişiyor

Uludağ Üniversitesi Otomotiv Topluluğu’nun (ULUTOM) bu yıl 4. kez düzenlediği Otomotiv Topluluğu Seminerleri (OTTOSEM) programında sergilenen UR-06E, katılımcılardan tam not aldı.

Otomotiv Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Cengizhan İnan, 15 yıl önce kurulan ULUTOM'un temel amacının üniversite - sanayi iş birliğini sağlamak olduğunu belirtti. İnan, OTTOSEM etkinliği ile otomotiv sanayicilerini ağırlayarak öğrencilere değerli bilgiler aktarmalarını sağladıklarını söylüyor.

Sonraki Haber

Forum