ZF’den hibrit araçlara yeni şanzıman: 8HP evo
Hibrit araçlar pazarındaki talebe yanıt veren ZF, 8HP evo otomatik şanzımanını tanıttı. Daha az bileşenle daha hafif ve daha verimli hale getirilen şanzımanın yeni elektrik bileşenleri, aynı pil kapasitesiyle menzili yaklaşık %10 oranında uzatmayı hedefliyor.
Otomotiv tedarikçisi ZF, hızla büyüyen hibrit araçlar segmentine yönelik olarak tasarlanan 8HP evo otomatik şanzımanını duyurdu. Şirketin mevcut 8 vitesli şanzıman teknolojisini temel alan 8HP evo, çeşitli hibrit platformların ve farklı üretici taleplerinin karşılanması amacıyla geliştirildi.
2032 yılına kadar küresel olarak yaklaşık yüzde 10'luk bir büyüme öngörülen hibrit pazarında, otomobil üreticileri ürün yelpazelerini genişletirken ZF, yeni şanzımanla bu trende teknolojik bir altyapı sunmayı hedefliyor.
ZF Yönetim Kurulu Başkanı Mathias Miedreich, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, üreticilerin günümüzde geniş bir motor portföyü için esnek ve ölçeklenebilir çözümlere ihtiyaç duyduğunu ve 8HP evo'nun bu ihtiyacı karşıladığını belirtti. Miedreich, hibrit seçeneğinin geçici değil, çözümün bir parçası olduğunu vurgulayarak, 8HP evo'nun menzil, verimlilik ve esnekliği bir araya getirdiğini ve farklı pazar koşullarına uyum sağladığını ifade etti.
Daha hafif yapı ve artan verimlilik
ZF’nin en başarılı ürünlerinden biri olan 8 vitesli otomatik şanzımanın bu yeni versiyonu, modüler bir yapıda geleneksel motorların yanı sıra hibrit modellerde de kullanılmak üzere tasarlandı. Bir önceki versiyonla karşılaştırıldığında, 8HP evo'nun bileşen sayısı azaltılarak hem ağırlık hafifletildi hem de montaj karmaşıklığı düşürüldü.
Geliştirme çalışmaları; elektrik motoru, güç elektroniği ve mekanik parçalar üzerinde yoğunlaştırılarak menzili artırma hedefi gözetildi. Şanzıman kontrol yazılımı yapısı, üreticilerin bağlantısını kolaylaştıracak şekilde güncellenirken, daha yüksek işlemci performansı ile gelişmiş yazılım işlevleri sunuluyor.
Hibrit yelpazesine tek şanzıman çözümü
8HP evo, ZF'nin SELECT platformundan faydalanıyor. Yeni şanzıman, plug-in hibrit (PHEV) konfigürasyonunda bazı önemli yükseltmeler içeriyor. Örneğin, maksimum elektrik çıkışı 160 kW’tan 200 kW’a, maksimum elektrik torku ise 500 Nm’den 600 Nm’ye çıkarıldı.
Giriş milindeki kayıpların yaklaşık yüzde 28 oranında azaltılması ve diğer geliştirmeler sayesinde, aynı pil kapasitesiyle önceki modele kıyasla yüzde 10'a kadar daha fazla menzil elde edilebileceği belirtiliyor. Bu verimlilik artışı, nadir element kullanımını azaltarak sürdürülebilirlik hedeflerine de katkı sağlıyor.
Elektrikli Tahrik Teknolojileri Geliştirme Başkanı Dr. Otmar Scharrer, 8HP evo'nun modüler tasarımı sayesinde orta sınıf ve lüks araçlar için geniş bir gereksinim yelpazesini uygun maliyetle karşıladığını belirtti.
Daha önce 48 V hafif hibrit (MHEV) ve 400 V PHEV sistemleri için tasarlanan elektrikli 8 vitesli şanzımanlar, 8HP evo ile harici şarj seçeneği olmayan 400 V bazlı tam hibrit (HEV) platformları için de özel bir çözüm sunuyor. Bu HEV teknolojisinde bataryalar sürüş sırasında geri kazanım yoluyla şarj ediliyor ve tüm şanzıman PHEV versiyonuna göre daha hafif bir yapıya sahip.