iPhone 14 Pro serisi, Apple'ın yüzünü güldürmeye devam ediyor

Apple, cep telefonu pazarındaki yerini daha da sağlamlaştırmayı başardı. Tabii ki bu başarıda başrol, iPhone 14 Pro ve iPhone 14 Pro Max'e ait.

Counterpoint Research'ün raporuna göre Apple, 2022'de küresel akıllı telefon satışlarından elde ettiği kâr payında yeni bir zirveye ulaştı. Yıl boyunca elde ettiği işletme karının %85'ini ve işletme gelirinin %48'ini akıllı telefon satışlarından elde eden teknoloji devi, iPhone'un 15. yılında yeni zirvesini kutluyor.

Counterpoint Research'in bildirdiğine göre, küresel akıllı telefon pazarı 2022'nin dördüncü çeyreğinde önemli bir düşüş yaşadı ve bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %18 düşüşle 304 milyon adetlik sevke ulaşabildi. 2022 yılının tamamında ise sevkiyatlarda %12'lik bir düşüş görüldü ve 2013'ten bu yana en düşük seviye olan 1,2 milyar adede ulaşıldı. Küresel akıllı telefon geliri de %9 düşerek 409 milyar dolara geriledi ve 2017'den bu yana en düşük seviye anlamına geliyor.

Ancak Apple, iPhone 14 serisinin piyasaya sürülmesiyle beraber pazarda bir atılım yaşayarak 2022'nin 4. çeyreğinde en iyi akıllı telefon oyuncusu olarak Samsung'un yerini aldı.

Apple'ın performansı hakkında yorum yapan Araştırma Direktörü Jeff FieldhackÜretim sorunlarını yetkin bir şekilde yöneten Apple, ekonomik ve jeopolitik çalkantıların gölgelediği bir yılı, diğer büyük akıllı telefon oyuncularından daha iyi atlattı. iPhone Pro serisi iyi performans göstermeye devam etti ve Pro serisi üretiminde önemli yere sahip olan Zhengzhou fabrikasında COVID-19 salgınının neden olduğu üretim sorunları olmasaydı, iPhone sevkiyatlarındaki payı daha da yüksek olabilirdi. Sonuç olarak, bazı Pro serisi telefonlar Ocak ayına ertelendi” dedi.

Kasım ayında Apple, Çin'in Zhengzhou bölgesindeki “iPhone şehrinde” COVID-19 ile ilgili kısıtlamaların 2022'nin sonuna kadar devam etmesi nedeniyle, amiral gemisi iPhone 14 Pro serisinin arzının yetersiz olduğu konusunda uyarıda bulunmuştu. Tedarik sorunlarına rağmen, iPhone üreticisi yüksek marjlı karını korumayı başardı.

Apple'ın başarısının, birincil pazarı olan premium segmentin yılın ekonomik ve jeopolitik belirsizliklerinden daha az etkilenmesine bağlı olduğu söylenebilir. Akıllı telefon kullanıcılarının daha uzun ömürlü premium cihazları tercih etmesi, Apple'ın yüksek kaliteli ürünler üretme konusundaki itibarıyla da örtüşüyor. Bu akım, Apple'ın akıllı telefon pazarındaki performansını daha da iyileştirdi ve şirketin 2022'de sevkiyat, gelir ve işletme karında şimdiye kadarki en yüksek payına ulaşmasını sağladı.

Ayrıca Counterpoint Research, küresel akıllı telefon pazarının, bir toparlanmanın başlaması beklenmeden önce 2023'ün ilk yarısının sonuna kadar baskı altında kalacağını öngörüyor.

Sonraki Haber

Forum