Apple'ın yeni düzenlemesi kafa karıştırdı!

Apple'ın App Store uygulamaları konusunda yaptığı değişiklik, kafaları fena halde karıştırdı!

Apple'ın, bazı mobil oyunların App Store'a girişini, ekran görüntüleri ve App Store simgelerinde silah bulunduğu gerekçesi ile reddetmeye başladığı ortaya çıktı. İlk olarak Pocket Gamer tarafından belirtilen bu durum, firmanın App Store oyunları hakkında geribildirim sağladığı "iTunes Connect" portalında mobil geliştiricilerin Apple tarafından reddedildiklerini söylemeye başlamaları ile ortaya çıktı.

Ocak ayının sonlarında gerçekleşen bu düzenleme değişikliği o kadar hızlıydı ki, Ocak ayı içerisinde Gunslugs II adlı mobil oyununu yayınlayan Orangepixel firması, değişikliği iki hafta sonra oyunlarına bir güncelleme yayınlamaya çalıştığında fark etti.

Orangepixel'den Pascal Bestebroer'in Kotaku'ya bir e-posta yolu ile söylediğine göre, kabul edilmemelerinin sebebi, sadece bir ekran görüntüsü olarak gözükmekteydi. Halbuki aynı ekran görüntüsü, oyunun yayınlaması sırasında Apple tarafından kabul edilmişti. Bu noktada belirtmek gerekiyor ki, Gunslugs 2 oyunu, pixel-art kullanmakta ve ana karakterler 12x12 boyutundayken, kan etkisi için 1x1 pikseller kullanılmakta.

Gunslugs II oyunundan bir görüntü...

Bestebroer'in Apple'dan aldığı izlenime göre, bir uygulama 12+ yaş değerlendirmesine sahip olsa bile, uygulama simgesi ve store sayfasının 4+ değerlendirmesine uygun olması gerekiyor. Bu yüzden de pek çok aksiyon oyunu için gerçekleştirmesi zor olan bir şekilde, ekran görüntülerinin şiddet içeren sahnelere sahip olmaması gerekiyor.

Apple tarafından reddedilen oyunlardan ikisi, Gunslugs II ve Team Chaos'un Rooster Teeth vs. Zombiens oyunu, silahların sadece çizgi film benzeri tanımlamalarına veya oyuncak hallerinin görüntülerine sahip.

Splash Damage'den Tempo gibi silah üzerine daha çok yoğunlaşan oyunlar ise çözümü, silah görüntülerini çeşitli şekillerde saklamakta bulmuşlar. Kısaca, Apple'ın ne kadar şiddet içerikli veya ne kadar gerçekçi olurlarsa olsunlar, bütün silah görüntülerine karşı çıktığı söylenebilir. App Store ile ilgili pek çok durumda olduğu gibi, Apple'ın karar verme sürecinde yapılan değişikliğin App Store'u ne kadar etkileyeceği henüz belli değil. Tabii ki firmanın pek çok konuda olduğu gibi bu konuda da sessiz kalması, işleri hiç kolaylaştırmıyor.

Apple'a karşı çıkmak işe yarıyor mu? Ceva haberimizin ikinci sayfasında...

Apple'a karşı çıkmak işe yarıyor mu?

Bu arada Orangepixel, kabul edilmeyen görüntüyü değiştirmek yerine, Apple'ın kararına karşı çıkma yolunu tercih etmiş. Apple ile konuyu tartışmayı denediğini söyleyen Bestebroer "eğer App Store içerisinde 'zombi' veya 'call of duty' araması yaparsam, benimkinden çok daha şiddet içerikli görüntüler ile karşılaştığımı açıkladım..."  diyor.

"Apples rejection freaks me out" başlıklı blog yazısı, bu konuya bir miktar ilgi çekmiş durumda ve Bestebroer'in söylediğine göre, bunun ardından "bir ya da iki saat içerisinde oyun onaylandı." Bu sorunun ardından bir güncelleme daha yayınlanmış ve bu güncelleme de "sorun olmadan onaylanmış". Geliştiricilerin söylediğine göre, konuya insanların dikkatini çekmek, genellikle bu sorunu çözebiliyor. Ancak bu sırada da geliştiricilere veya kamuya herhangi bir bilgi verilmiyor.

Tempo'nun silah gizleme yöntemi...

Ancak her geliştirici, Apple'a karşı Orangepixel gibi başarılı olamayabiliyor. Bu düzenlemenin oyun içeriğinden ziyade reklam materyallerine etki etmesi sebebiyle, oyun simgelerini ve ekran görüntülerini Apple'ın onaylayacağı bir şekilde değiştirmek, Apple'a karşı durmaktan – uygulamaların önemli güncellemelere ulaşmasını engelleyebilecek bir süreç – çok daha kolay bir işlem.

Apple'ın bu yeni düzenlemesinin ne kadar geniş olduğu veya kaç mobil oyun geliştiricisini etkilediği ise henüz belli değil.

Sonraki Haber

Forum