Bilgisayar Oyunları Kabuk Değiştiriyor
Bilgisayar oyunları çoğunlukla gelecekte geçer, günümüzden birkaç yüzyıl sonrasını anlatır. Peki oyunların kendi geleceği ne olacak acaba?<br>Önümüzdeki 5 yıl içersinde, oyun dünyasında ne tür gelişmeler yaşanacağı konusunda efsanevi Doom oyununun yaratıcılarından biri olan John Carmack bir açıklama
Ona göre Pixar ve diğer animasyon film stüdyoları bilgisayar
oyunu grafiklerinin geleceğini tayin ediyor. Oyunlarda film
kalitesini yakalayabilmek için önce her video frame’i için ışık ve
gölgeler hesaplanmalı.
Carmack sözlerine devam ederken, bunun özellikle gölgesi kendini
takip eden karakterler için son derece önemli bir özellik olduğunu
ifade ediyor.
Aslında gölge ışığın bulunmaması durumunda ortaya çıkıyor, ama
birçok tasarımcı da sadece grafikleri karartarak gölge elde etmeye
çalışıyor.
Herhangi bir oyunseverin oyun oynarken monitörün sadece onda birini
kullandığını ifade eden Carmack, bu durumda gözden kaçacak bir sürü
detaylı grafiğin neden ekranda göründüğüne dair bir sorunun ortaya
atılabileceğini belirtiyor.
Aslında retina iz sürüyor ve böylelikle de gözün nereye odaklanmış olduğunu tespit ediyor. Bu da aslında sorunun cevabı. Sadece oyuncunun görmek istediği noktaları göstererek bilgisayar rahatlatılıyor. Böylelikle bilgisayar da görülmeye değer efektler yaratmak için kendine vakit ve enerji ayırabilecek.