Bir yazılım mühendisi, yarı zamanlı ek işi içerik üreticiliğinden ne kadar para kazandığını anlatıyor

Matt Upham, tam zamanlı bir yazılım mühendisi ve yarı zamanlı bir içerik üreticisi. İşte bir ayda içerik oluşturmak için harcadığı para ve elde ettiği gelir.

Business Insider'ın haberine göre TikTok'ta 522.000, Instagram'da 113.000 ve YouTube'da 56.000 takipçisi bulunan Matt Upham, dört yıllık deneme yanılma sürecinin ardından sosyal medyada  çıkışını yaptı.

San Francisco'da yaşayan Upham, 2016 yılında Instagram'da fotoğraflarla yola çıktı, ardından kısa bir süre kişisel finans içeriklerini denedi ve ardından TikTok'ta kodlama ve teknoloji içeriğiyle pandemi sırasında başarıya ulaştı.

Artık içeriğinin çoğu, teknoloji ve kodlama işlerinin nasıl alınacağına dair tavsiyeler de dahil olmak üzere genel teknoloji haberlerini ve ipuçlarını kapsıyor.

Insider'a “Bir sonraki şeyin video olduğunu düşündüm” diyor. Upham'ın geliri, esas olarak markalarla ortaklıklardan geldi.

2021'in sonlarına doğru marka anlaşmalarından ayda yaklaşık 20.000 dolar kazanıyordu. Ancak son süreç için "Anlaşmalar muhtemelen geçen yılın zirvesinin %30 ila %50'si kadardır" diyor.

Çünkü mevcut ekonomik belirsizlikler arasında marka ortaklıklarına tutunmak daha zor görünüyor.

Bu gerileme nedeniyle insanlara kod yazmayı veya iş uygulamalarını otomatikleştirmeyi öğretmek için bir kurs gibi dijital bir ürün yaratmayı planlıyor.

Açıklamasına göre dijitaldaki bu yan işinden markalar, adsense reklam gelirleri, Instagram geliri, kodlama hakkında bir özel ders gibi kalemlerden  Eylül ayında $10.145 dolar elde etti. İçerikle ilgili gideri ise 561.99 dolar oldu.

Upham, "Bir sosyal medya işletmesini yönetmenin güzel yanı bu, onu karlı hale getirebilirsiniz" dedi.

Ancak tam zamanlı bir içerik üreticisi olması için yeterli gelir elde etme fikri şimdilik ikinci planda. O, "Özellikle yaklaşan durgunluk ve her şeyle birlikte, gündüz işine bağlı kaldığım için oldukça mutluyum" diyor.

Sonraki Haber

Forum