Call of Duty’de büyük temizlik: Hileciler kalıcı olarak yasaklandı
Call of Duty’de büyük bir permaban dalgası yaşandı: Hile kullanan oyuncular kalıcı olarak oyundan atıldı. İşte Activision ve hile yazılımlarıyla ilgili tüm detaylar.
Popüler birinci şahıs nişancı oyunu Call of Duty'de, geçtiğimiz hafta yaşanan büyük bir yasaklama dalgası sonrasında bazı oyuncular isyan etti. Oyuncular, yıllardır piyasada olan ArtificialAiming isimli hile sağlayıcısının yazılımlarını kullandıkları için kalıcı ban yediklerini ve oyuna erişimlerinin tamamen engellendiğini duyurdu.
Sosyal medya platformu X’te açıklama yapan video oyunu içerik üreticisi ItsHapa, ArtificialAiming kullanıcılarının artık yeni hesap açmalarının bile engellendiğini, bu yasakların “geri döndürülemez” nitelikte olduğunu belirtti. Ayrıca, bu hilecilerin toplandığı özel forumlardan da bazı ekran görüntüleri paylaştı. Görüntülerde, özellikle 2024 yılında çıkacak olan Call of Duty: Black Ops 6 için yapılan hazırlıklar dikkat çekiyor.
Oyuncular tepkili: "Call of Duty ile işim bitti"
Yasaklanan oyuncular, hesaplarının kapatılmasına ilişkin tepkilerini çevrimiçi mecralarda dile getirdi. Uzun süredir aktif olan hesaplarını kaybeden oyunculardan biri, “Bugün her iki ana hesabımı da kaybettim. Biri 4 yaşındaydı, içinde özel kameralar da vardı. Artık Call of Duty ile işim bitti,” ifadelerini kullandı.
Başka bir kullanıcıysa, “Benim için bu iş bitti, artık bırakıyorum,” diye yazdı. Tepkiler arasında “Aynı durumdayım” gibi yorumlar da yer aldı.
Activision’dan açıklama geldi: "Sadece bir hile değil, birçokları hedefte"
Activision sözcüsü Neil Wood, TechCrunch’a yaptığı açıklamada yalnızca ArtificialAiming kullanıcılarının değil, çok sayıda hile yapan hesabın yasaklandığını doğruladı. Ancak kaç oyuncunun etkilendiğine dair net bir sayı vermedi. Geçmişte yaşanan benzer yasaklama süreçlerinde ise binlerce oyuncunun aynı anda oyundan uzaklaştırıldığı biliniyor.
Activision açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Son yaptırım çalışmalarımız, birden fazla hile sağlayıcısının sistemlerini sekteye uğrattı, araçlarını devre dışı bıraktı ve kullanıcılarını cezalandırdı. Topluluğumuzu tehdit eden her türlü hileye karşı mücadelemiz sürecek.”
ArtificialAiming: Bir dönemin sonu mu?
TechCrunch’a konuşan ve hile sahnesi hakkında bilgi sahibi bir kaynak, ArtificialAiming’in uzun zamandır piyasada olduğunu ancak son yıllarda kolayca tespit edilebildiğini söyledi. 2021 yılında forumlara yazan bir ArtificialAiming çalışanı, şirkette 14 yıldır çalıştığını belirterek “Oyun şirketleri milyonlarca dolar harcasa da kazanan biz oluyoruz,” demişti.
Aynı kişi, “Hile karşıtı sistemler her gün bizim yöntemlerimizi kırmaya çalışıyor ama hâlâ yüzbinlerce kullanıcı ArtificialAiming ürünlerini kullanıyor. Bu da henüz yenilmediğimiz anlamına geliyor,” ifadelerini kullandı.
Hile pazarı: Milyon dolarlık bir sektör
Video oyunlarında hile yazılımları büyük bir sektör haline gelmiş durumda. 2021 yılında Çin’de, yetkililer tarafından dünyanın en büyük video oyunu hile ağı olduğu belirtilen bir yapı çökertilmişti. Bu ağın, mobil oyun PUBG Mobile için hile yazılımları geliştirdiği ve sadece kurucusunun bu işten 77 milyon dolar gelir elde ettiği açıklanmıştı.
Diğer bazı hile geliştiricileri ise ya milyon dolarlar kazandı ya da oyun firmaları tarafından açılan davalar sonucunda bu paraları geri ödemek zorunda kaldı.
Oyun şirketleri önlemleri sıkılaştırıyor
Hilelerin giderek daha karmaşık hale gelmesiyle birlikte oyun şirketleri de savunma sistemlerini geliştirdi. Çekirdek düzeyinde (kernel-level) çalışan hile önleyici sistemler, bilgisayarda çalışan yazılımların tamamına daha yakından erişim sağlıyor ve bu sayede hileleri daha etkili şekilde tespit edebiliyor.
Activision, bu kapsamda Ricochet isimli sistemini 2021’de devreye aldı. Riot Games ise benzer bir çözümü 2020 yılında kullanıma sunmuştu. Bu gelişmeler, oyun firmalarının hilecilere karşı giderek daha kararlı ve teknolojik olarak donanımlı hale geldiğini gösteriyor.