Cep Telefonunuzdan Aldığınız Çağrılara Dikkat

Mağdur durumda olduğunu söyleyen bilinmeyen numaralara itibar etmeden önce bir kez daha düşünün

Telefonunuza bir çağrı geliyor. Bilmediğiniz bir numaradan cevapsız çağrı. Merak ediyorsanız ve Turkcell faturalı hattınızdan bu bilmediğiniz numarayı arıyorsunuz. Ve işte herşey bu noktadan sonra başlıyor.

Son zamanlarda Internette de dolaşan haberin ciddiyeti, taraflardan Turkcell'in açıklama yapmasıyla daha da ortaya çıktı.

Cep telefonumdan uygunsuz mesajlar aldığını iddia eden kişilerce aranıyorum. Turkcell yetkilileri ya da Çağrı Merkezi'ndeki müşteri temsilcilerine bağlayarak mesajların gerçekte kimden geldiğini tespit edebileceklerini söylüyorlar. Bu mümkün mü?

Bu aramalar Turkcell ile hiçbir bağlantısı olmayan, müşterilerimizi yanıltmaya yönelik uygulamalar olup gerçekle ilgisi bulunmamaktadır. Bu ya da benzer içerikli aramalar geldiğinde dikkate almamanızı ve görüşmeyi hemen sonlandırmanızı öneririz.

Bu noktada gizlilik politikamız gereği kayıtlı abone bilgilerinizi, abonelerimizin rızası ya da yasa ile yetkili kılınmış resmi kurumların talepleri olmaksızın, hiçbir kurum ve kişi ile kesinlikle paylaşmadığımızın da altını çizmek isteriz.

Bu açıklamanın temelinde şu olay yatıyor. "542" ile başlayan bir numaradan cep telefonunuza yapılan cevapsız bir arama. Numarayı geri aradığınızda karşınızdaki kişi, size ait numaradan kendisine devamlı hakaret dolu mesajlar atıldığını belirtiyor. Karşınızdaki sözde mağdur, zor durumda kaldığını ve kısa bir işlem sonrasında sizin yardımınızla sorunu çözeceğini söylüyor.

Durumun dolandırıcılık olduğu ilk anda kolay kolay anlaşılmıyor zira aramayı yapan kişi gizli numara kullanmıyor. Sahtekar, bu işlemin sizin haberiniz olmadan gerçekleştirilebileceğini belirtiyor, ve servis sağlayıcınızın müşteri hizmetleri yetkilisini arayacağınızı söylediğinizde de sizi çözümün bu olmadığına kendisinin zaten bu seçeneği denediğine inandırmaya çalışıyor.

Karşı taraf yine aynı gerekçeleri göstererek, karşıdaki kişinin sizi doğrudan aradığı durumlarda da, sorunun çözümü için size vereceği numarayı aramanızı ve oradan da müşteri temsilcisine bağlanmanızı söylüyor. Bu aramayla sanki uluslararası canlı seks hatlarına bağlanmış gibi bir tarifeden konuşma ücreti ödüyorsunuz.

Şüphelendiğiniz bu konuşma bittikten sonra son konuşma ücretini öğrenmek için müşteri temsilcisini aradığınızda ya da güncel konuşma tutarınızı öğrenmek için mesajla bilgi istediğinizde, gelecek ayrıntılı faturadan evvel konuşmaları birer birer öğrenmenizin imkansız olduğu açıklaması yapılıyor. Bunun yerine Turkcell'in güncel fatura bilgileri öğrenme servisine kısa mesaj attığınızda da gelen bilgiler 48 saat öncesine ait, anlık olmayan bilgiler olduğundan şüphelendiğiniz bir durumda sorunu sonuca ulaştırmanız daha da zorlaşıyor.

Sonraki Haber

Forum