Herkesin merak ettiği soru: Elektrikli otomobillerde hava filtresi ya da polen filtresi var mı?

Elektrikli otomobiller, içten yanmalı otomobillerden çok faklı. Peki o zaman, elektrikli otomobillerde de hava filtresi veya polen filtresi kullanılıyor mu?

En baştan söyleyelim: İçten yanmalı motorların (ICE) aksine, EV'lerin (Elektrikli araçlar) motor hava filtreleri yoktur. Ancak kabin içindeki havayı temizleyen kabin hava filtreleri, yani bildiğimiz tanımıyla polen filtreleri bulunur. Hatta gelecekte, EV hava filtreleri yalnızca araca giren havayı temizlemekle kalmayacak, aynı zamanda dışarıdaki havayı da temizleyebilecek. Şu anda Tesla ve Audi tarafından bu teknolojiler geliştiriliyor.

Elektrikli araçlar ve kabin hava filtreleri

Solumak istemediğiniz şeyler olan polen, sis, yol molozu ve toz gibi maddeler, bu maddeleri yakalamak ve araç kabinine girmelerini önlemek için kabin hava filtrelerini oluşturan birkaç katman ile tutulur. En büyük parçacıklar önce filtrelenirken, filtrelerin en içteki katmanları daha küçük parçacıkları yakalar. Filtrelenen maddeler bu filtrede kalır ve zamanla filtrenin "nefes alma" yeteneğini sınırlar.

Polen filtrelerinin çoğu torpido gözünün arkasında bulunur ve kaputun altındaki havalandırma deliklerinden aracın içine giren havayı temizler. Bu filtre, her iki araçta da iklim kontrolü için hayati öneme sahiptir.

Konu elektrikli otomobiller olduğunda, kabin hava filtreleri batarya ömrü konusunda önemli bir role de sahip olabilir. Kabin hava filtresi tıkanırsa, havalandırma deliklerinden hava akışını sınırlayacak ve sonunda engelleyecektir. Tıkanmış veya bloke olmuş bir filtre, bataryadan daha fazla güç çeken bir havalandırma sistemi anlamına gelir. Kirli kabin hava filtreleri, aracınızın fan motorunu sistemden havayı itmek için daha fazla çalışmaya zorlar. Boşluklu, geçirgen bir örtü yerine ağır bir tuval parçasının içinden hava üflemeye çalışan bir fan düşünebilirsiniz. Çok çalışan bir fan motorunun ömrü de daha kısa olacaktır.

Ayrıca ön camınızın buğusunu hızlı bir şekilde çözmeniz gerekirse, potansiyel olarak güvenli olmayan bir durum oluşturabilir.

Kabin hava filtresi ne sıklıkta değiştirilmeli?

Bu filtreleri ne sıklıkla değiştirmeniz gerektiği ise EV'nize, sağlığınıza, ne kadar sürdüğünüze ve nereye gittiğinize bağlıdır. Tesla, Model 3 ve Model Y'de bu filtrenin iki yılda bir, 2020'den sonra üretilen Model S ve Model X'te ise üç yılda bir değiştirilmesini öneriyor.

Ford gibi diğer üreticiler, kabin hava filtresini her 24.000 kilometrede bir değiştirmenizi önerir.

Yılda 24.000 kilometreden fazla araç kullanıyorsanız, alerjiniz varsa veya aşırı kirliliğe sahip bir şehirde araç kullanıyorsanız, kabin hava filtrenizi daha düzenli olarak değiştirmeniz mantıklı olabilir.

Sonraki Haber

Forum