Far Cry New Dawn İnceleme

Oynaması yine çok zevkli olmuş, sürükleyici ama ana oyun olamayacak kadar kısa!

Geçtiğimiz yıl Far Cry 5'i bitirirken oyunun sonunda patlayan bombalarla birlikte kasabanın tüm umutlarının da sona erdiğini düşünmüştük. Diğer taraftan hikayenin havada kaldığı da açıkça belliydi. Zaten çok geçmeden Ubisoft da kasabanın üzerinde yeniden güneşi doğurmaya karar vermiş olacak ki yeni oyunu New Dawn ile karşımıza çıktı. Açıkça söylemek gerekirse aslında herkes gibi biz de bir devam oyunu geleceğini biliyorduk. Ama DLC beklerken kendi başına bir oyun olacağını hiç tahmin etmemiştik doğrusu. Anlaşılan Ubisoft, Fallout 76 hüsranından sonra, felaket sonrası açık dünya hayatta kalma oyun konusundaki boşluğu doldurma fırsatını kaçırmamış. Belki de bu acele yüzünden oyun diğer Far Cry ana oyunlarından daha kısa olmuş ve bazı alanlarda bize Far Cry 5'in kırpılmış hali gibi geldi. Sanki Far Cry 5 değil de Far Cry Primal alt yapısı kullanılmış gibi duruyor. Ancak bu, elbette oyun iyi değil anlamına gelmiyor. İçine eklenmiş birçok yenilikle birlikte yine oynamaktan çok keyif alacağınız bir oyun olmuş. Şimdi gelin bize şimdiye kadar gördüğümüz en renkli felaket sonrası dünyayı sunan New Dawn'ın detaylarına hep birlikte göz atalım!

Bu seferki düşmanımız yeteri kadar psikopat değil sanki?

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi New Dawn, Far Cry 5'in devamı niteliğinde ve hikayeyi tam da atom bombalarının patladığı yerden alıp devam ettiriyor. Felaketin ardından Amerika'nın farklı bölgelerinde kurtulmayı başaran birçok grup kalıyor fakat kader bizi yine elbette Hope kasabasına sürüklüyor. Bu sefer ordu mühendislerinin yardımı ile ülkeyi baştan kurmaya çalışan bir grubun üyesini yönetiyoruz. Peki ya düşmanlar?

Her yeni Far Cry oyunu ile birlikte daha da psikopat, daha çılgın yeni bir süper kötü karakter artık gelenek haline gelmişti. Oyunun ilk trailer'ları dönmeye başladığında rengarenk görseller eşliğinde kontrol çıkmış düşman karakter vurgulanmış olsa da yeni kötülerimiz olan "İkizler"i çok fazla ön planda görememiştik. Oyunun çıkışı ile birlikte bunu daha da anlamış olduk. Çünkü ikizler maalesef Far Cry 5'in sahte peygamberinin eline su dökecek cinsten değiller. Yani oyun her ne kadar bir Mad Max havası yaratmak istiyor olsa da istenen o gözü dönmüş çılgınlık ne yazık ki dünyaya yeteri kadar yansıtılamamış.

Hayatta kalma türüne bir yaklaşma var gibi

Önceden fragmanı izlediyseniz oyun bizlere ikizleri alaşağı etmek için sahte peygamberin tarafında savaşacağımız izlenimini vermişti. Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi bu yeni düşmanlar yeterince sıra dışı değiller ve Far Cry 5 ile kıyaslanınca tema biraz yüzeysel ve donuk kalmış. Daha çok, hayatta kalmaya çalıştığımız bir güç savaşı söz konusu. Türde hafiften survival oyunlarına doğru bir kayış olmuş gibi. Mantık olarak bize hafiften State of Decay 2'yi andırmadı değil. Öykü nispeten daha az ve öz anlatılmış. Sanki düşmanlarla onları yok etmek için değil de daha iyi silahlar, daha iyi araçlar ve daha iyi tıbbi malzeme elde etmek için savaşıyor gibiyiz.

Silahlar ve yeni crafting sistemi

Oynanış, tek kelime ile oyundan alınan keyfi pozitif yönde artıran en önemli etken. Far Cry New Dawn'daki vuruş hissiyatı kesinlikle Far Cry 5'ten daha iyi ve çift zıplama ile "finish him" vari saldırı gibi doğaüstü yetenekler kendinizi kesinlikle yarı tanrı gibi hissetmenize neden oluyor. Silahlar daha önceki oyunda olduğu gibi artık kişiselleştirilemiyor olsa da belirli seviyeler var ve elit ekipmanların her birini üretebilmek için kendinizi bağımlılık yapan bir oynanış döngüsü içinde buluyorsunuz. Üst seviye silahları, araçları ve ekipmanları elde edebilmek için önce ana üssünüzü güçlendirmeniz gerekiyor. Bunun için ise oldukça fazla kaynağa ihtiyacınız oluyor. Dolayısıyla da bir anda kendinizi görevleri bir kenara bırakmış, zamanınızın büyük birçoğunu üssü güçlendirmek adına haritanın her tarafında kaynak ararken bulabiliyorsunuz.

Aslında bu neredeyse bir gereklilik gibi. Çünkü oyunun başında kesinlikle kendinizi çok savunmasız ve güçsüz hissediyorsunuz. Düşmanlara karşı en başta silah seviyeleriniz kesinlikle yetersiz kalıyor ve bu bir hayli canınızı sıkabiliyor. Daha güçlü silahlar için karakolunuzu güçlendirmeniz gerekiyor. Ancak bunun için gerekli kaynakları elde etmek için de yine o güçlü düşmanları etkisiz hale getirip karakolları ele geçirmelisiniz. Kendi adıma ben bu kısır döngüyü aşmak adına gizliliği çok fazla kullandığımı söyleyebilirim. Bu durumda kendi silahlarınızı üretene kadar en iyisi bir düşman silahı ele geçirip onunla idare etmek oluyor.

Mikro ödemeler yerine Far Cry kredilerini kullanın

Oyuncuyu zorlayan bu durum sanki biraz mikro ödemelere dikkat çekilmek için yapılmış gibi duruyor. Elbette nispeten kısa olan oyun süresini uzatmak için de bir yöntem olabilir. Ancak güçlü bir silah almak için aslında gerçek para kullanmanıza gerek yok. Oyun içinde biriktirdiğiniz Far Cry kredilerini kullanarak da elit silahlardan birine sahip olabiliyorsunuz. Bunun için en iyi yöntem harita üzerinde bulabileceğiniz tüm gizli hazine alanlarını yağmalama olacaktır. Daha sonra gidip istediğiniz saldırı silahını alıp da oyuna denge getirebiliyorsunuz. Zaten sonuç olarak para vererek aldığımız bir oyunda hala mikro ödeme yöntemi olması da bana hiç mantıklı gelmiyor.

Kaynaklara en kolay nasıl ulaşacaksınız?

Bir devam hikâyesi olduğu için Far Cry New Dawn neredeyse Far Cry 5 ile aynı haritayı kullanıyor. Bu arada haritada daha kolay hareket edebilmek için hızlı seyahat yükseltmesini ilk başlarda yapmanın size büyük kolaylık sağlayacağını da belirtelim. Böylece haritada açmadığını yerlere bile hızlıca atlama yapabiliyorsunuz. Eğer elit silahlardan birini de aldıysanız o zaman tüm düşman ileri karakollarını yağmalayıp refah seviyenizi yükseltmek için yeteri kadar Etanole sahip olabilirsiniz. Kendi üssünüzü geliştirmenin oyun içinde önemli bir yere sahip olduğunu düşündüğünüzde ilk baştan bu işi aradan çıkarmak akıllıca olacaktır. Böylece oyunun ilerleyen kısımlarında sizi zorlayabilecek pek bir şey kalmıyor.

Daha önceki oyunlarda olsa da Far Cry New Dawn'da farklı kaynakların toplanması çok daha fazla önem taşıyor. Hayatta kalma ağırlıklı oynanış şekli, silah yapabilmek için çok fazla deri ve diğer materyalleri toplamanızı gerektiriyor. Aynı durum silahların yükseltilmesi için de geçerli. Bu da tekrar tekrar oynama isteğini artıyor. Oyuna yeni eklenen Expeditions adındaki kısa görevler ise sizi tüm ABD üzerinde bir yolculuğa çıkarıyor. Bu görevler sırasında düşmüş bir askeri kargo uçağından karaya vurmuş gemilere kadar farklı noktalardan belirli paketleri alıp geri dönmeniz gerekiyor. Elbette ödül yine daha fazla kaynak oluyor. Bu görevleri defalarca oynayıp daha fazla kaynağa ulaşmanız da mümkün. Ama her seferinde daha zorlaşacağını da aklınızdan çıkarmayın. Tüm bunlara ek olarak sürekli tetikte olmanızı da öneririz. Gökyüzünden atılan yardım paketlerine ilk siz ulaşırsanız hatırı sayılır bir kaynak paketinin de sahibi olabiliyorsunuz.

Sonuç

Far Cry New Dawn bize Mad Max tarzı çok renkli bir felaket sonrası dünya sunuyor. Grafik kalitesi yüksek, vuruş hissiyatı çok iyi. Oyunu Xbox One X'de denediğimiz için de 4K ve HDR ile konsolu hiç yormadan çok stabil bir 30 fps deneyimi de aldık. Ancak bu özellikler New Dawn'ı yeni bir oyundan çok Ubisoft'un fikir değiştirerek sonradan satmaya karar verdiği bir Far Cry 5 DLC'si gibi durmaktan kurtaramıyor. Daha önce Far Cry 5'i bitirmiş olsanız da bence bunu bitirmeden hikayeyi tamamlamış sayılmayacaksınız. O yüzden bizce oynamaya değer.

70

Yapım: Ubisoft Montreal
Dağıtım: Ubisoft
Tür: FPS
Platform: XONE, PC, PS4
Web: https://far-cry.ubisoft.com/game/en-gb/home

Sonraki Haber

Forum