Twitter'ın mavi tik kargaşası, dev havayolu şirketini radikal bir karar almaya itti

Bazı büyük havayolu şirketleri, Twitter'da müşteri hizmetleri desteği vermeme kararı aldı. Bunun sebebi ise, Twitter’ın karmakarışık bir hale gelen mavi tik onay işaretleri.

Bazı Avrupalı havayolu şirketleri, Twitter üzerinden müşteri hizmetleri sunmayı bıraktı. Bunun sebebi ise, Twitter’ın koşullarını değiştirmesi ve mavi tik kargaşası.

Twitter’ın koşullarını değiştirmesi,” şeklinde yapılan açıklama, direkt olarak Elon Musk’ı işaret ediyor. Önemli havayolu şirketlerinden Air France attığı bir tweet’te, "Twitter, koşullarını değiştirdiğinden beri, bu ağda doğrudan mesajla müşteri hizmetlerimiz kullanılamıyor," diyerek, bunun yerine müşterileri web sitesindeki müşteri destek sayfasına yönlendiriyor.

Twitter, müşterilerin markalardan talep ve şikayetleri için kullandığı önemli bir platform olarak biliniyor. Fakat yapılan son güncellemeler ve Elon Musk’ın verdiği kararlar, markaları bu platformdan uzaklaştırıyor gibi görünüyor. Özellikle doğrulanmış hesap anlamına gelen “mavi tik“in hesaplardan kaldırılması ve bunun ücretli hale getirilmiş olması - parasını ödeyen herkesin alabilmesi - Twitter’da bir karışıklık yarattı. Bu karmaşa, bazı havayolu şirketleri arasında güvenlik endişelerine yol açmış gibi görünüyor. Bir çok şirket, sahta hesapların bile para ödeyerek mavi tik alabilmesinden memnun değil. Zira artık kimse bir hesabın resmi olup olmadığını anlayamıyor.

Air France, Twitter profilinden güncellemeleri bildirmeye devam edecek. Bir Air France sözcüsü konuyla ilgili olarak Wall Street Journal'a şunları söylüyor: "Şu anda bu platformda artık özel mesajla müşteri hizmetleri sunmuyoruz, ancak ticari ekiplerimiz diğer sosyal ağlar da dahil olmak üzere olağan kanallar aracılığıyla hala ulaşılabilir durumda."

Sonraki Haber

Forum