IT Birimleri ve grafik için yepyeni iki kitap

Proje yönetimi, grafik ve animasyon konularına yoğunlaşan bu kitaplar, aradığınız kaynak olabilir!

Geciken projeler, kalite problemleri, hantal yapılar, değişime hızlı bir şekilde uyum sağlayamamak, yüksek proje maliyetleri, demotive çalışanlar.. Bunlar maalesef, halen birçok IT ekibinin yaşamakta olduğu sıkıntılardır. Çözüm ise Agile yaklaşımları uygulamaktan, yani bu sıkıntıları doğurmuş olan mevcut proje yönetim şekillerini unutarak yazılım projelerini ele alma yöntemimizi değiştirmekten geçiyor. Günümüzde dünyada en çok tercih edilen ve yaygın olarak kullanılan yazılım proje yönetimi ve geliştirme yaklaşımı olarak Agile yaklaşımlara ve Scrum'a rastlıyor olmamız şüphesiz bu değişimin ne denli kaçınılmaz ve gerekli olduğunun bir ispatıdır.

Bu kitapta, hayali olan bir kurumsal şirketin Scrum ile tanışması ve yaşadığı değişim süreci adım adım basit bir hikaye diliyle anlatılmaktadır. Hikaye boyunca günümüzde birçok şirketin de gündeminde olan "Scrum'ı nasıl uygulayabiliriz" sorusuna cevap oluşturulmaya çalışılmaktadır. Bu doğrultuda, herhangi bir Scrum uygulama sürecinde karşılaşılabilecek olası engeller, nedenleri ve olası çözümleriyle birlikte ortaya koyulmuştur. Bu kitap, Scrum uygulamanızda ve dönüşüm sürecinizde size yol gösterecek, elinizin altında devamlı olarak başvurabileceğiniz bir kaynak kitap olmaya aday.

Kitapta Bulunan Konu Başlıkları

-     Değişim İhtiyacı

-     Değişimi Başlatmak İçin İlk Adımlar

-     Pilot Proje Seçimi

-     Değişim Aksiyon Planı

-     Pilot Projede Scrum Uygulamaya Başlanması

-     Scrum Takımının Karşılaştığı Engeller

-     İyi Bir Takımın Oluşturulması

-     KAİZEN Kültürünün Oluşturulması

-     Hızlı Kazanımların Elde Edilmesi

-     Değişimin Şirket İçerisinde Yaygınlaştırılması

Grafik ve animasyonu öğrenmek isteyenler için

Kitap, tüm üniversitelerin Bilgisayar Programcılığı bölümlerinde okuyan öğrencilerin "Grafik-Animasyon" dersinin ders müfredatına uygun olarak uygulamalı ve bol örnekli olarak hazırlanmış. Kitap, ayrıca üniversitelerin Grafik, Reklamcılık, Televizyon ve Tasarım gibi Bölümlerinde okuyan öğrencilerin ilgili ders müfredatına da uygun. Kitapta temel grafik bilgileri olan piksel, derinlik, çözünürlük, görüntü gibi kavramlar anlatılmış. Grafikle ilgili olan donanımlar resimleri ile detaylı anlatılmış. Teknik olarak resim, ses, video ve hareketli görüntü dosyaları örneklerle sunulmuş. Multimedya kavramı ve web sayfalarında multimedya kullanımı anlatılmış. Ardından profesyonel resim düzenleme programı olan Photoshop ve animasyon hazırlama programı olan Flash detayları ve örnekleri ile sunulmuş.

Daha sonra basit web sayfası hazırlama dili HTML ve profesyonel web sayfası hazırlama programı olan Adobe firmasının dreamweaver programı anlatılmış. Kitabın amacı, öğrencinin temel ve ileri grafik ve animasyon bilgileri edinmelerini ve örneklerle kazanılan edinimleri pekiştirmeleri hedefleniyor. Kitap her ne kadar üniversite öğrencilerine yönelik olarak yazıldıysa da her düzeyde eğitim alan öğrencilere, resim düzenlemesi ile uğraşacaklara, animasyon oluşturmak isteyenlere ve web sayfası hazırlamak isteyen herkese hitap ediyor.

Kitapta bulunan konu başlıkları

-     Grafikte Kullanılan Temel Kavramlar

-     Grafik Animasyon Donanım ve Özellikleri

-     Resim Dosyaları ve Özellikleri

-     Ses Dosyaları ve Özellikleri

-     Video ve Hareketli Görüntü Dosyaları ve Özellikleri

-     Multimedya ve Web Sayfaları

-     Photoshop CS6

-     Flash CS6

-     Web Sayfası hazırlama Dili HTML

-     Dreamweaver CS6

Sonraki Haber

Forum